COL | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ב 07.07.2022

פורום היסטורי בחב"ד, הנציגים התכנסו: "לוקחים אחריות"

כ-120 נציגי וראשי קהילות השתתפו אמש בכינוס הארצי של אגודת חסידי חב"ד • בתוכנית הכינוס, הקמת פורום קהילות אנ"ש מקצועי ורחב • בשלב ראשון פורום 'אנ"ש' יגיש סיוע בטיפול במצוקת הדיור, התעסוקה, קרן 'למחייתם' שתתן ביטוח מחיה למקרה של יתומים והאלמנות ל"ע 
פורום היסטורי בחב
צילום: מענדי קורנט

"הגיע הזמן לקחת אחריות ולדאוג לקהילות שלנו"

אמש השתתפו מאה ועשרים נציגי קהילות חב"ד הפזורים ברחבי הארץ באירוע ייחודי מסוגו, שהתקיים באולם הפנסאים בכפר חב"ד.

מטרת הכינוס: הקמת פורום קהילתי בו ישותפו מיזמים בקהילות השונות, אשר יכללו בשלב הראשון - טיפול במצוקת הדיור בקרב בני הקהילה,  טיפול במצב התעסוקתי, וכן הקמת קרן למחייתם שתתן ביטוח מחיה למקרה של יתומים והאלמנות ל"ע בקהילות חב''ד. מאחורי היוזמה עומדת אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב.

סגן מזכיר בית דין רבני חבד ורב קהילת חבד ברחובות הרה"ג הר"ר מנחם מענדל גלוכובסקי פרס בפני הנוכחים את מסכת של סיפורים מרתקים על הכח העצום שיש בכל אחד מאיתנו לסייע ליתומים ואלמנות, לאנשים במצוקה, נשים חד הוריות ולקהילה בכלל. "חב"ד מזמינה את כל עם ישראל לסעודות שבת בכל העולם, מה קורה בקהילות שלנו?! לא יעלה על הדעת שיתומים ואלמנות ואנשים שזקוקים לתמיכה בקהילה שלנו ישארו לעצמם ולא יוזמנו מידי שבת להתארח, היוזמה הזו של אגודת חסידי חב"ד היא פריצת דרך אדירה, הגיע הזמן לקחת אחריות ולדאוג לקהילות שלנו".

מרא דאתרא דכפר חב"ד הרה"ג הר"ר מאיר אשכנזי פתח בכך שאדמור הזקן נאסר בדבר עזרה למשפחות אנש החסידים בארץ הקודש. "כח האחדות של כל ראשי ונציגי הקהילות יכול לתת מזור לכל יחיד ויחיד בכל קהילה וקהילה, כשמסכלים על העוצמה שיש כאן סביב השולחן שואלים איך דבר כזה לא היה עד היום?!"

בשורת הכנס היה המיזם  למחייתם המיוחד שבכוחו לסייע במחייתם של האלמנות והיתומים בקהילה בפרוטות, ובשלב זה ללא עלות כלל.
יו"ר קרן 'למחייתם' הרב שמיל לנציצקי חתנו של הדיין הרה"ג מענדל שפרן, אמר באירוע אמש : "בע"ה בימים הקרובים נצא בבשורה לאנ"ש בפרסומים בכל הקהילות במיזם חדש. המיזם הוקם בדומה ללשכת חשאין של הרבי ממנה חילק הרבי כספים רבים לאלמנות ויתומים. מיזם 'למחייתם' נועד לתמוך במשפחות יתומים ויתומות מגיל 0 ועד 22 על ידי מתן קצבה חודשית בסך 1500 ש"ח עד להתבגרותם ובכך לסייע לכל קהילה וקהילה מקהילות אנ"ש בטרגדיות ואסונות שקורות בתוך הקהילה ומשפיעות עליה מקרוב, העלות היא אפסית ממש ביחס למה שמקבלים במקומות אחרים."

ר' שלום רוזן רכז המיזם התעסוקתי פרנסה בהרחבה באירוע: "מיזם פרנסה בהרחבה הוא מיזם קהילתי שמטרתו להעלות את רמת השכר בקרב משפחות מאנ"ש ולעזור בכל ענייני כלכלת הבית, המיזם כבר פעיל כפיילוט בכמה מקומות בארץ ובע"ה בשבועות הקרובים תצא הודעה מסודרת על בניית מערך ארצי שיתן מענה לצרכי אנ"ש התעסוקתיים. המיזם יעסוק ב- א. מוקד תעסוקתי. ב. סדנאות קהילתיות. ג. תוכנית בוטיק, יצירת מימון קבוצות לימוד לצורך השמה במשרות עם הכנסה גבוהה מאוד. ד. אתר אינטרנט המרכז את כל המידע הרלוונטי לקהילה בנושא התעסוקה והכלכלה.

"כעת לאחר שהוקם מיזם פרנסה בהרחבה, אין תירוצים, לא יכול אדם לומר אין לי עבודה, אני לא מוצא עבודה עם שכר הולם, יש כתובת שניתן לפנות אליה לקבל מישרות ולקבל ייעוץ תעסוקתי במימון מלא" אומר הרב רוזן

גם נושא מצוקת הדיור שהוא נחלת כל המיגזרים בארץ ולא פוסח על קהילת חבד עלה על השולחן, מזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג הציג את מענה הרבי "הגיע הזמן להקמת כפר חב''ד ג'" וסיפר על כך שבמשך השנתיים האחרונים עושה אגודת חסידי חב"ד מסע ארוך במשרדי הממשלה והתכנון להקמת ישוב חב''ד של בתים צמודי קרקע במקום פסטורלי בדרום הארץ בלב יער יתיר לא רחוק מהעיר באר שבע, כשבליבו של הישוב יוקם מלון עם 200 חדרים עבור קבוצות נופשים של קהילות יהודיות מהעולם, מה שיתן אופי של ישוב נופש למקום

הרב מנחם עפיון עלה להציג את פרטי הישוב, וביקש להירשם אצלו להקמת גרעין משפחות ראשון שיישב את המקום.

לסיום הוקם פורום של ראשי הקהילות בו יעלו רעיונות שונים הקיימים בקהילות השונות, וליצירת שיתופי פעולה ובניית כח מאוגד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.