צבי סופר | יום ה' אלול ה׳תשפ״ב 01.09.2022

לראשונה: מזון תינוקות ישתלב בחלוקה הארצית של 'כולל חב"ד'

המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, המשותף למשרד הרווחה וכולל חב"ד, קיבלו החלטה לשלב, לראשונה, מזון תינוקות בסל הסיוע לאלפי משפחות מכל רחבי הארץ • במיזם שיצא לדרך בלשכתו של שר הרווחה, הוכרז כי בשלב הראשון 3500 משפחות יקבלו את המוצרים מידי חודש • מנהל ה'כולל' הרב שלום דוכמן: "לחשוב שהורים ישרים ושומרי חוק נאלצים לגנוב כדי להאכיל את ילדיהם, זה משהו שלא יכול להתקיים בחברה שלנו"
לראשונה: מזון תינוקות ישתלב בחלוקה הארצית של 'כולל חב

יוקר המחיה בישראל נותן את אותותיו בכל תחום. משפחות רבות מתקשות לסיים את החודש ומוצרי צריכה רבים יורדים שוב ושוב מסל המחיה המשפחתי עקב הזינוק במחירים. 

בעוד משפחה ממוצעת חוסכת כל מה שניתן, הרי שעבור משפחות נזקקות, מדובר בשבר על שבר. אחד הפריטים החיוניים במשפחות, שעליהם לא ניתן לוותר למרות מחירם הגבוה, הוא מוצרי המחיה לתינוקות. 

המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, המשותף למשרד הרווחה וכולל חב"ד, קיבלו החלטה באחרונה לשלב, לראשונה, מזון תינוקות בסל הסיוע לאלפי משפחות מכל רחבי הארץ. 

בשלב הראשון של המיזם, בשותפות עם קרן אריסון, 3150 משפחות יזכו להגדלה משמעותית של המימון בתקציב הלאומי לשנת 2022. השקת היוזמה נערכה בפגישה בין שר הרווחה מאיר כהן, יחד עם נציגי אגף הרווחה בעיר ירושלים, והרב בלוי מ'כולל חב"ד'. על פי הנתונים שהוצגו בפגישה, פורמולה לתינוקות היא אחד הפריטים הנפוצים ביותר בחנות, ומשקפת את הייאוש של הורים שעושים הכל כדי להשיג את הפריט, שהינו קריטי להישרדותם של ילדיהם.

חיה, אם חד הורית ל-2 ילדים, שהשתתפה בפגישה, הסבירה כיצד משכורתה החודשית כקופאית בחנות מנוצלת כמעט במלואה מיד עם ביצוע העברת השכירות החודשית. "אני עושה כל מה שאני יכולה למען הילדים שלי ואני עובדת קשה אבל אנחנו ממש חיים מהרגע להרגע ואין לי מושג איך אני הולכת לנהל את החשבון שלי", סיפרה. "עזרה של מוצרי תינוקות, היא כל כך חיונית לכל כף הרבה הורים. זו עזר שאנו זקוקים לה נואשות".

על פי פרטי התכנית, 'כולל חב"ד' תופקד על חלוקת מוצרי התינוקות. לא פחות מ-180,000 מיכלים של חלבונים לתינוקות יחולקו בשלב ראשון, כאשר כל משפחה תקבל 5 אריזות של 700 גרם בכל חודש. המשפחות יוכלו להתקשר למוקד או להיכנס לאתר מיוחד כדי לבקש את התמיכה בסוג הפורמולה שבהן הן משתמשות, כשהמכולות יימסרו לביתן תוך שלושה ימי עבודה.

השר כהן הצדיע לשותפות בין הממשלה לכולל חב"ד ותיאר אותה כהגשמת 'חוזה חברתי'. "לראות את הכאב של אמהות צעירות שמנסות בכל כוחן לטפל במשפחותיהן, אך ממשיכות להתמודד עם אתגרים יומיומיים, להאכיל את ילדיהם, מזכיר לנו כיצד אנו מחויבים כאומה לספק לאזרחינו רשת ביטחון בזמנים קשים", אמר. "אם לא נוכל לדאוג לנזקקים של החברה שלנו, לא נוכל לשגשג ולצמוח כמדינה".

הרב שלום דוכמן, מנהל ה'כולל' אמר כי "המטרה שלנו במשך כל השנים לזהות מצבים שבהם יש צורך חיוני שנכנס לתמונה. לחשוב שהורים ישרים ושומרי חוק נאלצים לגנוב כדי להאכיל את ילדיהם, זה משהו שלא יכול להתקיים בחברה שלנו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.