ההתייקרות לא עוצרת: ועכשיו - טונה, אורז וממרח שוקולד
יבואנית הענק שסטוביץ’ הודיעה אמש (ג') לרשתות השיווק, כי בכוונתה לייקר עשרות מוצרים כבר בתחילת חודש אוגוסט. כך דווח בחדשות 12. מדובר בפעם השנייה ששסטוביץ’ מעלה מחירים השנה – לאחר שהחברה כבר העלתה מחירים בתחילת פברואר.
הבקשה של יבואנית הענק להעלות המוצרים בעוד כ-10 ימים מגיעה רגע אחרי שחברות דיפלומט, קימברלי קלארק והנקל – יבואנים גדולים וחשובים, מעלים גם הם את המחירים במוצריהם.
דיפלומט, קימברלי קלארק ושסטוביץ’ נחשבות ל-3 יבואניות ענק, ששולטות באופן ניכר בשוק המזון והטואלטיקה בישראל. הן מכתיבות את הקצב ליצרניות הישראליות כמו אסם, שטראוס ותנובה – שבינתיים מחכות עם העלאות המחירים, בעיקר בשל החשש מחרם צרכנים.
בתחום המזון מדובר בעלייה של חלק מהמוצרים של המותגים “ריו מארה”, “צוקטה” ו”מאסטר שף”. בתחום הטואלטיקה מדובר במוצרי המותג “בלונס”, הכוללים בין היתר מקלות לאוזניים וצמר גפן לניקוי הפנים.
בין המוצרים שיתייקרו: מאסטר שף – רטבים, עלייה של 8%, אטריות מאסטר שף ונודלס – 10%-16%, אורז – 9%. טונה ריו מרה – עלייה של בין 7%-15%, צו’קוטה – ממרחים, עוגה ושוקולד מריר עלייה של בין 5%-14%.
תגובת היבואנית שסטוביץ’: "מדובר בהעלאה נקודתית בלבד של כ־10% מכלל מוצרי המזון והטואלטיקה של החברה. מדובר בעלייה בשיעור חלקי בלבד ביחס להתייקרויות הכבדות שהחברה סופגת מזה תקופה ארוכה".