מערכת COL צעיר | יום ט"ז סיון ה׳תשפ״ב 15.06.2022

המדינה השנייה בגודלה בעולם: מה אתם יודעים על הודו?

מה עושה סניף דואר צף במרכזו של אגם תיירותי בהודו הענקית? וכמה שפות נראה לכם מדוברות במדינה השנייה בגודל אוכולוסייתה בעולם? • אספנו צרור עובדות מרתקות על הודו, והרי הם לפניכם • 8 עובדות על הודו
המדינה השנייה בגודלה בעולם: מה אתם יודעים על הודו?

 

 

8 עובדות על
הודו

 

1

רכבת או מטוס? גשר צ'נב הוא גשר הרכבת הגבוה בעולם. הגשר עוצר הנשימה שחוצה את נהר צ'נב ההודי, נבנה בגובה של כ-360 מטר מעל פני הים. אם אתם סובלים מפחד גבהים, אולי כדאי לכם לוותר על חווית הנסיעה!

 

2

מכירים את המשחק הפופולרי "סולמות וחבלים"? מסתבר שהמשחק הבסיסי הזה שכולכם מכירים מקורו בהודו, שם הוא נוצר במטרה להנחיל לילדים מסורות מקומיות.

 

 

3

בהודו יש 22 שפות רשמיות! זו כמות מכובדת למדי, כשאת הרשימה מרכיבות בין השאר השפות סנטאלי, קשמירית, בנגלית, טמילית, אורדו ועוד רבות. עם זאת, השפות הרשמיות במדינה הן אנגלית והינדית.  בהקשר הזה מעניין לציין כי בהודו יש גם את האוכלוסייה השנייה בגודלה בעולם של דוברי אנגלית (הראשונה היא ארצות הברית).

 

4

הודו מדורגת כמדינה השנייה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם. מדינת הענק שנייה רק ​​לסין שעוקפת אותה במספר תושביה. אם נרצה לדייק, בהודו יש בערך 1.37 מיליארד אנשים... והמספר רק ממשיך לטפס. תמשיכו לעקוב.

 

5

נשמע מפחיד לגור בבית בלי דלת ובלי מנעול? בכפר שינגנפור שבהודו כל הבתים בנויים ללא דלתות ומנעולים. למרות זאת, ייתכן מאוד שדווקא הכפר הזה הוא המקום הבטוח ביותר על פני כדור הארץ. וזאת בשל העובדה  שלא נמצא בו תיעוד של מעשה פלילי כבר כמעט 400 שנה.

רבים מאמינים שהמגורים המשותפים בכפר במשך שנים רבות ייצרו אמון בין השכנים, עד כדי כך שהאמון מצליח לשמור על הבתים הרבה יותר מכל מנעול או דלת חזקה.

 

 

6

בעיירה ההודית ג'איפור, נמצא שעון השמש הגדול ביותר בעולם, שגובהו מתנשא ל-27 מטר!

אם זה לא מספיק מרשים, שעון השמש בנוי מאבן מלוטשת ויפה המעוררת רושם רב עוצמה על מי שפוקד את המקום.

שעון השמש נרשם כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מדי שנה הוא מושך אליו אלפי מבקרים, שבאים לראות את הצל נע במהירות של כשישה סנטימטר לדקה.

 

7

אוהבים תבלינים? שימו לב: כ-70% מהתבלינים בעולם מגיעים מהודו. הודו היא ללא ספק היצרנית הגדולה ביותר של תבלינים, אשר נשלחים למסעדות ולמטבחים בכל רחבי העולם. כמה מהתבלינים הידועים ביותר הם כורכום, כמון, זעפרן ואבקות צ'ילי.

 

 

8

דואר הודו בכל מקום בשבילכם, וזו אינה קלישאה. הודו היא כנראה המדינה היחידה בעולם המחזיקה בסניף דואר צף. ממש כך, סניף צף!

מעבר לעובדה שרשת סניפי הדואר שלה היא הגדולה בעולם, מחזיק הדואר ההודי גם בכמה סניפי דואר מאוד ייחודיים, כולל אחד שצף על המים.

סניף הדואר הייחודי, הממוקם באגם דאל שבהודו, החל לשמש כיעד תיירותי למבקרים סקרנים שרוצים לצלם את האתר הייחודי. אם אתם באזור, תקפצו לבקר. מדובר במקום מדהים!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.