צביקה קעניג | יום כ"ז אב ה׳תשפ״ב 24.08.2022

התלמידים העולים לכיתה א' בלוד ב'גן ישראל' מיוחד משלהם

זו השנה השלישית בלוד שמופעלת בקיץ מסגרת 'עולים לכיתה א'. התכנית ייחודית ומיועדת עבור התלמידים העולים לכיתה א'. ה'מפקדים' במסגרת זו הם מורים מהתלמוד תורה יחד עם בחורים מהישיבה בלוד. גן ישראל! עולים לכיתה א'
התלמידים העולים לכיתה א' בלוד ב'גן ישראל' מיוחד משלהם
צילום: מוישי סויסה

זו השנה השלישית בלוד שמופעלת בקיץ מסגרת 'עולים לכיתה א'. התכנית ייחודית ומיועדת עבור התלמידים העולים לכיתה א'. ה'מפקדים' במסגרת זו הם מורים מהתלמוד תורה יחד עם בחורים מהישיבה בלוד. גן ישראל! עולים לכיתה א'!

בעיר לוד זו השנה השלישית שמתקיימת בקיץ מסגרת 'גן ישראל - עולים לכיתה א'. זה אולי נשמע כמו מסגרות שקיימות בערים אחרות, אבל לא. בלוד מסגרת עולים לכיתה א' היא מסגרת שמופעלת יחד עם מורים מהתלמוד תורה בלוד, שמגיעים ונוכחים לאורך כל שעות היום יחד עם ה'חיילים' הלא הם תינוקות של בית רבן העולים לכיתה א' בתחילת שנת הלימודים הקרובה.

ללא ספק זהו מודל לחיקוי לערים אחרות. תלמיד שעולה לכיתה א', ונמצא שבועיים שלמים לפני תחילת שנת הלימודים במסגרת עם מורים מהתלמוד תורה שבו הוא הולך ללמוד, ותוך כדי הפעילות הוא מכיר את בניין התלמוד תורה, ברור שבתחילת השנה הוא יתחיל את שנת הלימודים ברגל ימין לאחר שהוא כבר ב'עניינים'..

המורים נעזרים במדריכים נוספים, תלמידי ישיבת תומכי תמימים בלוד, יחדיו הם מפעילים את כל התכנית עבור ה'חיילים'. התכנית כוללת סדנאות והפעלות בשטח ה'קעמפ' וכן תכנית מיוחדת 'מוכנות לכיתה א' בליווי אישי של המורים. בכל יום התקיימה לתלמידים תכנית שונה, התכנית היתה מגוונת ומיוחדת. פעם יצירה, פעם בריכה, פעם הפעלה, ופעם תכנית ספורט. וכן, לאחר תכנית הבוקר היומית, החיילים אפילו למדו ספירה ב'אידיש' בצורה חוויתית... בנוסף, במהלך התכנית התלמידים לומדים ומכירים את מבנה התלמוד תורה שבו הם מתחילים ללמוד אי"ה.

השנה ניהלו את המסגרת המיוחדת בהצלחה מרובה הרב יוסי עמוס, הרב שניאור חמו, הרב ישרוליק בוטמן ובעזרתם של התמימים מוישי סויסה, לוי יצחק לאטר, נתן גרינברג.

המסגרת פועלת תחת מסגרת 'גן ישראל' הכללית בלוד בניהולו המסור של הת' יהודה מנחם בן חיים ותחת מתנס חב"ד בלוד בניהולה של הגב' אריאלה יורקוביץ, ובעזרתם האדיבה של חברי וועד הקהל וחברי ארגון יחד למענכם בלוד הרב חיים גלינסקי ור' יוסי לויטין וסגן ראש העיר מר יוסי הרוש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.