שניאור דייטש | יום כ"ט אייר ה׳תשפ״ב 30.05.2022

יום תפילה ומאות אלפי חתימות נגד חוק החינוך החדש בניו יורק

כפי שפרסמנו כאן ב-COL, רבני הבד"צ בשכונת קראון הייטס קוראים ל'יום תפילה' כנגד חוק החינוך החדש במדינת ניו יורק, הכופה כללים חדשים גם על מוסדות חינוך פרטיים של הציבור החרדי, תוך התערבות בתכנים ובמינוי מורים • מנהלי המוסדות בקראון הייטס התאחדו לפעול כנגד החוק החדש, ונשלחו אלפי מכתבי הורים במחאה • הציבור החרדי גייס מאות אלפי חתימות של הורים נגד החוק 
יום תפילה ומאות אלפי חתימות נגד חוק החינוך החדש בניו יורק
כנס חירום של מנהלי המוסדות בקראון הייטס כנגד החוק החדש. בתמונה הקטנה: חסידי סאטמר משגרים 100,000 חתימות מחאה

כפי שפרסמנו כאן ב-COL, רבני הבד"צ בשכונת קראון הייטס קוראים ל'יום תפילה' כנגד חוק החינוך החדש במדינת ניו יורק, הכופה כללים חדשים גם על מוסדות חינוך פרטיים של הציבור החרדי.

מנהלי המוסדות בקראון הייטס התאחדו לפעול כנגד החוק החדש, ונשלחו אלפי מכתבי הורים במחאה.

לפני כחודשיים פורסם נוסח חוק חינוך חדש של מחלקת החינוך במדינת ניו יורק, באמצעותו הם מבקשים  לכפות על מוסדות החינוך של הציבור החרדי במדינה לימודי ליב”ה –  נגד דעת גדולי ישראל.

מדובר בכללים חדשים, במסגרתם יחויבו גם מוסדות חינוך פרטיים שאינם ממלכתיים לבצע שינויים משמעותיים בתכני הלימוד וכן התערבות במינוי אנשי חינוך בבתי הספר.

לפי החוק, ישנה זכות של 60 יום ערעור לכל מי שרוצה לשלוח מכתב בו הוא משמיע את דעתו על החוק החדש. רק אחרי שחברי מחלקת החינוך בודקים את כל המכתבים, הם יכולים להמשיך לקדם את החוק החדש.

בתוך ימים אחדים, הוגשו 18,000 מכתבי הורים, רבים מהם נשלחו מקראון הייטס.

ביהדות החרדית הכללית פועלים במלוא המרץ כנגד החוק החדש, המאיים על החינוך היהודי: עסקני קהילת סאטמר הקימו את ארגון ‘יוניידט כלל ישראל’, שהחתים הורים נגד חוק החינוך החדש. הארגון הצליח להשיג 100 אלף חתימות בכתב-יד, מלבד עוד כ-70 אלף חתימות אלקטרוניות באמצעות האתר או אימייל.

100,000 מכתבי הורים: חסידי סאטמר עם החתימות


 ארגון ‘פערלס’ של ‘אגודת ישראל בארה”ב’,  יחד עם שאר מוסדות החינוך, יעבירו את המכתבים שצברו ביום שלישי. ארגון ‘הבני יואל’ ו’הפלג הירושלמי’ העבירו את מכתביהם כבר ביום שני שעבר.

כפי שפרסמנו אמש, חברי הבד”צ של שכונת קראון הייטס קראו לקבוע את היום (שני) כ”יום תפילה ואחדות”, בעקבות ‘גזירת החינוך’ המרחפת על המוסדות החרדים בניו יורק.

עסקני חב”ד בקראון הייטס נערכים למלחמה משפטית, אולם הרבנים קראו, כאמור, גם להוסיף בתפילה.

במכתב שפרסמו ביום שישי, כתבו רבני השכונה: “באשר בשנים אחרונות קמו אנשים לחבל בכרמים, באופן חינוך בנינו ובנותינו, והגדילו לעשות לסכן עתידנו ח”ו עד שמושלי העיר זוממים לגזור גזירה נוראה לשנות כל צביון חינוך הטהור של בנינו ובנותינו שיחיו, באופן שבעתיד הקרוב רק הם יוכלו להחליט לאיזה מוסד חינוכי ‘מותר’ לשלוח בנינו ובנותינו, ועוד דברים מבהילים כיוצא באלו, היה לא תהיה”.

במכתב, שעליו חתומים הרב יוסף ישעיה ברוין והרב אברהם אזדבה, נקרא הציבור לקבוע את יום שני השבוע כיום תפילה, ולומר בו פרקי תהלים, וכן לקיים בו כינוס תורה תפילה וצדקה “כאיש אחד בלב אחד” בכל מוסדות החינוך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.