מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשפ״ב 25.08.2022

שערי הישיבות ותלמודי התורה נפתחים, יוקר המחייה ופוליטיקה

ערב ראש חודש אלול: מנהל התלמוד תורה על מודלים של הצלחה, ואיש החינוך על הכוונה רגשית מתאימה לבחורים העולים לישיבה • וגם: הקרב הפוליטי בין בן גביר לסמוטריץ, יוקר המחייה שמזנק והחסיד מלוד שהלך לעולמו
שערי הישיבות ותלמודי התורה נפתחים, יוקר המחייה ופוליטיקה
רדיו COL

לאחר חופשה של כמה שבועות אנחנו חוזרים לתוכנית 'ליל שישי', והערב (חמישי) התוכנית מוקדשת ברובה לזמן אלול בישיבות ובתלמודי התורה, ובכלל  לאתגרי החינוך שסובבים אותנו.


האזינו לתכנית המלאה >>


יהיה כאן השבוע, החל מהשעה 21:00, הרב ברק כוכבי, מנהל תלמוד תורה חב"ד בלוד, שידבר על מודלים של הצלחה ויחס פרטני לכל ילד. "זו לא סתם סיסמה ש"כל ילד הוא יהלום". כל ילד הוא באמת עולם ומלואו, ומורה לא צריך לראות בכניסתו לכיתה "עוד כיתה שצריך ללמד", כי אם לראות כל אחד ואחד מהתלמידים כעולם שלם שיש לתת לו יחס, דרך והכוונה, וכמובן את מלוא תשומת הלב עד להצלחה בלימודים ובהערכה עצמית" הוא אומר. "כמובן ששיתוף פעולה עם ההורים מכפיל את ההצלחה של הילדים", הוא מציין.

בהמשך נהיה עם הרב נתנאל ציוני, מהשלוחים ביוקנעם ומנהל ארגון 'תמים להצליח', שידבר על הכוונה רגשית נכונה של תמימים שזה עתה נכנסים בשערי שיעור א'. כיצד מתנהלים בישיבה מול חברים, הנהלת הישיבה ועומס הלימודים והמבחנים?

בסוף השבוע החולף הלך לעולמו אחת הדמויות המיוחדות מקהילת חב"ד בלוד ר' בני זכריה ע"ה. נהיה כאן בשיחה מרגשת ורווית נוסטלגיה עם עו"ד ר' ישראל תעיזי, חברו מהקהילה בבית הכנסת חזון זכריה בלוד, שיספר על בני האגדה עם הלב הגדול שהתהלך בינינו עד לא מזמן.

בהמשך נשוחח עם יועץ התקשורת והפרשן הפוליטי אבי גרינצייג, שמעריך כי ברגע האחרון לפני סגירת הרשימות בן גביר וסמוטריץ יתאחדו, וגם: מה מאיים לפצל את האיחוד בין אגודה לג' בסיעת יהדות התורה?

הריבית ממשיכה לטפס וזה משפיע על הכיס של כולנו. יהיה כאן הפרשן הכלכלי מתי גרינפלד שידבר עם סדרי עדיפויות שגויות של ממשלות ישראל שמעדיפה קופת אוצר מלאה מול אזרחים ממעמד הביניים שנשחקים תחת עול המיסים ויוקר המחיה, וגם, למה השיח הפוליטי בישראל תמיד יהיה בראש ובראשונה על שאלת ימין או שמאל וביטחון, ופחות על הפלטפורמה הכלכלית שמכבידה על האזרחים?

לסיום, הרב ישראל חממי, שליח חב"ד בקמפוס למכון ויצמן שנמצא כעת חיה במסע לחצר הרבי ולאוהל עם קבוצת סטודנטים, יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.