מערכת COL צעיר | יום א' סיון ה׳תשפ״ב 31.05.2022

לא תאמינו: המערה הזאת מוארת היטב באמצעות.. תולעים

מערה נדירה בניו זילנד מפנה זרקור לתופעה מיוחדת שרבים לא מכירים – בעלי החיים המסוגלים להפיק אור כאילו היו פנסים • מינים רבים של בעלי חיים ניחונו ביכולת זו, ובמערה ההיא בניו זילנד כמה מהם מציגים מופע אורות מרהיב וטבעי לחלוטין • מסביב לעולם
לא תאמינו: המערה הזאת מוארת היטב באמצעות.. תולעים

 

 

מסביב לעולם

 

מידי פעם עולים במסגרת כתבות "מסביב לעולם", סרטונים מפליאים המציגים תופעות שונות הקשורות במה שמכונה ביולומינציה. מדובר בבעלי חיים מסוגים שונים, שהקב"ה טבע בהם יכולת להפריש חומר כימי הזוהר למרחק, ממש כמו פנס.

רבים מאותם בעלי חיים הם דגים או יצורים אחרים הנמצאים עמוק מתחת לפני הים, אך תכונה זו קיימת גם אצל מינים שונים על פני היבשה. הגחליליות למשל, מפורסמות בזוהר שהן מפיקות. כך גם ישנם תולעים שונים המפיקים זוהר חזק המאיר היטב. בימים עברו היו אף מי שהשתמשו בהם בתור פנסים להאיר את החשיכה!

במערה מפורסמת אחת הנמצאת בניו זילנד, מתגוררים אלפי תולעים כאלו, והיא מהווה אטרקציה של ממש המושכת המוני תיירים. המערה הענקית – אליה יש להכנס בחושך מוחלט – מאירה באור יקרות בזכותם של המוני התולעים המייצרים קורים (ממש כמו עכבישים) ומפרישים חומר המאיר למרחק כדי למשוך אליהם חרקים. המראה הוא מרהיב ומיוחד, ונפסק רק אחד המבקרים ידליק אור, מה שיגרור חשיכה מוחלטת מצד התולעים שיאירו שוב רק כשישתרר שוב החושך.

מה רבו מעשיך ה'!

 

צפו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.