מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תשפ״ב 27.05.2022

הרב הבלין: "שבועות אצל הרבי – כמעמד נתינת התורה מסיני"

רבה של קריית גת, חבר בית דין רבני חב"ד וראש ישיבת תומכי תמימים בקריית גת הגאון הרב משה הבלין, משתף בזיכרונות מחג שבועות במחיצת הרבי כ'תמים' בקבוצה ובהמשך כרב העיר קריית גת וראש הישיבה • כשהרבי ירד בשלוש לפנות בוקר, באמצע אמירת תיקון ליל שבועות ואמר מאמר חסידות, ההתוועדות הפתאומית והחביבות היתרה של הרבי לחידושים בתורה, במיוחד של התמימים 
הרב הבלין:
הרה"ג משה הבלין (צילום: ליאור מזרחי, 'משפחה')

רבה של קריית גת וחבר בית דין רבני חב"ד וראש ישיבת תומכי תמימים בקריית גת הגאון הרב משה הבלין, משתף בזיכרונות מחג שבועות במחיצת הרבי כ'תמים' בקבוצה ובהמשך כרב העיר קריית גת וכראש הישיבה.

"שבועות אצל הרבי זה היה באמת כמעמד נתינת התורה בסיני. המאמר שהרבי אמר לפנות בוקר ובכלל כל ההדר שהרבי השפיע זה היה מיוחד ומלהיב מאוד. בהיבט של לימוד התורה, אנחנו יודעים כמה היה יקר לרבי עניין הלימוד בהתמדה וכמובן כתיבת והוצאת חידושי תורה, בפרט של התמימים", אומר הרב הבלין.

שבועות נקרא חג המו"צים. אם תוכל לשתף אותנו בזיכרונות מימי האור במחיצת הרבי בשבועות?

הרב הבלין: "זכיתי להיות כמה פעמים אצל הרבי בשבועות. בשנת תשכ"ט, כ'תמים' בקבוצה, הרבי לפתע ירד בשעה שלוש לפנות בוקר, באמצע שכולם היו באמירת ה'תיקון', שרו את הניגון לפני מאמר, והרבי אמר מאמר. זה היה כעין מעמד מתן תורה, מאוד מאוד מרגש. זאת היתה הפעם האחרונה שזה קרה, היות ובשנים הללו, בחיי הרבנית נחמה דינה אשת הרבי הריי"ץ נ"ע, הרבי היה סועד את סעודת החג בקומה השנייה, על שולחנו של הרבי הריי"ץ, וכך היה יורד ל'זאל' ואומר מאמר חסידות.

"בשנת תנש"א, גם זכיתי להיות אצל הרבי בחג השבועות, מה שבעיקר זכור לי שהרבי היה לו 'קאך' גדול בעניין  ביאת המשיח. קביעות הזמנים הייתה אז דומה כמו השנה, ובשבת הרבי התוועד כרגיל, כמו בכל שבת. הלכנו הצידה לאחר ההתוועדות כדי להשתתף ב'חזרה' על התוועדות הרבי, ואז פתאום אנחנו רואים שאנשים מתקבצים על הפרמידות, הבנו שקורה משהו בלתי רגיל. הרבי התיישב על בימת התפילה שלו, עם חלה ובקבוק יין, כולם התחילו לשיר את כל הניגונים של הרביים. אחר כך הרבי אמר שיחה קצרה, התפללו מעריב והרבי החל לחלק כוס של ברכה. בכלל, כל חג השבועות היה משהו מיוחד.

"כשהרבי ליווה את התמימים ואנ"ש בדרכם ל'תהלוכות' בחג השבועות, אמר מילים נפלאות עם 'וארט' בשם רבי מרדכי מנדבורנא, שקשור בתביעה לקב"ה שיביא כבר את משיח".


הרה"ג משה הבלין


 

האזינו לראיון המלא:

 

כידוע, הרבי תבע מתמימים להוציא לאור הערות וחידושים ודרבן רבנים להוציא ספרים. כרב וכראש ישיבה בקריית גת, הרב זוכר כמה התייחסויות מיוחדות מהרבי לעניין התמדה ולימוד והוצאה לאור של חידושים?

"בשנת תש"נ שלחנו מהישיבה בקריית גת מתנה לרבי "קובץ ה-40", לרגל 40 שנות הנשיאות. הרבי הגיב על כך: "גרם עונג רב". הייתה חוברת של חידושי תורה מהישיבה, שהרבי הניח אותה בסידור האישי שלו, וכך ירד לתפילה ב'זאל'. ראינו במוחש את החביבות היתרה של הרבי לחיודשים של התמימים.

"היה גם מקרה אישי מאוד מיוחד, שבחור אחד בישיבה מאוד רצה לכתוב חידוש תורה שיופיע בחוברת, וישבו איתו יחד ולמדנו ואכן החוברת נשלחה לרבי. אחר כך נודע שהרבי אמר לאביו של הבחור שראה את החידוש וזה היה כתוב מאוד יפה. יחס מאוד מפליא.

"בכלל, מראש חודש ועד שבועות אלו ימים מאוד מיוחדים, כל יום בפני עצמו. יש מכתב של הרבי ובו הוא מפרט התייחסות בתורה לכל יום, וכמו שכתוב ב'יום יום', בימים אלו ניתן לפעול כמו בראש השנה ויום הכיפורים. השבת היא 'שבת אחדות' שתהיה קבלת התורה מתוך שמחה ופנימיות".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.