מנדי שדה | יום ט"ז סיון ה׳תשפ״ב 15.06.2022

'הגנרל שלי': ר' בנימין, המזכיר ואיש הסוד • סקירה מצולמת

לרגל היארצייט: החסיד ר' בנימין קליין ע"ה, המזכיר ואיש הסוד היה חלק בלתי נפרד מ-770 במשך עשרות שנים, מאז אמצע שנות היו"ד •  תמונות ועובדות על חייו של ר' בנימין • סקירה מצולמת
'הגנרל שלי': ר' בנימין, המזכיר ואיש הסוד • סקירה מצולמת

 

ר' בנימין קליין ע"ה
ליום פטירתו - י"ח סיוון

 

 


 1 

שיעור בישיבת 'תורת אמת' בשנות היו"ד. ר' בנימין מוקף בעיגול

 

מסמטאות ירושלים, ל-770

את דרכו לחדר המזכירות שב-770, התחיל ר' בנימין במקום אחר לחלוטין. בתי אונגרין בשבירושלים. ההתחלה הייתה בישיבת תורת אמת ששכנה אז במאה שערים, ובה מצא הנער הצעיר את שאוותה נפשו. לאחר מספר שנות לימודים, בשנת תשט"ז החליט לנסוע לחצרות קודשינו, כדי להסתופף בצילו של הרבי.


 

 2 

לא ימיש. ר' בנימין על משמרתו לצד הרבי

 

מינוי מלמעלה

ביחידות שלפני חתונתו, ענה לו הרבי בתשובה לשאלתו במה יתעסק לאחר החתונה כי יפנה לרב חודקוב. מיד יתברר לו, כי הרבי הורה לרב חודקוב לצרפו לצוות המזכירות. היה זה בשנת תשכ"ג. ר' בנימין נכנס לנעלי המזכיר, ומני אז לא מש מתוך האוהל. "בכל יום הייתי במזכירות מ-9:00 בבוקר עד 1 או 2 בלילה. וזאת אם לא היו יחידויות. כך כל יום, כל השנים, חוץ משבתות וחגים", סיפר לימים בראיון.


 

 3 

ר' בנימין במושב הנהג

 

בלחודוהי

במסגרת תפקידו כנהג, היה ר' בנימין מסיע את הרבי פעמים רבות. למעט הנסיעות לציון שבהם הסיע את הרבי המזכיר הרחי"ק קרינסקי, היה ר' בנימין מסיע את הרבי מביתו ל-770 ולהיפך, וכן למקווה שברחוב יוניון. באותם נסיעות היה הרבי לפעמים משוחח עם ר' בנימין, שיחות שלעיתים נמשכו גם זמן רב. אחת מאותן שיחות הייתה ביום כ"ז אדר תשנ"ב, אז שוחח הרבי עם ר' בנימין שיחה ארוכה שאת תוכנה לא הסכים לספר גם שנים רבות לאחר מכן.


 

 4 

עם אנשי המשלחת של מנחם בגין בעת ביקורו אצל הרבי

 

קשרים חשאיים

היותו יליד הארץ, בנוסף ליתר כשוריו והיותו איש סוד, זיכו את ר' בנימין בתפקיד האחראי על הקשרים בין בכירים בממשלה ובמוסדות השלטון בארץ לבין הרבי. במסגרת תפקידו זה, ניהל ר' בנימין קשרים עם אישים בכירים גם בשב"כ ובמוסד. על מסכת עבודתו בתחום זה היה מוטל איפול כבד, שנדרש בשל מורכבותו וחשיבותו. בין השאר, הוטלו על כתפי ר' בנימין שליחויות שונות וסודיות. כך היה מופיע מידי פעם בארץ הקודש לביקורים שונים שאיש לא ידע את אופיים.


 

 5 

איש הסוד

אחד המאפיינים הבולטים של הרב קליין היה היותו איש סוד. הוא לא נהג להרחיב את הדיבור על מה שראו עיניו. הוא מיעט לשתף ממה שחווה בעבודתו כמזכיר ופיו נותר חתום כך עד לפטירתו. "כשהתחלתי לעבוד במזכירות" הוא סיפר פעם, "אמר לי הרב חדקוב, ראש המזכירות: 'לא אוכל לומר לך לא לראות דברים, כי תראה דברים שקורים גם אם לא תרצה בכך; לא אוכל לומר לך שלא לשמוע, כי תשמע; מה שכן, אומר לך שאסור לך לספר דברים מהחדר, דברים שאתה רואה ושומע'".


 

 6 

 

טוב לב

סדר יומו העמוס, והאחריות הרבה שהוטלה על כתפיו, לא גרעה מאופיו החביב של הרב קליין. רבים זוכרים לו לטובה את טוב ליבו, דאגתו וחביבותו שלא היו מובנים מאליהם בתפקידו התובעני. עוד משחר נעוריו היה ר' בנימין ידוע בטוב ליבו ומידותיו הטובות. אלו לא נעלמו ברבות השנים, והותירו את חותמם על אלו שפגשו בו והתוודעו לאופיו הרך. רבים בטחו בו והיו נועצים בו בקשר לשאלות אישיות, לעיתים היו בוחרים דווקא בו להעביר את שאלותיהם לרבי.


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.