COL | יום ה' אב ה׳תשפ״ב 02.08.2022

קטעי וידאו נדירים בצבע מביקור מנחם בגין אצל הרבי

JEM
חברת המדיה החב"דית JEM מגישה מספר קטעי וידאו נדירים בצבע, כשראש הממשלה מנחם בגין פותח את מסעו הממלכתי בארה"ב ולפני פגישתו עם הנשיא קרטר, בביקור אצל הרבי, ב' מנחם-אב, תשל"ז • לאחר היחידות, אומר בגין לתקשורת, כשהרבי מלווה אותו עד לרכבו: "הרבי הוא מגדולי דורנו. בישראל לא רק שמכירים אותו, אלא שומעים בקולו ונשמעים לעצתו. לפני יציאתי לוושינגטון לשיחות עם נשיא ארצות הברית, הרגשתי הכרח להיוועץ ולקבל את ברכת האדמו"ר מליובאוויטש"
קטעי וידאו נדירים בצבע מביקור מנחם בגין אצל הרבי

חברת המדיה החב"דית JEM מגישה מספר קטעי וידאו נדירים בצבע, כשמנחם בגין פותח את מסעו הממלכתי בארה"ב בביקור אצל הרבי, לאחר שנבחר כראש הממשלה במהפך המפורסם של 1977.

זמן קצר לאחר היבחרו נסע בגין לארצות הברית, בכדי להיפגש עם הנשיא קרטר וכן עם ראשי הארגונים היהודיים בארצות הברית. את ביקורו ניצל ליחידות אצל הרבי שהתקיימה בב' מנחם אב תשל"ז.

יש לציין כי לקראת ביקורו של מנחם בגין ביקש הרבי להדפיס באופן מהודר את קונטרס 'אהבת ישראל', ועל פי בקשת הרבי הודפס על נייר מיוחר ועם כריכה מהודרת עם ציון העובדה שמדובר בהוצאה מיוחדת בקשר עם הביקור.

על פגישתו אז עם הרבי, סיפר מר שלמה נקדימון, אחד האנשים הקרובים לבגין:

"בשעה 10:05 הגיעה למקום שיירת ראש הממשלה. בגין נסע בלימוזינה שחורה, לפניה ואחריה נסעו מכוניות משטרה שהפעילו צופריהן. קהל הנאספים קידם את פני ראש הממשלה בתרועות ובגין השיב להם בהינף יד. כאשר מכוניתו של ראש הממשלה התקרבה אל הכניסה לבניין, יצא לקראתה הרבי - כמחווה נדירה - ופגש את בגין במדרגות הכניסה. הרבי מליובאוויטש נענה לבקשתו של ראש הממשלה מנחם בגין. הוא ניצב מול מצלמות הטלוויזיה של שלוש הרשתות העיקריות בארצות הברית, ובירך את אורחו: "אני מברך אותו ביותר ממאה אחוז ומאחל לו הצלחה שלימה, למען העם היהודי, למען ארץ ישראל, שיזכה לקרב את הגאולה השלימה על ידי משיח צדקנו, במהרה בימינו".

לפני דברי הרבי הסביר מר בגין מדוע פתח את ביקורו בארצות הברית בפגישה עם הרבי: "הרב שניאורסון הוא אחד מגדולי דורנו וזקניו. בישראל לא רק שמכירים אותו, אלא שומעים בקולו ונשמעים לעצתו. לפני יציאתי לוושינגטון לשיחות עם נשיא ארצות הברית, הרגשתי הכרח להיוועץ בו ולקבל את ברכת האדמו"ר מליובאוויטש".

בשעה 10:30 עזבו הרבי וראש הממשלה את הנאספים והסתגרו בחדרו של הרבי לשיחה בארבע עיניים. בשעה 12:45 אחר חצות, הרבי וראש הממשלה יצאו מחדרו של הרבי. הרבי אחז בידו של מנחם בגין. פניו של ראש הממשלה קרנו מאושר. הקהל שהמתין בחוץ מחא כפיים.

הרבי וראש הממשלה נגשו אל המיקרופונים שהוצבו במקום על ידי כלי התקשורת. "אני שבע רצון מההזדמנות שניתנה לי לשוחח עם הרב שניאורסון, המנהיג הנודע", אמר בגין, "הפגישה מחזקת את עמדתי לקראת השיחות עם נשיא ארצות הברית, ג'ימי קארטר".

כשנשאל מר בגין אודות תוכן שיחתם, סירב להשיב, באומרו כי "על דברים שנאמרו ביחידות אין מספרים בפומבי". אך הוא הדגיש כי "לקראת צאתי לוושינגטון, מחר, אני מרגיש שמאחורי עומדים לא רק העם היושב בציון, אלא כל העם היהודי ומנהיגיו בתפוצות. הרבי הוא מגדולי דורנו. בישראל לא רק שמכירים אותו, אלא שומעים בקולו ונשמעים לעצתו. לפני יציאתי לוושינגטון לשיחות עם נשיא ארצות הברית, הרגשתי הכרח להיוועץ ולקבל את ברכת האדמו"ר מליובאוויטש".

בגין סיים את דברו, נפרד מהרבי. אחר נכנס למכוניתו, בעוד הרבי המתין על המדרגות עד שאחרונת מכוניות השיירה נעלמה מעבר לרחוב.


צפו בקטעים נבחרים באתר חברת המדיה החב"דית JEM. לצפיה לחצו כאן>>>


 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.