מנדי ברגר | יום כ"ח אייר ה׳תשפ״ב 29.05.2022

חגיגת סיום הרמב"ם ה-41 בישיבת "חזון אליהו" בתל אביב

בשבוע שעבר נערכה בישיבת חב"ד ליובאוויטש "חזון אליהו" בתל אביב חגיגת סיום הרמב"ם מחזור המ"א ותחילת לימוד מחזור המ"ב כפי תקנתו הק' של הרבי - חגיגה שאורגנה ע"י התמימים השלוחים בישיבה
חגיגת סיום הרמב

בשבוע שעבר נערכה בישיבת חב"ד ליובאוויטש "חזון אליהו" בתל אביב חגיגת סיום הרמב"ם מחזור המ"א ותחילת לימוד מחזור המ"ב כפי תקנתו הק' של הרבי - חגיגה שאורגנה ע"י התמימים השלוחים בישיבה.

חגיגת הסיום שהתקיימה לצד שולחנות ערוכים נפתחה בצפיה ב'מראות קודש' - וידיאו של הרבי מהתועדות ל"ג בעומר תשמ"ה בה הרבי מבאר באריכות את מעלת לימוד הרמב"ם.

את הערב הנחה הת' השליח יצחק דובאוו שנתן סקירה מקיפה אודות תקנת לימוד הרמב"ם.

הרב יוסף גערליצקי שליח הרבי לעיר תל אביב ורב קהילת חב"ד בעיר ערך את סיום מחזור המ"א, בדבריו עמד הרב גערליצקי על ההלכה "כיצד יבוא האדם לאהבתו וליראתו ית' " שקיום הלכה זו כיום הוא על-ידי לימוד חסידות חב"ד כפי שהרמב"ם כותב בהל' תשובה "שאין אהבת הקב"ה נקשרת בליבו של אדם עד שישגה בה תמיד כראוי". בין הדברים הרב גערליצקי שיתף את הקהל בתשובות ומענות מיוחדים שקיבל מהרבי על חגיגות הסיום שנערכו בתל אביב.

המשא המרכזי ותחילת לימוד המחזור המ"ב נערכו על ידי הרב יעקב גולדשמיד מראשי ישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד, בדבריו שנאמרו בחיות ובשפה בהירה  - ביאר את שתי ההלכות הראשונות ברמב"ם על פי שיחות קודש אותם שמע מפה קודשו של הרבי בהיותו תלמיד ב-770 כשבין הדברים תיאר בפני התלמידים את מאורעות הימים של חגיגת סיום הרמב"ם בחצר הרבי. 

הרב משה פנחס זנדר רבם של חסידי גור בתל אביב וידיד ותיק של קהילת חב"ד תל אביב דייק בדברי הרמב"ם אודות זמן ההמתנה הנדרש בין אכילת בשר לחלב, בסיום דבריו סיפר כי הוא רואה את פעילות התלמידים כשעושים 'מבצע תפילין' בשעות פנאי 'ומעוררים ומגלים את האמונה אצל כל אחד ומקרבים את לבבות ישראל לאבינו שבשמים' ועודד אותם על-כך.

ראש הישיבה הרב מאיר אריה שמערלינג עורר את התלמידים על חיזוק לימוד ספר משנה תורה להרמב"ם בעיון, והזמ"ג ערב חג השבועות - מתן תורה.

לקראת סיום החלק הרישמי הודה המנחה לרב לוי יצחק וולף מנהל הישיבה על סיועו באירגון החגיגה. 

אחרי ברכת המזון הקהל התיישב עם הרב גערליצקי, ראש הישיבה הרב שמערלינג, המשפיע הרב נחום קפלן והרב שאול רייצעס להתוועדות חסידית שנמשכה אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.