מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשפ״ב 29.05.2022

בקראון הייטס יוצאים למלחמה: מאבק משפטי וקריאה לתפילה

יום שני נקבע ל"יום תפילה": רבני קראון הייטס קראו לערוך מחר כינוסי תפילה ותורה במוסדות החינוך • עסקני השכונה התאגדו יחד עם הנהלות המוסדות למאבק משפטי • COL עם כל הפרטים על מאבק החינוך הדרמטי בשכונה
בקראון הייטס יוצאים למלחמה: מאבק משפטי וקריאה לתפילה
הרבנים ברוין ואזדבה (צילומים: ארכיון COL)

חברי הבד"צ של שכונת קראון הייטס קוראים לקבוע את יום שני השבוע כ"יום תפילה ואחדות", בעקבות "גזירת החינוך" המרחפת על המוסדות החרדים בניו יורק בתקופה האחרונה.

מדובר בכללים חדשים, שפורסמו לאחרונה בידי מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק, במסגרתם יחויבו גם המוסדות שאינם ממלכתיים לבצע שינויים משמעותיים בתכני הלימוד.

מי שעומד מאחורי הניסיון להתערב בתכני הלימוד הם ארגונים, שנוסדו בידי חרדים לשעבר, או חרדים מודרנים בהווה, המקוננים על כך שביעדר לימודי ליב"ה הם נזרקו לשוק העבודה ולחיים בכלל ללא כל יכולות תעסוקה. הללו מנסים באמצעות פניה לגורמים משפטיים להכריח את מוסדות החינוך להביא "חינוך הוגן" כלשונם לתלמידים.


מכתב הרבנים


עסקני חב"ד בקראון הייטס נערכים למלחמה משפטית, בשיתוף פעולה של רוב ככל המוסדות החב"דים בשכונה. יחד עם זאת, קוראים הרבנים כאמור גם להוסיף בתפילה.

במכתב שפרסמו ביום שישי, כתבו רבני השכונה: "באשר בשנים אחרונות קמו אנשים לחבל בכרמים, באופן חינוך בנינו ובנותינו, והגדילו לעשות לסכן עתידנו ח"ו עד שמושלי העיר זוממים לגזור גזירה נוראה לשנות כל צביון חינוך הטהור של בנינו ובנותינו שיחיו, באופן שבעתיד הקרוב רק הם יוכלו להחליט לאיזה מוסד חינוכי 'מותר' לשלוח בנינו ובנותינו, ועוד דברים מבהילים כיוצא באלו, היה לא תהיה.

במכתב, שעליו חתומים הרב ברוין והרב אזדבה, נקרא הציבור לקבוע את יום שני השבוע כיום תפילה, ולומר בו פרקי תהלים, וכן לקיים בו כינוס תורה תפילה וצדקה "כאיש אחד בלב אחד" בכל מוסדות החינוך.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.