חרדים10 | יום כ"ז תמוז ה׳תשפ״ב 26.07.2022

רה"מ לפיד הורה: בלי מחיצות ברחבת 'עזרת ישראל'

משרד ראש הממשלה קובע כי “אין להתיר הכנסת מחיצות לרחבה השוויונית בכותל המערבי” – זאת על רקע ניסיונות של פעילים חרדים  להכניס מחיצות לרחבת ‘עזרת ישראל’ • ח”כ מאיר פרוש: “כוונת לפיד לא השתנתה וכל עניינו הוא לפגוע בקודשי ישראל”. יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז: "לפיד וליברמן הם הזרוע למימוש החזון הרפורמי"
רה
רחבת 'עזרת ישראל' (צילום: מיכאל יעקובסון)

משרד ראש הממשלה בראשות יאיר לפיד הורה כי “אין להתיר הכנסת מחיצות לרחבה השוויונית בכותל המערבי” – זאת על רקע ניסיונות של פעילים חרדים וחרד”לים להכניס מחיצות לרחבת ‘עזרת ישראל’.

במכתב ששלחה יו”ר ועדת ההיגוי במשרד, דרורית שטיינמץ, למנכ”ל החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה – ופורסם ב-ynet, היא קובעת כי “יש למנוע כבר בכניסה לאתר הכנסה של מחיצות לרחבת התפילה”.

שטיינמץ הפנתה למכתב שהוציא משרד המשפטים בשנת 2020, וקבעה: “בהתאם לעמדת משרד המשפטים, אין לסדרנים סמכות להשתמש בכוח לשם מניעת הכנסת המחיצות”, אך “ככל שנדרש לעשות שימוש בכוח, יש לערב את משטרת ישראל על מנת שתטפל בנושא בכפוף לסמכויותיה”.

רחבת הכותל ‘עזרת ישראל’, המכונה גם ‘רחבת המשפחות’, אושרה על ידי הממשלה כבר בשנת 2016, מעוררת סערה כל העת, כאשר קבוצות של חרדים ודתיים מגיעים לרחבה ועורכים בה תפילות בהפרדה מלאה, תוך הכנסת מחיצות.

בליל תשעה באב בשנה שעברה התקיימו במקום עימותים קשים, לאחר שלמקום הוכנסו מחיצות.

יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ מאיר פרוש אמר בתגובה על האיסור להכניס מחיצות: “העובדה שיאיר לפיד מרשה לעצמו לקבוע שאין להתיר מחיצות לאנשים שרוצים להתפלל בהפרדה ברחבה הדרומית שבכותל המערבי מלמדת על כך שכוונתו לא השתנתה וכל עניינו הוא לפגוע בקודשי ישראל”.

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז בתגובה על החלטת משרד ראש הממשלה: "בניגוד להלכה, בניגוד למסורת, ואף בניגוד לחוק, לפיד שוב מבזה את קודשי ישראל. שוב נחשף פרצופם של לפיד ושל מי שהמליכו אותו - חילול קדושת הכותל כחלק מחילון זהותה היהודית של מדינת ישראל. התנועה הרפורמית כבר חשפה שהכותל הוא בסך הכל עוד אמצעי במאבק לשינוי זהותה היהודית של המדינה. לפיד, וליברמן הם הזרוע למימוש החזון הרפורמי."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.