מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ב 07.07.2022

ועד נחלת הר חב"ד מגיב להסכם הפשרה: "זמני, מפני דרכי שלום"

הסכם החלוקה הזמני שהוצע בידי ראש העיר קריית מלאכי התקבל בידי קהילת חב"ד בעיר "מפני דרכי שלום וכי הצרכים המידיים סופקו" • בועד חב"ד מציגים את ההסכמים המלאים מאחורי הקלעים ואת ההבטחות שניתנו
ועד נחלת הר חב
בית ספר המריבה. צילום: COL

הקרב על בית הספר מגיע לקיצו: אמש הודיע ראש עיריית קריית מלאכי, כי בית הספר הנבנה בשכונת 'כרמי הנדיב', הנושק לשכונת נחלת הר חב"ד, יתחלק בין תלמידי בית הספר 'עציון' ובין ילדי חב"ד.

לפי הסכם הפשרה, חב"ד תקבל אגף אחד במבנה בית הספר באופן מייידי. האגף כולל 4 כיתות, שיוקצו עבור גני ילדים, וכן שתי כיתות ספח. בעוד כשנתיים צפוי להיבנות מבנה אחר מותאם לתלמידי עציון ואז יעבור המבנה הנוכחי כולו לידי חב"ד.

בשבועות האחרונים התקיים מאבק פומבי, שסוקר בהרחבה ב-COL, בין הקהילות, על מבנה בית הספר. בעוד ראש העיר הצהיר גלויות כי המבנה שייך לתלמידי 'עציון', שגם ראו בו בעלי המקום - הדגיש ועד נחלת הר חב"ד כי הראוי הוא שחב"ד תקבל את המבנה. בחב"ד טענו גם להבטחה המפורשת בנושא שניתנה לחב"ד בעבר

בחב"ד הציגו את החסרים הגדולים בתלמוד התורה הנוכחי ואת הצמצום הגדול בכיתות  לימוד. בנוסף, טענו בועד נחלת הר חב"ד, כי מיקומו של בית הספר, בשכונה עמוסה בחסידי חב"ד וקרובה לנחלת הר חב"ד, שייך באופן טבעי לחב"ד.

אתמול, כאמור, התקבל הסכם פשרה זמני של ראש העיר אליהו זוהר. ב'ועד נחלת הר חב"ד' הגיבו היום להסכם.

"בתום דין ודברים ממושך, ולאחר שכלל הצדדים המעורבים הכירו בכך שבית הספר ומיקומו שייך כולו באופן טבעי לחב"ד, התקבל הסכם פשרה זמני, לפיו קהילת חב"ד תקבל בינתיים אגף של 4 כיתות בבית הספר בשכונת כרמי הנדיב", אמרו ב'ועד נחלת הר חב"ד'.

לדברי ה'ועד, "קהילת חב"ד קיבלה את ההסכם מפני דרכי שלום, לאור העובדה כי חלק מהצרכים המידיים של חב"ד יפטרו במסגרת ההסכם.

"על פי ההסכם, העירייה תבנה בית ספר נוסף מותאם עבור תלמידי 'עציון', ומבנה בית הספר הנוכחי כולו יעבור בעוד  כשנתיים בשלימותו לידי חב"ד. 

"יתרה מזו, בקרקע הצמודה לבית הספר הנוכחי ניתן לבנות עוד בית ספר עם עוד 18 כיתות, לאור הגידול ב"ה בקהילת חב"ד שמונה כבר היום 24 כיתות תיקניות והצפי הוא שהקהילה בע"ה תגדל, גם בית הספר הנוסף הצמוד, ייבנה עבור חבד  כך שיהיה לנו  של כ- 40 כיתות במרכז החיים של קהילת חב"ד המתגוררים כאמור במקום. וכל המבנים במקום ישמשו את קהילת נחלת הר חב"ד לתפארת".

את תגובת חתמו ב'ועד': "ההסכם התקבל בברכתו ובאישורו של המרא דאתרא, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, שבהדרכתו התנהלו הדיונים. קהילת חב"ד מברכת על כך שהסאגה נפתרה בצורה מכובדת ותוך הבנות בין הצדדים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.