מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשפ״ב 04.08.2022

מעשים טובים לא יקבלו מחמאה - טעות אחת תקבל ביקורת

טעות אחת? רק עליה אתם מצביעים. זה העולם שלנו - אלפי דברים טובים שאנחנו עושים, אף אחד לא זוכר את זה. אך טעות אחת שאנחנו עושים, וכולם ינזפו בנו ויעבירו עלינו ביקורת • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
מעשים טובים לא יקבלו מחמאה - טעות אחת תקבל ביקורת

המורה נכנס אל הכיתה וכתב על הלוח עשרה תרגילים מלוח הכפל. תשעה מהתרגילים היו עם תשובות נכונות, ובתרגיל אחד הייתה תשובה לא נכונה. כל התלמידים התחילו לצחוק. הסתובב אליהם המורה ותהה לפשר הצחוק. אמרו לו התלמידים: "המורה, תראה, עשית טעות - תשובה לא נכונה!".

אמר להם המורה: "יפה מאוד, לכך כיוונתי, בכדי ללמד אתכם מסר חשוב. שימו לב - תשעה תרגילים היו עם תשובות נכונות, ואף אחד מכם לא אמר לי על זה שום דבר. טעות אחת? רק עליה אתם מצביעים. זה העולם שלנו - אלפי דברים טובים שאנחנו עושים, אף אחד לא זוכר את זה. אך טעות אחת שאנחנו עושים, וכולם ינזפו בנו ויעבירו עלינו ביקורת".

אז אולי את העולם אי אפשר לשנות, אבל אנחנו צריכים לקחת פה מסר חשוב אל עצמנו: ראשית, מול אחרים - גם אם מישהו עשה דברים נגדנו, לזכור שאף אדם הוא לא באמת נגדנו אלא בעד עצמו, הוא רוצה לשמור על הטריטוריה של עצמו. אם נפנים את הרעיון הזה, נצליח להבין שהשנאה שלו היא שנאת חינם, אין בה שום אמת. אם נעורר בנו את האהבה אליו, ככה נוכל לראות את הדברים הטובים שיש בו, לראות את הדברים הטובים שהוא עשה גם כן למעננו.

שנית - כלפי עצמנו: לחזק את אין סוף הדברים הטובים שיש בנו. גם אם עשינו טעות, לא להלקות את עצמנו, לא להכניס לעצמנו מחשבות שליליות בראש על מי שאנחנו, אלא לזכור כמה דברים טובים יש בנו. ככה נעורר בעצמנו את הכוח ואת הרצון לשפר ולתקן את אותם דברים שצריכים תיקון.

*

השבת אנחנו מציינים את יום תשעה באב, כשהשנה הוא נדחה מפני כבוד השבת, והאבל יחל מיד עם צאת השבת עד מוצאי יום ראשון. זה הזמן לעורר בעצמנו את האהבה לכל יהודי, וגם את האהבה כלפי עצמנו. לזכור שבכל אחד מאיתנו יש חלק א-לוקה ממעל ממש, יש בנו כוחות אדירים. זה הכוח שלנו להתנהל מול כל הדברים השליליים. יהי רצון שיהפכו ימים אלו לימי ששון ושמחה, ושנזכה לבניין בית המקדש השלישי ולגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.