מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשפ״ב 20.07.2022

7 מיליון דולר: המבנה השני בעתיקותו בפינלנד - הפך לבית חב"ד

בבירת פינלנד נחנך בית חב"ד חדש ומפואר, בעלות 7 מיליון דולר, בידי הנגיד החסידי יקותיאל יהודה ראהר, שאביו ואמו ליוו את השלוחים במקום בצעדיהם הראשונים, וכן הכירו את השליחה מאז שהייתה ילדה קטנה בקולומביה
7 מיליון דולר: המבנה השני בעתיקותו בפינלנד - הפך לבית חב
הנגיד ר' יקותיאל יהודה ראהר בחנוכת הבית (צילומים: lubavitch.com)

בהלסינקי, בירת מדינת פינלנד בצפון אירופה, נחנך מבנה ענק ומפואר לבית חב"ד המקומי, בראשות השליח הרב בנימין ורעייתו איטה וולף, בסמוך לארמון הנשיאותי.

מי שגזר את הלוט וסגר מעגל בחנוכת הבית היה הנגיד החסידי, שזכה לקשר מיוחד עם הרבי, ר' יקותיאל יהודה ראהר, הנחשב לאחד מגדולי התומכים בשלוחים ברחבי העולם.

לפינלד הגיעו בני הזוג וולף לפני כ-19 שנה, בשנת תשס"ג. תחילת הפעילות הייתה קטנה ומצומצת. בבית הפרטי. "היינו לפני שבת מקפלים את השולחן מהסלון, כדי שיהיה מקום לכולם", נזכר הרב וולף.

הפעולות הראשונות היו פתיחת גן ילדים, קייטנה בימי החופש, וכמובן אירועים יהודיים סביב מעגל השנה. אלא שנוצר צורך בבניין של קבע.

עד לפני 7 שנים לא היה משכן קבוע לבית חב"ד, שנדד אחת לתקופה ממבנה אחד למבנה שני. בשנת תשע"ה מצאו בני הזוג וולף בניין גדול ורחב ידיים בעיר, שלטענתם יכול להתאים לפעילות.


אירוע חנוכת הבית (צילום: lubavitch.com)


מדובר במבנה שהוקם לפני מאות שנים ובעבר שימש כמבצר רוסי. לפי ההערכות הוא המבנה השני בעתיקותו במדינה. סדקים התגלו בקירותיו ונדרש סכום כסף רב בכדי לשפץ אותו ולהכשיר אותו לצרכי בית חב"ד.

כדי להשיג את הכספים פנתה הרבנית וולף למשפחה שהכירה ממקום ילדותה בוגוטה שבקלומדיה - משפחת ראהר.

"כילדה הכרתי את שרה ראהר והערצתי אותה", מספרת השליחה. שרה ראהר ע"ה הייתה רעייתו של הנגיד ר' סמי ראהר ע"ה, שהוזיל סכומי ענק מכספו למען הרבי ומוסדותיו וזכה לקרבה מיוחדת בקודש פנימה.

"כשההורים שלי הגיעו לבוגוטה מארצות הברית, כשליחי הרבי, הם לא מצאו את עצמם", מספרת השליחה. "הכל היה זר להם. אבל גברת ראהר קיבלה אותם בברכה".

ביום שהרבנית וולף נולדה מסרה ראהר קופסת מתנה למשפחה, ובה בגדים לילדה עטופים בסרט. גם בשנים מאוחרות יותר, כשיצאה הרבנית וולף לשליחות בהלסינקי, היו אלו בני הזוג ראהר שהעניקו את התמיכה שהבטיחה את ביסוס הפעילות.

כעת, הבן הלך בדרכי אביו. עבור הבניין החדש, שנחנך בתקופה האחרונה, נדרשו שבעה מיליון דולר, שאותם הוא תרם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.