מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשפ״ב 10.07.2022

חברת JEM מציגה: סיפורם של שני היתומים שהרבי 'אימץ' • צפו

JEM
סרט מושקע ומרגש של חברת JEM חשף לראשונה בממד אישי את סיפורם של היתומים שארף. "עד כמה שזה יהיה קשה להעביר, אין לנו זכות לשמור את זה לעצמנו", אומר האח ר' מענדל • COL מגיש טעימה
חברת JEM מציגה: סיפורם של שני היתומים שהרבי 'אימץ' • צפו
צילומים: JEM

אירוע ההצדעה לתומכי JEM שנערך בשבוע שעבר במלון TWA כלל את הצגת הפרוייקטים הבאים של JEM. נקודת השיא המרגשת של הערב הייתה הקרנת סרט מיוחד על סיפורם של ארבעה יתומים צעירים שהרבי "אימץ" אליו בחום ויחס מיוחד.

ב-770 של תחילת שנות הנו"ן, הם נודעו כ"ילדי שארף", ובכל אירוע; חלוקת דולרים, שיחה, תפילה והתוועדות הם זכו לעמוד בסמיכות לרבי, שהרעיף עליהם שימת לב וחיבה מיוחדת. כיום, "ילדי שארף" זוכים לשמש בשליחות קודש, מרת רחל טננבוים כשליחה בדסטין, פלורידה, ושלושת אחיה, הרבנים מנדל, שמואל חיים ושלום, כמשפיעים חסידיים בישיבות. במשך השנים הם סיפרו סיפורים בודדים מהסיפור המופלא, אך הסיפור המלא טרם סופר.

בשנת תש"פ יצא הרב אלקנה שמוטקין, מנכ"ל JEM, ב"פרויקט אישי", ללמוד את הסיפור המלא של המשפחה ולשתף אותו בצורה המתאימה ביותר. מתוך הכרה בכך שזה יהיה פרויקט רגיש שידרוש זמן ומשאבים, הוא קיבל תמיכה כספית לפרוייקט מאלי ושטרני שטיינמץ מפומונה, ניו יורק, וג'וש ורובין גולדהירש ממלבורן, אוסטרליה.

לצורך הסרט רואיינו שני האחים המבוגרים ביותר.

"לא רציתי לספר את הסיפור שלי באופן בפומבי", מספר האח ר' מענדל. "זה פשוט אישי מדי. אבל במהלך שנות עבודתי עם תלמידים צעירים, ראיתי כיצד הסיפור שלי משפיע על אחרים. באיזשהו שלב, אחי שמואל חיים ואני הסכמנו שהסיפור שלנו הוא לא באמת שלנו. עד כמה שזה יהיה קשה להעביר, אין לנו זכות לשמור את זה לעצמנו".

"החסד שהרבי הרעיף עלינו", הוא ממשיך, "בא יחד עם האחריות לחלוק עם צעירי החסידים כיום עד כמה הרבי אוהב ודואג לכל אחד מהם".

הצילומים החלו באמצע הסגר הראשון עם פרוץ מגיפת הקורונה, ושני הראיונות הראשונים נערכו מרחוק. צלמים מקומיים בדטרויט ובשיקגו הקימו מצלמות, ציוד תאורה והקלטת אודיו, והרב שמוטקין ערך את הראיונות (שארכו שעות!) באמצעות זום. לאחר הסרת הגבלות הקורונה, הראיונות הבאים נערכו באופן אישי.

דמעות רבות זלגו כשהאחים חלקו את זיכרונותיהם העצובים ביותר; החוויות המרוממות שבאו לאחר מכן הובילו לרגעים של שמחה.

לאחר מכן התרחש תהליך הפקה ארוך במיוחד. ימים ספורים טרם ערב ההצדעה של JEM הגיע הסרט הסופי מוכן להקרנה.
המנהל האמנותי של הערב, רונן פלד חדד מחברת ארנן קריאייטיב, הציע להזמין את המלחין והמוזיקאי נאור כרמי לבצע את הפסקול הנלווה בהופעה חיה על הבמה. כרמי, שכבר עבד עם JEM במשך מספר חודשים כדי ליצור פסקולים חדשים לסרטי התורת חיים, יצא לפרוייקט.

"אם כוונת האחים שארף הייתה לעזור לאחרים להכיר בחיבה האישית של הרבי לכל יהודי, המסר אכן עבר. בתהליך כתיבת המוזיקה", מספר כרמי, "צפיתי בסרט עשרות פעמים, ובכל פעם הוא נגע בי יותר מבעבר. זה בגלל שבמובן מסוים כולנו יתומים. והרבי מרומם ומעודד כל אחד מאיתנו, כשם שעשה את הילדים הללו".

הפסקול שנכתב במיוחד עבור הסרט, מבוסס על ניגונים חסידיים אותנטיים על מנת להעביר את רגעי המפתח של הסרט.
באירוע ההצדעב לתומכי קרן JEM, לאחר ההקרנה עמד הרב שמואל חיים בשידור חי על הבמה, וחלק את נקודת המבט שלו כהורה ומחנך על המשימה החיונית של JEM. 

הסרט המלא בן אחת עשרה הדקות יעלה בקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.