צביקה קעניג | יום כ"ח תמוז ה׳תשפ״ב 27.07.2022

שכר גבוה יותר ושינוי ימי חופשה: משרד החינוך פרסם מתווה

על פי הצעת המשרד, מורה מתחיל יקבל שכר של 9,500 שקלים – ויקבל מענק התמדה של 18 אלף שקלים לאחר שלוש שנים במערכת החינוך
שכר גבוה יותר ושינוי ימי חופשה: משרד החינוך פרסם מתווה
אילוסטרציה

על פי המתווה המוצע, בנוסף ל-9,500 השקלים לשכר למורה ולגננת מתחילים, הם יקבלו גמול חינוך בסך 1,500 שקלים או תוספת של 10%, לפי הגבוה מבין שניהם, כדי לעודד מורים לקחת תפקיד של מחנך. כמו כן, לאחר שלוש שנים במערכת החינוך יתקבל מענק התמדה בסך 18 אלף שקדים. אחוז המשרה המינימלית למורים חדשים יעמוד על פי המתווה על 70%, במקום 50% כפי שנהוג כיום.

עוד עולה מהמתווה כי תוספות השכר לכלל המורים ינועו בין 2,600 שקלים למורה מתחיל ועד 1,200 שקלים למורים ותיקים, מספר השעות הנוספות לגננן ולגננת יועלה מ-36 שעות ל-55 שעות ושכר מנהל חדש יעמוד על 20 אלף שקלים, כשטווח שכר המנהלים ינוע מ-20 ל-27 אלף שקלים. אם החלטה זו תאושר, שכרו של מנהל מתחיל יהיה גבוה משכרו של המורה הוותיק ביותר (עם מלוא הגמולים).

לעומת המנהלים, שכרו של סגן מנהל ראשון יעמוד על 80% משכר המנהל (בהלימה לגידול בשכר המנהל). בנוגע לחינוך המיוחד, יינתן גמול באופן דיפרנציאלי בהתאם למורכות: הגמול בתפקוד הגבוה יעמוד על 15%, תפקוד בינוני יעמוד על 18% ותפקוד נמוך יעמוד על 20% (הגמול כיום הוא 9% או 14%, ללא קשר לרמת המורכבות, אלא למעסיק).

המתווה גם מעניק למנהל סל תקציבי גמיש לצורך בעלי תפקידים חדשים מעבר לתפקידים הקיימים. נוסף על כך, תהיה שמירה על קידום אחוזי בוותק ובדרגה – בהתאם לפיתוח המקצועי של המורה. כמו כן, יינתן מענה בחופש הגדול על ידי הארכת מסגרת "בית הספר של החופש הגדול" עד ל-31 ביולי, והרחבתו לכיתות ד'.

בנוגע לימי אסרו חג, אלה יצומצמו ויוחלפו בימי חופש, שחלקם יינתנו למורים במהלך השנה וחלק בהמרות שיוחלטו על ידי המערכת. כמו כן, תתאפשר העלאת אחוז משרת מורה עד 140% משרה. קביעות תינתן לאחר 3 שנים, ולא שנתיים כפי שנהוג כיום.

לגבי בעלי תפקידים, רכז אוריינות בבית ספר יסודי יקבל גמול אחוז של 6% והגמל האחוזי של רכז חינוך חברתי בבי"ס יסודי יגדל מ-6% ל-10%. ההסכם יביא לכך גם שכל המורים שלא נכללים בהסכם אופק חדש יצורפו אליו מיידית, ויינתנו שעות נוספות ליועצות למתן מענה בחופשות ובמצבי חירום.

מהסתדרות המורים נמסר: "אנחנו מברכים על מתווה שרת החינוך שסוף-סוף מתכתב עם המציאות בשטח ומצמצם את הפער בין עמדת הסתדרות המורים לעמדת המדינה, בכל הנוגע לשכרם של כלל עובדי ההוראה. אין ספק שמדובר בצעד בכיוון הנכון שיכול לסייע בהבראת מערכת החינוך. יחד עם זאת, עדיין יש לנו השגות שאנו מקווים לגשר עליהן בדיאלוג הפתוח והפורה שאנו מנהלים מול משרד החינוך"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.