COL | יום ב' תמוז ה׳תשפ״ב 01.07.2022

דור צעיר שלא ראה את הרבי? יש במי לקנא | הרב שמעון גופין

המשפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית בלוד ובבית הכנסת 'גבעת ליובאוויטש' בכפר חב"ד, הרב שמעון גופין, בשיחת התעוררות עם הרצל קוסאשווילי ברדיו COL, לקראת שבת יום ההילולא ג' תמוז • על פלא הדור החדש של התמימים, שלמרות שלא ראה את הרבי, חי את הרבי, מתעמק ומפיץ את תורתו, ומתמיד במבצעים הקדושים של הרבי • וגם: מה שהותיר אותו המום
דור צעיר שלא ראה את הרבי? יש במי לקנא | הרב שמעון גופין
הרב שמעון גופין. ברקע: תמימים עוסקים בלימוד תורת הרבי, בטענט שליד האוהל הק' (ארכיון COL)

המשפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית בלוד ובבית הכנסת 'גבעת ליובאוויטש' בכפר חב"ד, הרב שמעון גופין, בשיחת התעוררות עם הרצל קוסאשווילי ברדיו COL, לקראת שבת יום ההילולא ג' תמוז.

הרצל קוסאשוילי: "בעולמם של התמימים: שמענו מהשליח לתאילנד קנטור רעיון מאוד מיוחד על ג' תמוז. הוא שיתף על ג' תמוז תשנ"ד, שהשכל אמר לו: "זהו, זה נגמר". ואז שבריר של שנייה לאחר מכן, מיד הוא התעשת. היום מדברים הרבה על שליחות, המפעל של הרבי מתפתח, רואים אברכים צעירים יוצאים לשליחות. הייתי רוצה לדבר איתך על התמימים. אתה בטח זוכר את התקופה ההיא. אני היום מסתכל על התמימים מהדור החדש שלא ראה את הרבי, הם חיים את הרבי.

הרב שמעון גופין: "יש לי סיפור מלפני 25 שנה. זה היה בג' תמוז, לא היה כמו היום שמגיעים אלפי איש. ישבנו בדמדומי השקיעה של ג' תמוז, האוהל הק' של הרבי היה קצת ריק.

"יושב איתי משפיע ואנחנו מדברים על המצב, הוא אומר לי: "תקשיב: בני ישראל יצאו מצרים, היה את חטא המרגלים. מה היה העונש שלהם? במדבר יתמו ושם ימותו, כל יוצאי מצרים שראו את השיעבוד וראו אחר כך את הנסים הגדולים, קריעת ים סוף, ירידת המן וכו', הקב"ה גזר עליהם שימותו.

"בנ"י באו בטענה לקב"ה, אם אתה הורג אותנו ולוקח את הילדים שלנו ומכניס אותם לא"י. הם לא ראו את משה רבינו, לא ראו את הניסים. על מי אתה סומך? מי יישאר? משה ענה בשם הקב"ה: "טפכם אשר אמרתם לבז יהיה", הם יכנסו לארץ!"

"באותם שנים, לא היה כמו היום, שיש חיות ושלוחים חדשים שיוצאים, תנופה גדולה. זה היה כמה שנים אחרי ג' תמוז. כל מי שהגיע אז לרבי לאוהל, היה אחד מאלו שחיו את העניינים, חי אצל הרבי, שמע וראה. אני נמצא בעולם של הבחורים, הם יותר טובים מאיתנו, שוחים בתורה של הרבי, כל הסיפורים של הרבי, חיים במבצעים לומדים חסידות. "וטפכם אשר אמרתם לבז יהיה" – אנחנו רואים מזה שהרבי איתנו. את ה'דיבור' הזה אני זוכר היטב ונתן לי הרבה חיות.

האזינו לראיון המלא:

 

כמשפיע, איך אתה יושב ומנחיל בהתוועדות עם הבחורים את העניין של להיות מקושרים לרבי ואפילו להיות יותר טובים מאיתנו, אלה שכן ראו ושמעו?

"הרבי נתן לנו את הדברים המדידים. קיבלת לעקאח או לא, הבנת את השיחה או לא, אם אלו הדברים - אתה צודק. בחורים היום משיגים דולרים, בולים, כתבי קודש. יכולים להגיע להכל. אבל לא זה הרבי. מה שאנו באמת זקוקים, בחור יודע שלימוד שלו והצלחתו היא בזכות הרבי, בחורים היום מחפשים לנסוע לרבי, עושים הכנות רוחניות לנסיעה, לא פחות מאיתנו כשהיינו בגיל הזה ואולי אף יותר."

מתארחים אצלי בבית לפעמים בחורים מהישיבה בשבתות. סיפרו לי כמה השקעה דורש מהם המבצע של 'ועד התמימים', כמה הם מתייגעים וחיים את זה.

"יש בחורים שנבחנים על 120 עמודי גמרא, פרקי תניא, התרגשתי. בא להיבחן אצלי בחור בפעם אחת 12 פרקי תניא. הוא שינן את זה כמו 'אשרי יושבי ביתך', בצניעות בפשטות, הייתי המום מזה.

"בע"ה אני טס לרבי, זוכה לקחת כל הפנ"ים שהבחורים רשמו ולוקח אותם לאוהל. יש היום במי לקנא, דור התמימים של היום."

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.