מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשפ״ב 21.07.2022

יוקר המחיה, בחירות, הטיסות וסכנת האינטרנט 'בין הזמנים'

בחירות בפתח: מאז ימי אליעזר מזרחי, זה לא קרה. האם יהיה שוב לחסידי חב"ד נציג בכנסת? עו"ד שבתי קטש מסביר על המניע להחלטה להתמודד בליכוד ואיך זה מסתדר עם הוראת הרבי להצביע למפלגה ה'חרדית ביותר'? • חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס על יוקר המחיה המאמיר • 'בין הזמנים': הכאוס התעופתי שלא נגמר, וגם על האברך הגיש תביעה נגד רשות שדות התעופה על פסילתו בגין שמירת השבת • השליח הרב אלחנן כהן על היערכות מחודשת לאחר הקורונה לקראת יום ההילולא כ' אב והרב  מנחם מענדל מינצברג, איש חינוך ומרצה, על סכנת האינטנרט שרובצת לפתחם של הילדים והנוער • תכנית ליל שישי בהגשת הרצל קוסאשוילי
יוקר המחיה, בחירות, הטיסות וסכנת האינטרנט 'בין הזמנים'

כבכל ליל שישי ברדיו COL: תכנית אקטואלית וחסידית לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

 

האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים >>

בתוכנית: האם שוב יהיה לחסידי חב"ד נציג בכנסת? עם עו"ד שבתאי קטש, חסיד חב"ד מלוד שמתמודד על המשבצת החרדית בתנועת הליכוד, שיספר על שנים של עשיה שהתנקזו להחלטה להתמודד בליכוד. כיצד בדיוק המקום ה-45 ברשימה הוא ריאלי כשכל הסקרים מנבאים 35 מנדטים בלבד, ומה יש לו לומר לחסידי חב"ד שנאמנים לקריאתו של הרבי להצביע עבור המפלגה החרדית ביותר?

כיצד תיראה מערכת הבחירות בש"ס? האם הקמפיין יתמקד בנושא החברתי, יוקר המחיה והכיס של האזרח הקטן? או שמא בגזרות הדת והסכנה הרוחנית של הממשלה הקודמת? חבר הכנסת יעקב מרגי יהיה כאן וידבר על הצורך בראש ובראשונה לשנות את המדיניות של הממשלה היוצאת, וגם, האם הוא לא חושש מההתחזקות של איתמר בן גביר בסקרים, על חשבון קולות מצביעי ש"ס מסורתיים?

בין הזמנים של בחורי הישיבות אוטוטו כאן, ואיתה ההתמודדות עם אתגר החופש או יותר נכון אתגר האינטרנט. יהיה כאן הרב  מנחם מענדל מינצברג, איש חינוך ומרצה בסוגיות חינוכיות, שידבר על סכנת האינטנרט שרובצת לפתחם של הילדים והנוער, על דרכי ההתמודדות, כשבראש ובראשונה ההורים משמשים כסמל ודוגמא עבור הילדים בכל הקשור לצריכת זמן מסך על שלל מעליותיו ומגרעותיו.

חו"ל: בין הזמנים זה גם אומר חופשות וטיסות לחו"ל. נהיה כאן בשיחה עם שמחי ויינברג מ'חו"ל מהודר' שידבר על הכאוס התעופתי ששורר בעולם. מתי סוף סוף עולם התעופה יתאושש מהפוסט קורונה, האם באמת מזוודות רבות הולכות לאיבוד? והאם עדיין משתלם לנפוש בחו"ל מאשר בארץ?

אפליה דתית? בהמשך נהיה גם עם סיפורו של האברך מוישי גולדברג מבית שמש שרצה להתקבל לעבודה ברשות שדות התעופה, הגיש מועמדות וקיבל תשובה שהמשרה המבוקשת מצריכה עבודה גם בשבתות וחגים. "אני מורגל בכך שחרדים מופלים לרעה במקומות עבודה ציבוריים וחבל. כי העבודות דווקא במקומות האלה מתאימים לאברכים חרדים שרוצים להוכיח את עצמם והם בעלי מוטיבציה גבוהה. נביא גם את תגובת דוברות רשות התעופה לשאילתא שהפנינו אליהם בעניין.

בספר חדש שהוציא לאחרונה העיתונאי ופרשן ערוץ 13 ד"ר אבישי בן חיים שנקרא "ישראל השניה", מגולל בן חיים מסכת יחסים עכורה ואדנותית של ישראל הראשונה-ההגמוניה האשכנזית, כלפי ציבור המאמינים והאנשים הפשוטים כדבריו, שנמצאים ברובם בציבור המזרחי-ספרדי אותם הוא מכנה ישראל השניה. מה קרה להגדרות הקלאסיות של ימין ושמאל, וגם, למה לדעתו הרבה יהודים ספרדים מצאו להם מחסה דווקא בחסידות חב"ד?

כ' אב-בעוד כשלושה שבועות נציין את כ' אב, יום ההילולא של המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן נ"ע אביו של הרבי. נהיה כאן עם הרב אלחנן כהן מהשלוחים באלמא אטא-קזחסטאן שידבר על ההיערכות המחודשת לאחר מגיפת הקורונה לקליטת מאות חסידים שיעלו לציון הקדוש ויתעלו ויתרוממו במשך מספר ימים סביב אירועי ההילולא.

לסיום, השחקן, התסריטאי והבמאי שלומי לניאדו המוכר לנו מהצמד "שלומי וסתם", יספר על ההתקרבות לחב"ד ולתכנים שלה, על העבודה מול ילדים ויצירת אלטרנטיבה איכותית לילדים שרוצים חינוך על טהרת הקודש, והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.