מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ב 07.07.2022

ה"שלום עליכם" בחב"ד, הדרמה ברוסיה וזיכרונות מימי המחתרת

הצעד הדרמטי של רוסיה, המיזם המהפכני עבור קהילות חב"ד בארץ וסיום שנת הלימודים והכנה לישיבות. וגם: זיכרונות מברית המועצות לרגל י"ב תמוז והמיזם ששוטף את הארץ בעקבות מאמר דעה שפורסם ב-COL
ה
תמונות: ארכיון COL

כמדי שבוע במרכז התקשורת החב"די COL בליל שישי: תכנית מיוחדת לסוף השבוע, ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

זה מה שממתין לכם השבוע.

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה אולי כבר פחות מטרידה אותנו, אבל הבעיות שהיא מספקת כבר מתגלגלת לפתחנו. נהיה עם העיתונאי צביקה קליין מג'רוזלם פוסט-מעריב על החלטתה של ממשלת רוסיה להפסיק לאלתר את פעילותה של הסוכנות היהודית במדינה. כיצד זה כבר משפיע על היהודים שרוצים לעלות ארצה ולא יכולים, ומי אשם במצב החדש והמוזר הזה שמסיג אותנו שלושים שנים לאחור? והאם מישהו בממשלת המעבר נותן את הדעת לפיתרון אפשרי לבעיה החדשה?


האזינו לתכנית המלאה >>>


אמש הושק באולם 'הפנסאים' בכפר חב"ד מיזם חדש מבית אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש-המיזם נקרא למחייתם. והוא עוסק עוסק בין היתר בהקמת קרן ייחודית שתתמוך במשפחות יתומים ואלמנות בקצבה חודשית קבועה ללא תנאי. נשמע גם על 'פרנסה בהרחבה' וגם, האם אנו בפתחה של בשורה נדל"נית חב"דית בצורת יישוב חדש שמוקם בנגב? יהיו כאן סמנכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג ור' שולם רוזן רכז הפרוייקטים באגו"ח שיפרטו את עיקרי התוכניות.

חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז יחול בשבוע הבא ואנחנו נשמע מהחסיד הרב בנציון חן מלוד על חיים במחתרת בפחד מתמיד מחד ובאמונה טהורה מאידך שחסידים של הרבי אין להם ממה לדאוג. נשמע ממנו על סיפור חסידי אותנטי שממנו הוא צמח ברוסיה הסובייטית ועל הלקח הנלמד לימינו אנו.

גם שנת הלימודים הישיבתית תסתיים בעוד מספר שבועות ותלמידי כיתות ח' הנרגשים משתבצים להם אט אט בישיבות הקטנות ברחבי הארץ. אבל מה עם אלה שלא מצליחים להיקלט בישיבה? מה החלק של ההורים בפערים החינוכיים בין הילדים למוסדות שמותאמים להם, והאם ואיך אפשר להגיע למצב אופטימלי שכל נער שמסיים כיתה ח' מוצא ישיבה שמתאימה לו? נשוחח על כך עם השליח הרב יוסי ברוד מראשון לציון שעומד בראש המיזם 'ישיבה בוחר' שיעשה לנו סדר בדברים וייצא בקריאה להקמת גוף עליון חב"די שירכז את הטיפול בנערים שמתקשים למצוא מוסד מתאים.

שלום עליכם? עליכם שלום. לא, לא מדובר בקידוש לבנה, אלא במיזם ייחודי ששטף את קהילות חב"ד בארץ הקודש לכל הפחות, בעקבות קריאת של הזמר החב"די ר' מנדי ג'רופי, להיות קשובים יותר לאורחים קרואים בקהילות חב"ד בשבתות ובחגים. נהיה כאן בשיחת ועידה עם מנדי ג'רופי ועם הגבאי בבית הכנסת 'אוהב ישראל' בביתר עלית ר' שניאור שטיינברג, שידברו על 'הכנסת אורחים' מסוג אחר לגמרי ועל הרגישות המתבקשת מחסידי חב"ד בעניין.

לסיום, את ניגון השבת שלו יבחר יו"ר המועצה הדתית במועצה האזורית שדות דן הרב יוסף יצחק קמינצקי, שידבר גם על חשיבות גאוות היחידה והנחלת ההיסטוריה החב"דית לדורותיה ופרטיה לדור הצעיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.