כתב רכב COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשפ״ב 26.07.2022

המכונית יונדאי סונטה סחררה ראשים בכביש - ויש לזה סיבה

מדובר במכונית המנהלים המאובזרת ביותר שנמכרת בארץ: המראה השופע שלו לצד האבזור הרב שהוכנס לתוכו גרמה ליונדאי סונטה לסחרר את השוק • אם תעבירו את בורר מצבי הנהיגה למצב ספורט, היא תדביק אתכם לכסא
המכונית יונדאי סונטה סחררה ראשים בכביש - ויש לזה סיבה

באווירת ימי בין הזמנים נראה שהגיע הזמן לכתוב על רכבי מנהלים, כאלו שנהיגה בהם עושה טוב לנפש ומשדרת רחבות ונינוחות.

תחילה אולי הקדמה קצרה: לפני כחצי שנה כתבנו כאן על טויוטה קאמרי – רכב המנהלים ההיברידי ובעל הממדים והנראות האמריקאיים, והפעם אנו כותבים על מתחרהו הישיר, יונדאי סונטה שהפך לרכב המנהלים הנמכר בישראל.

כדי לסיים את המשבצת הזו בעז"ה בהזדמנות הקרובה נכתוב גם על יריבם המר הטוען לכתר הבכורה של רכבי המנהלים, סקודה סופרב.

*

לפני שנתקדם עוד הנה סיכום שכבר אפשר להעלות למי שזמנו קצר ולא ימשיך איתנו את השורות הבאות: מדובר במכונית המנהלים המאובזרת ביותר שנמכרת בארץ.

המראה השופע שלו לצד האבזור הרב שהוכנס לתוכו גרמה ליונדאי סונטה לסחרר את השוק. הדגם הקודם של הסונטה היה מוצלח בתורו ונחשב גם כן למאובזר ביותר בסגמנט זה, והדגם העכשווי הוא שדרוג של ממש. אגב המראה המרשים, החלק האחורי של הסונטה קצת קשה לעיכול ויש שלא סובלים אותו בגלל זה, אבל זה כבר עניין של טעם.

כניסה פנימה מגלה רכב עם מראה מכובד כפי שיונדאי יודע לעשות. כסאות עור בצבע כרום ומראה עכשווי מקדמים את פנינו ומראים לנו שלא טעינו בכתובת, שזו אכן מכונית מנהלים. לטובת העניין ביונדאי הסירו מכאן את ידית ההילוכים ובמקומה לא שמו אפילו חוגה אלא רק לחצנים עם האפשרויות R N D P וזה בהחלט מוסיף נופך של שונות בתורו. טעם לפגם מצאנו בעובדה שהדשבורד עשוי מפלסטיקה פשוטה. לנוסע הממוצע זה לא משנה וייתכן שהוא לא ישים לב לכך אבל לנו זה השאיר תחושה חמצמצה מעט.

*

ועכשיו למנה העיקרית – האבזור יוצא הדופן: כניסה ויציעה, התנעה וכיבוי כמובן ללא מפתח, כסאות חשמליים מלפנים עם זיכרונות במושב הנהג, חימום וקירור המושבים הקדמיים, חימום הגה, מערכת 'אוטו הולד', אזהרת סטיה מנתיב ותיקון סטיה אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה ברוורס, מצלמת  360, איתות שטח מת במראות הצד, לוח מחוונים דיגיטלי, השתקפות מהירות הנסיעה מלפנים, מערכת "יציאה בטוחה" המתריאה על סכנה מתקרב במקרה ותרצו לצאת מהרכב, בלם יד אלקטרוני, מערכת להדלקה ועמעום אוטומטית של פנסי ערפל בהתאם לתנאי הדרך ואפשרות להתנעה מרחוק. וזה עוד לא הכל כי מצאנו כאן משהו שעוד לא נתקנו בו בשום רכב אחר: כשתרצו לפנות לנתיב אחר ותפעילו את הויקר, תפתח על הצג הדיגיטלי שלפניכם מצלמת וידאו שמסריטה לאחור ומראה האם הנתיב שברצונכם לפנות אליו, פנוי. (שימו לב לתמונה שצילמנו). אה, ויש פה גם אפשרות להפעיל את מצלמת הרכב הקדמית לאורך כל הנסיעה, אעינה אלחוטית, שפע של תאי אכסון ואפשרויות הטענה, גג נפתח וגג פנורמי.

וכעת הגיע תורה של הנסיעה עצמה. הגרסא שבה נהגנו היתה זו עם מנוע הטורבו בנפח 1.6 ליטר המשודך לתיבת הילוכים בעלת 8 יחסי העברה, מצויד ב-180 כוחות סוס ובעל הספק של 27 קג"מ המושגים כבר ב-1,500 סל"ד. האמת, הסונטה היא מכונית טובה וזריזה ומגיה מ-0 ל-100 בתוך 8.6 שניות, אבל חיפשנו פה את המעבר. חיפשנו משהו מרגש יותר והתחושה היתה שקיבלנו מכונית טובה אבל בלי אפקט מיוחד בנושא הנהיגה. אם תעבירו את בורר מצבי הנהיגה למצב ספורט, היא תדביק אתכם לכסא, אבל זו לא הנהיגה הטבעית שלה. הנתונים המעט חלשים על הנייר ניכרו גם בשטח.

*

ואולי, אולי בגלל שמדובר במכונית מושלמת שחשבנו שגם הנושא הזה יהיה יוצא מגדר הרגיל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.