מנחם קרביצקי | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ב 07.07.2022

היזם ואיש הנדל"ן החב"די בעלי 'קבוצת קרתא' קבע מזוזה במשרדו החדש בירושלים.

עמיחי ניימן – יזם נדל"ן ירושלמי, איש עסקים וחסיד חב"ד, המעורה בשוק המקומי בייזום ובנייה משנת 2008, קבע הערב מזוזה במשרדים החדשים של 'קבוצת קרתא' בבית קרתא (מרכז הפעמון לשעבר) בירושלים. בין המשתתפים: ראש עיריית ירושלים שהגיע לפרגן: "תודה לכם שאתם בונים את ירושלים ומשקיעים בפיתוחה ובשיכלולה". אנשי עסקים, שותפים לדרך ואישי ציבור הגיעו לפרגן ולחגוג עם הקבוצה את פתיחת המשרדים החדשים.  
היזם ואיש הנדל
תמונה: ראש העיר משה ליאון עם מנהלי "קבוצת קרתא"

ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון אמר אמש (ב') שירושלים על מפת היזמות וההתפתחות ברמה ארצית. וכי הוא משקיע את מלוא המרץ והמשאבים לטובת העניין.

"ירושלים נמצאת בתנופת התחדשות ובניה. ממוצע בניית הדירות בעיר בעשרים השנים האחרונות עמד על בין 2,000-3,000 יחידות דיור בשנה ואילו בשנתיים האחרונות הצלחנו לשלש את המספר ל-6,000 יחידות דיור. טענו בעבר שיש הגירה שלילית מהעיר, אולם הסיבה המרכזית היתה שאין לאנשים איפה לקנות ואיפה לגור. בימים אלו אנו מקדמים מאות יחידות דיור שמיועדות להשכרה, דבר שיקל מאוד על זוגות צעירים. בנוסף אנו בונים למעלה ממליון וחצי מטרים של שטחי תעסוקה בעיר. אני מעריך שבתוך ארבע שנים יהיו פה עוד אלפי מ"ר של חללי תעסוקה. למען עתידה של העיר הצבתי את ענין הגדלת עתודות הקרקע בראש סדר העדיפויות. אני קורא ליזמים לפעול למען העיר בהגשת תב"עות חדשות ובהגדלת זכויות הבנייה".

עוד אמר ליאון כי בשלושת השנים האחרונות בהן הוא מכהן כראש עיר הוא דאג לקיצור ההליכים והקלות בבירוקרטיה המוטלת על כתפי היזמים וכן בהפחתת הדרישות.

את הדברים אמר ראש העיר בטקס חנוכת משרדי חברת 'קרתא נדל"ן' וקביעת מזוזה בבניין הפעמון בעיר שהתקיים אמש (ב'). "אני מבקש להודות לכם על כך שאתם בונים את העיר שלנו. תודה שאתם משקיעים בפיתוחה ובשכלולה" הוסיף ליאון.

את קבוצת 'קרתא' הקים עמיחי ניימן – יזם נדל"ן ירושלמי המעורה בשוק המקומי בייזום ובנייה משנת 2008. עד היום מסרה הקבוצה בהצלחה למעלה מ-100 יח"ד ומסחר, במספר פרויקטים אטרקטיביים בעיר.

בשנת 2014 הקים ניימן את חברת 'התחדשות', שבאמצעותה קידם עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית בירושלים ובמהלך שנת 2021 מכר ניימן את אחזקותיו בחברת 'התחדשות' ומיזג את פעילות ההתחדשות העירונית עם פעילותו של עו"ד אסף נבנצל, ממייסדי כרמים נדל"ן, שצבר ותק ונסיון רב בשנים של פעילות בתחום ההתחדשות הירושלמי. מנכ"ל המשרד אורן מסקלצ'י, מגיע מרקע בנקאי ניהולי רחב במזרחי-טפחות.

זרוע ההתחדשות העירונית המשותפת פועלת תחת השם "כרמים – התחדשות עירונית מקבוצת קרתא" וכבר היום מקדמת כעשרה מתחמי פינוי בינוי, באיזורי קטמון הישנה, פת, סן מרטין, יהודה הנשיא, נחלאות ועוד, בהיקף של אלפי יחידות דיור מתוכננות.

