מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ב 07.07.2022

מיזמי ההרחבה בחב"ד נחשפים: "המשכורות יגדלו משמעותית"

סמנכ"ל אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש הרב אריאל למברג, ורכז הפרויקטים הרב שלום רוזן, בראיון משותף על המיזמים שנחשפו אתמול בכינוס נציגי הקהילות • הגדלת המשכורות בחב"ד והקופה למקרים של אסונות ח"ו
מיזמי ההרחבה בחב
צילום רקע: מענדי קורנט

שורה של בשורות, עבור משפחות חסידי חב"ד ברחבי הארץ, הוצגו אמש, בכינוס נציגי הקהילות, שנערך באולם 'הפנסאים' בכפר חב"ד. זה היה אירוע, בארגון אגודת חסידי חב"ד בישראל, שהשתתפו בו נציגים מקהילות חב"ד ברחבי הארץ.

שני מיזמים מרכזיים בלטו בין שלל היוזמות שיצאו מתוך הערב הזה, שהיה בשורה גדולה, בעצם התכנסותו. האחד - מיזם "למחייתם", שנועד להעניק קצבה חודשית מכובדת בצורה קבועה למשפחות שבהן האב הלך לעולמו. והשני - מיזם "פרנסה בהרחבה", שנועד לסיוע לאנ"ש במציאת מקומות תעסוקה והעלאת סכומי ההשתכרות החודשיים.

בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, התארחו סמנכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג ורכז הפרויקטים באגו"ח הרב שלום רוזן. השניים פירטו את עיקרי התכניות.


האזינו לראיון המלא >>


הרב למברג פירט על מיזם "למחייתם", אחרי שהרחיב על עצם בשורת ההתכנסות של כל נציגי הקהילות יחדיו. "רבני בית דין רבני חב"ד קראו לנו והציגו לנו תמונה קודרת על מה שקורה היום במשפחות חב"דיות שאירע אצלן אסון", פתח הרב למברג.

"בדרך כלל עורכים עבור אותן משפחות קמפיין צדקה נרחב. אבל מסתבר שלצד ההצלחה, בקמפיינים שמצליחים, ישנן שלוש בעיות מרכזיות שאינן נפתרות בקמפיין הצדקה הפומבי.

"האחד הוא הבושות של האלמנה והייתומים. זה הגיע למצב שאלמנות מתביישות לקנות פרחים לשבת כגי שלא יראו אלו שתרמו להם שהם קונים פרחים. או ילד יתום שמגיע לכיתה ומפחד להוציא קלמר יפה מחשש שיעירו לו. הבושות נמשכות שנים ארוכות לעיתים אחרי קמפיין, שבו התמונות של האלמנה והיתומים פורסמו בראש כל חוצות.

"הבעיה השנייה היא שסכומי הכסף שנאספים הם לא בהכרח הסכומים שהיתומים מקבלים. לרוב הכסף מתכווץ משמעותית אחרי הקמפיין. למה? כי יש כאלו שעוצרים את הוראות הקבע וכדומה. זה גורם לכך שאין סכום מספיק למחיית המשפחה.

"הבעיה השלישית היא שברגע שיש קופה עבור יתומים, שיש בה כסף - מתחיל להיות ויכוח מה עושים עם הכסף וכדומה. אנחנו לא רוצים קופות. אנחנו רוצים קופה ריקה שכל מה שנכנס אליה מיד נעלם ועובר ליתומים. הקופה שאנחנו מדברים עליה היא לא קופת גמ"ח סטדרטית".

בשלב הזה פירט הרב למברג את עיקרי המיזם המבורך, שכבר אלפי משפחות חב"דיות נרשמות אליו כקבוצה אחת. "המיזם נועד לפתור את 3 הבעיות הללו", אומר הרב למברג: "לא נראה תמונות של האלמנה והיתומים ולא נשמע את הסיפורים ואפילו לא נדע אם תרמנו להם או לא.

"בנוסף, הסכום שמקבלים היתומים הוא סכום קבוע - 1,500 שקלים בחודש על כל יתום במשך 10 שנים. וגם אין כסף בקופה באופן קבוע. ברגע שיש יתום מבין חברי הקבוצה אז כל אחד מהחברים מחויב בפרוטות, שיחד ישלימו את הסכום לאותו יתום.

"היום אין יתומים במיזם. זאת אומרת שכעת אין צורך לשלם כלום. ואם חס ושלום יהיה אסון יחויבו בפרוטות. כל יתום ממי שנרשם לקבוצה יקבל את הסכום, ללא כל התנייה, מה קורה עם הילדים וכדומה".

בהמשך הראיון הציג רכז הפרויקטים באגודת חסידי חב"ד, הרב שלום רוזן, את מיזם "פרנסה בהרחבה".

"אנחנו נמצאים כבר בכמה קהילות חב"ד בסוג של פיילוט. באותן קהילות נגענו בכל ענייני התעסוקה", פתח רוזן. "הכוונה שלנו היא לצאת עם משהו כללי לכל הקהילות.

"אתמול בכינוס הצגנו נתונים מאוד מדויקים, שקיבלנו מגורמים רשמיים, שבעצם נותנים את האינדקציה מה מצב התעסוקתי בחב"ד. יש אבטלה שגדולה לעומת הציבור הכללי.

"במיזם  אנחנו גם דואגים לחסידי חב"ד למקומות עבודה ודבר נוסף זה לכוון גבוה ולהעלות את רמת השכר לכל אחד. אם היום אדם מגיע, לדוגמה, ל-8 או 9 או 10 אלף שקל בחודש. הרעיון הוא להעלות למספרים הרבה יותר גבוהים".

הרב רוזן הציג את הכלים הניתנים במסגרת המיזם. "אנחנו מדברים על מוקד תעסוקתי שבו כל אחד יכול לפנות כדי לקבל הכשרה מקצועית והכוונה. למוקד יש את כל המידע הדרוש, איזה עבודות יש בשוק וכדומה. הפן השני זה סנדאות קלות וכדומה. הייתה לנו סדנה על הייטק שהצליחה מאוד. זה נועד לאנשים שרוצים ללכת לעולם הטכנולוגי ולא יודעים אם הם מתאימים לכך. בסדנה קיבלו כלים כדי לבדוק אם הם מתאימים. היו גם סדנאות על כלכלה ומשפחה וכלכלת הבית איך לסדר את הפנסיה הזגויות והמשכורת. הדבר השלישי זה תכניות בוטיק שנפתח, בעבור המתאימים ביותר, שיכולים לעבור הכשרות רציניות, והם יגיעו למקום גבוה מאוד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.