מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשפ״ב 16.06.2022

סדר בכאוס הבירוקרטי: הסוכן החב"די על הנפקת ויזות לארה"ב

התורים בשגרירות האמריקנית להנפקת ויזה לארצות הברית ארוכים מתמיד ונקבעים בתקופה האחרונה לעוד כשנה. סוכן הויזות החב"די מלוד התארח ברדיו COL ועשה סדר בכאוס הביורקרטי בדרך לויזה הנחשקת
סדר בכאוס הבירוקרטי: הסוכן החב
ברקע: שגרירות ארה"ב בישראל. בקטן: בורקיס

מתכננים לנסוע לשנת הקהל? לחגים הקרבים? יכול להיות שכבר מאוחר לכם. מחלקת הויזות של הקונסוליה האמריקנית מנפיקה תורים לעוד שנה וצפונה מכך. מה הסיכויים להשיג ויזה כיום? והאם אכן בקרוב תחזינה ענינו בביטול הצורך בויזת תייר לאזרחים ישראלים?

ר' שמוליק בורקיס, סוכן ויזות לארה"ב, חסיד חב"ד המתגורר בלוד, התארח הערב (חמישי) בתכנית ליל שישי ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, ועשה סדר בכאוס הביורקרטי בדרך לויזה הנחשקת.


האזינו לראיון המלא >>


"אפשר בהחלט להגדיר שהמצב כרגע הוא קטסטרופה", הודה בורקיס כבר בהתחלה. "כי מי שיש לו חתונה משפחתית או עניין רפואי בארצות הברית, יכול להשיג תור לויזה - נכון לאתמול בלילה, והדברים משתנים בכל עת - לחודש מאי 2023.

"אני לא יודע מה יהיה לפני", הוסיף בורקיס בסרזקם, "תור או ביטול הויזה. במקרים רפואיים חריגים אפשר להשיג תור מקודם אבל בשביל רוב הציבור התורים הפנויים הם לעוד שנה לפחות".

לדברי בורקיס, "בשנה האחרונה עד פסח השגרירות עצמה הייתה משחררת תורים והיו אנשים שיושבים על המחשב ומצליחים להזמין תורים מוקדמים, אם מישהו ביטל תור וכדומה. אבל בשבועות האחרונים אין שום זינוי או תזוזה ואפשר להגדיר כחושך, וזה יוצר פקק הרבה יותר גדול. שאין תורים".

עוד סיפר בורקיס כי "השגרירות פרסמה איזה סרטון שבו הם אומרים כי הם מודעים למצב ולבעיות, ושינסו להגדיל את יכולת הקבלה שלהם וכמובן בהכל מאשימים את הקורונה".

בורקיס הוסיף ואמר כי בכל הנוגע להזמנת תורים לויזות, ישנם דברים "מוזרים ולא ברורים" בהתנהלות האמריקנים. הוא סיפר על אדם שהויזה שלו הייתה אמורה להתחדש ללא ראיון, בשל קריטריונים מסוימים, אולם בשל טעות נדרש להגיע לתור בשגרירות. במקרה כזה פתחו לו אפשרויות בתורים להגיע במהירות - מה שמוכיח כי ישנם תורים פנויים שלא משתמשים בהם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.