עמיחי ניימן העומד בראש קרתא אמר: "זכינו ששליחותנו המיוחדת היא לבנות את העיר ירושלים. רק בשבת ציינו את יום הסתלקותו של הרבי מליובאוויטש שנתן דגש לכח המיוחד של כל יהודי ולשליחות שמתאימה בדיוק לו. איננו יודעים בדיוק מה היא השליחות שלנו אבל אנחנו כן יודעים שתפקידנו לצאת מהגבולות של עצמנו ולחלום קדימה, וזה מה שאנחנו עושים כאן בקרתא". "אנו זוכים לבנות את העיר היפה שלנו "קרתא דשופריא"-ירושלים בהובלתו של ראש העיר משה ליאון" בירך יו"ר הקבוצה עמיחי ניימן במהלך הערב. ב"ה הלקוחות שלנו סומכים עלינו ואנו עדים לחיבוק גדול מהשותפים שלנו - אנשי מקצוע מהשורה הראשונה עורכי דין שמאים אדריכלים רואי חשבון חברי עירייה ועוד שבאו והצביעו ברגלים 'קרתא'. אנו מודים לכם על האמון ועל שיתוף הפעולה הפורה"

עו"ד אסף נבנצל אמר במהלך הערב: "אנחנו מצטטים מידי ערב שבת ב"לכה דודי"  את דברי הנביא ירמיהו בנבואת הנחמה שלו, 'ונבנתה עיר על תילה'. כשאנחנו זוכים לעסוק בפרויקט פינוי-בינוי, אנחנו מרגישים איך החזון הזה מתממש. לקחת תל, מבנה מתפורר בירושלים,ולהפוך אותו, בשיתוף בעלי הדירות ורשויות התכנון,לבנין מודרני, מטופח, בסטנדרט בניה גבוה ביותר, זו המומחיות שלנו ואנחנו מרגישים אלמנט של שליחות בעשייה הזו". 

אורן מסקלצ'י מנכ"ל הקבוצה אמר כי "הנדל"ן הוא אחד הענפים עם הכי הרבה חוליות בשרשרת, ישנם אנשי מקצוע רבים המעורבים בתהליך. משלב רכישת הקרקע ועד לשלב מסירת הדירה. אנו מודים לכל שותפינו לדרך ולשרשרת ובראשם הבנקים שמלווים את הקבוצה ומאמינים בה. כמו כן  סקר אורן את פעילותה וצמיחתה של החברה בשנה האחרונה, הכנסתה של תוכנה חדשה לניהול הכספים בקבוצה, המעבר מרחוב שדרות הרצל בירושלים לבנין 'בית קרתא' בנין מרכז הפעמון המיתולוגי (לשעבר) שנמצא בבעלותה של הקבוצה.

קבוצת 'קרתא' זכתה במהלך 2021  בדירוג גבוה מעל הממוצע בענף הנדלן ע"י חברת דירוג האשראי הבינלאומית  דן אנד ברדסטריט וקיבלה את החותמת של דאנס 100.

החברה מחזיקה בבעלותה קרקעות ונכסים בשלבים שונים של תכנון וביצוע לבנייה של מאות יח"ד, עשרות אלפי מ"ר של מסחר שכונתי ומלאי של אלפי יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית והסכמי קומבינציה.

בתוך כך קרתא מוציאה לשיווק בימים אלה ממש מספר פרויקטים בירושלים וכן רכשה לאחרונה שטח של 25 דונם בעיר צפת, הצמודים לשמורת הטבע הקסומה 'עמק התכלת' – לטובת בניית 86 יחידות דיור צמודי קרקע ומלון בוטיק. הקבוצה ביצעה בשנה האחרונה עסקאות נוספות: רכישת קרקע בגילה 104 יח"ד ומסחר, בימים אלה צפוי היתר בניה מלא. מרכזים מסחריים גדולים . כ 8,000 מ"ר בבית שמש, ומתחם כתר בירושלים 15,000 מ"ר. 

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.