COL | יום ז' סיון ה׳תשפ״ב 06.06.2022

עונת החתונות חוזרת: מי משלם את שבת שבע ברכות?

עונת החתונות חוזרת ובגדול: הקורונה והחתונות הקטנות מאחורינו, והחתונות הגדולות שוב איתנו • הזוג הצעיר בונה בית, ורגע אחרי החתונה הוא ניצב בפני ההוצאות הגדולות באמת: שכר דירה, ריהוט, כלכלת בית ואולי גם חושב על רכישת דירה. איך ניתן לחסוך בהוצאות החתונה - אך גם שתהיה שמחה, בלי לקרוע את הכיס? • מי אמור לשלם על שבת שבע ברכות, שבשנים האחרונות נחשבת כמו 'חתונה קטנה'? • ר' אבי מלכא, בעל קייטרינג עם נסיון רב שנים בתחום, משתף בכמה תובנות מעניינות
עונת החתונות חוזרת: מי משלם את שבת שבע ברכות?
ר' אבי מלכא על רקע תמונה מאחד האירועים

עונת החתונות חוזרת ובגדול: הקורונה והחתונות הקטנות מאחורינו, והחתונות הגדולות שוב איתנו.

הזוג הצעיר בונה בית, ורגע אחרי החתונה הוא – והמחותנים משני הצדדים שנושאים בנטל - ניצב בפני ההוצאות הגדולות באמת: שכר דירה, ריהוט, כלכלת בית ואולי גם חושב על רכישת דירה.

איך ניתן לחסוך בהוצאות החתונה - אך גם שתהיה שמחה, בלי לקרוע את הכיס? ומי אמור לשלם על הוצאות שבת שבע ברכות, שבשנים האחרונות נחשבת כמו 'חתונה קטנה'?

ר' אבי מלכא, בעל קייטרינג 'אבי מלכא אירועים' עם נסיון רב שנים בתחום, משתף בכמה תובנות מעניינות, בראיון להרצל קוסאשוילי, בתכנית הרדיו של COL.

הרצל קוסאשוילי: החתונות בתקופת הקורונה היו עם מגבלות שהלכו והחמירו, אנשים ערכו חתונות בהיקף משתתפים מצומצם. כולם דיברו על זה שהנה אחרי הקורונה יאמצו את החתונה המצומצמת, ובפועל זה לא קורה.

אבי מלכא: "לא כולם חזרו להיקף החתונות כמו שהיה פעם לפני תקופת הקורונה, אבל בחודשים שלפני פסח הרגשנו בהחלט חזרה משמעותית להיקף הזמנת המנות לאירועים כמו שהיה מקובל פעם.


להאזנה לראיון המלא:

 


זוג צעיר מתחתן ביום המאושר בחייו, חשוב לו שתהיה חתונה שמחה. מצד שני צריך לשים גרוש בצד ל'סיפתח' של הצעדים הראשונים בחיים האמיתיים, אולי אפילו התשלום מקדמה עבור הדירה. נשמח להמלצה עבור המחותנים והמתחתנים, מה הכי חשוב לשים עליו דגש בחתונה?

מלכה: "צריך לדעת מי באמת הקרובים שבאים לאירוע. אוהבים להזמין את כולם, אבל בסוף זה עולה הרבה כסף לשני הצדדים. אני תמיד אומר: כמה אתם יודעים שבטוח יגיעו? יש חלק שבאים כמשמחים ואפשר לשים "בּוּפֶה" ולא מחייב להוסיף מנות מלאות דווקא. חייבים להבין מראש ולנתח מה באמת הכי חשוב ועליו לשים דגש. כמו שציינת, יש לזוג לבנות חיים חדשים וצריך להשאיר משהו גם לזה.

"יש גם את השבת שבע ברכות שהיום כבר מקובל בכמה חוגים שעושים בין המחותנים חצי-חצי על ההוצאות. זה באמת לא פייר שכל ההוצאה תתגלגל על צד הכלה בלבד. הווארט על משפחת הכלה, חתונה חצי-חצי, ושבת שבע ברכות רק על צד הכלה. 70-80 איש מכל צד, שתי סעודות מלאות בוקר וערב, בר משקאות 'לחיים', כדי שיהיה כיף, וזו כמעט הוצאה של עוד חתונה קטנה. הגיע הזמן שנאמץ את הנוהג הזה גם אצלינו ששני הצדדים מתחלקים בהוצאות.

כשאתה יושב מול המחותנים, מה הסעיף הכי חשוב. אוכל, בגדים, תזמורת?

"כל אחד וההעדפה שלו. יש מחותנים שרוצים השקעה דווקא בקייטרינג, פחות בתזמורת ובאביזרים מסביב, ויש בדיוק להיפך. יש כלה שחשוב לה כסא כלה מיוחד, כל אחד וההעדפה שלו. אני אומר להם: ביומכם הכי גדול, חשוב להתמקד בשניים שלושה דברים שיעשו לכם את היום מאושר ומשם להתקדם.

הקולינריה השתדרגה, לא רק מנת 'רבע עוף' כמו פעם.

"נכון. לדוגמא יש שמבקשים שהשף 'יגע בכל צלחת', הגשה בסגנון מנות גורמה, כמובן שזה עולה יותר. יש מודעות גדולה הרבה יותר לקולינריה. הסלוגן שלי הוא "קולינריה שיוצרת חוויה".

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.