שניאור דייטש | יום י"א אב ה׳תשפ״ב 08.08.2022

בעקבות המהומות: חב"דניק ימונה כיועץ מיוחד לענייני חרדים

לאחר שורת עימותים חריפים על תוואי הרכבת הקלה ואירועים נוספים החליטו במשטרת ישראל למנות ל'יועץ מיוחד לענייני חרדים' – את שניאור זלמן שפירא, חסיד חב"ד משכונת קטמון הירושלמית
בעקבות המהומות: חב
שניאור זלמן שפירא. צילום: אתרYNET ירושלים

יחסי המשטרה עם החרדים בירושלים ידעו עליות ומורדות, בעיקר מורדות. זה התגבר עם מגיפת הקורונה, כאשר המשטרה ניסתה לאכוף בכוח את תקנות הקורונה ונתקלה בתגובה זועמת מידי קיצונים ונמשך עד לאחרונה עם עימותים מתמשכים וקשים עם קיצונים  על תוואי הרכבת הקלה.

היו כמה אירועים קשים שנחרטו בתודעה הציבורית. הנה כמה מהם:

רימון הלם שהושלך בידי המשטרה גרם לפציעתה של ילדה חרדית בת 9, מה שהחריף את העימותים.

מתמודד נפש בן ה-66 שנגרר ממיטתו באישון ליל על ידי שוטרים, התברר כטעות בזיהוי, נעדר במשך שעות לאחר מכן ונמצא לאחר שעות ביער ירושלים כשהוא סובל מהיפותרמיה.

רק לאחרונה: תיעודים קשים מהפגנות הקיצונים כנגד תוואי הרכבת הקלה, רק חידדו את ההבנה במשטרת ישראל כי יש צורך ב'יועץ חרדי מיוחד' שיידע להרגיע את הרוחות בעת הצורך ואולי גם למנוע חיכוכים מיותרים מראש.

כאמור, מתוך מטרה לחזק את הקשר עם המגזר החרדי ולחזק אצלם את האמון במשטרה, הוחלט למנות את שפירא ליועץ מיוחד, שמגיע מתוך המגזר ויספק לצמרת המחוז תובנות בסוגיות שונות, כך מדווח אתרYNET  ירושלים.

מדובר בקרוב משפחה של האדמו"ר מערלוי ובנו של הרב אהרן שפירא, שליח חב"ד ורב שכונת פרדס כץ. בראיון ל-YNET אמר שפירא: "חונכתי מגיל קטן לנתינה ושליחות מתוך אהבה ומחויבות". בהמשך עבר לגור בקטמון ושימש גשר בין ציבורים שונים בשכונה.

לאחרונה התגייס למשטרת ירושלים, במטרה לחזק את אמון הציבור בגוף הזה, ליצור שיתופי פעולה ולהתאים את פעילות המחוז לצרכים הייחודיים של האוכלוסייה החרדית.

בשיחה עם mynet ו"ידיעות ירושלים" סיפר היועץ החדש: "נרתמתי לתפקיד מתוך שליחות ואמונה שהשלום והאחווה אפשריים ומתבקשים. יש פערים שצריך לגשר עליהם, הנובעים בעיקר מחוסר ידיעה של הצדדים. קיימת נכונות גדולה משני צידי הגשר לבנות גשר יציב וחזק שבו יוכלו הצדדים לצעוד בבטחה זה לקראת זה, במטרה לאחד ולהגביר את הביטחון".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.