COL | יום א' אב ה׳תשפ״ב 29.07.2022

מי ינצח? תפוח של חברת 'אפל' & תפוח אחד באפריקה

משנכנס אב: למדתי שאנשים בכפרים נידחים באפריקה או בהודו יכולים להיות שמחים יום שלם מתפוח אחד שתתן להם ואילו בעולם המערבי המצליח והמתקדם, בו יש לאנשים הרבה יותר מאשר תפוח או שניים, אנשים חסרים בשמחה • הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל שווייץ, בטור שבועי מיוחד ל-COL
מי ינצח? תפוח של חברת 'אפל' & תפוח אחד באפריקה

לא הייתי מעולם באפריקה בכפרים נידחים, גם לא בהודו במקומות נחשלים, אבל מקריאה, שמיעה וצפייה על המקומות הללו, למדתי שאנשים שם יכולים להיות שמחים יום שלם מתפוח אחד שתתן להם.

תן להם שנים, ישמחו יומיים. ואני לא מתכוון לתפוח של חברת אפל. ואילו בעולם המערבי המצליח והמתקדם שלנו, בו יש לאנשים הרבה יותר מאשר תפוח או שנים, אנשים חסרים בשמחה.

היום הוא ראש חודש מנחם-אב. ״משנכנס אב ממעטין בשמחה״ אמרו חכמינו במסכת תענית. אבל בל נשכח שלמעט אפשר רק דבר קיים, מה שלא קיים אי אפשר להרבות בו כמו שאי אפשר למעט בו. לכן, גם בתשעת הימים בהם אנו אבלים על חורבן הבית, צריך דבר ראשון להכניס שמחה בחיינו, ואז נוכל לווסת ולהתאים אותה לימים אלו כפי שאמרו חז״ל.

 • 

באחת משיחותיו בחורף תשנ״ב הסביר הרבי באופן הכי פשוט למה משתלם לנו להכניס את השמחה לחיינו. הנה במילותיי שלי תוכן דבריו:

למה כדאי להיות בשמחה? כי כך תהיה בן עולם הזה ובן עולם הבא.

בן עולם הבא, מנין? הרבי מזכיר בשיחה את הגמרא המפורסמת במסכת תענית דף כב על רבי ברוקא שפגש את אליהו הנביא בשוק ושאל אותו: האם יש כאן אנשים שהם בני העולם הבא? אליהו הנביא הצביע על שני יהודים ואמר: הנך נמי בני עלמא דאתי נינהו - אלו בני העולם הבא המה.

רבי ברוקא פנה אליהם ושאל אותם מאי עובדייכו - מה מעשיכם? הם ענו: אינשי בדוחי אנן, מבדחינן עציבי - אנשים שמחים אנו, ומשמחים אנו את העצובים.

כלומר, רוצה להיות בן העולם הבא? היה שמח, שמח את האחרים ואם צריך, עשה להם מופע סטאנדאפ מאולתר.

בן עולם הזה, הכיצד? כאן אומר הרבי משפט אחד חד וברור "על ידי שמחה הוא נעשה 'בן עולם הזה' אמיתי, שחייו בעולם הזה הם חיים אמיתיים שמחים ומוצלחים. הרבי גם מסביר בפשטות איך זה פועל: "תכונת השמחה היא, שפועלת וחודרת בכל עניני האדם. כשאדם שמח – הוא חי חיים שמחים, שמחה שפועלת על כל מעשיו. שמחה זו מכניסה הצלחה בכל פעולותיו וכל חייו – כנראה במוחש".

ועוד משהו קטן, התשואה על השמחה מגיעה מיידית, לא בעוד עשור גם לא בעוד שבוע ואפילו לא בעוד שעה, אדם שמחליט להיות שמח ברגע זה, יהיה שמח מיד ברגע זה, ויש גם בונוס, הסובבים אותו, אשתו וילדיו ירגישו את זה גם הם מיידית.

נסו את זה בבית,
הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.