הרצל קוסאשוילי | יום כ"ה אייר ה׳תשפ״ב 26.05.2022

"היה לנו פה נס גדול": השליח שחזר לז'פרוז'ה - בראיון מיוחד

שליח הרבי בז'פרוז'ה שבאוקראינה, הרב נחום ערנטרוי, שחזר לעיר בימים האחרונים, וחווה נס לאחר שרקטה נפלה לא הרחק מבית חב"ד - בראיון נרחב לרדיו COL, על קבלת הפנים המרגשת, ועל הרמת הקהילה מחדש
ברקע: הפגזה באוקראינה, צילום: ДСНС України

הרב נחום ערנטרוי, שליח הרבי בעיר ז'פרוז'ה שבאוקראינה, שחזר לאחרונה אל עיר שליחותו, התראיין הערב (חמישי) ברדיו COL, בתכנית ליל שישי הפופולארית בהגשת הרצל קוסאשוילי, וסיפר על המצב במדינה בצל המלחמה, שעודנה נמשכת.

"המצב די מתוח", פתח הרב ערנטרוי בסקירת תמונת מצב, "אבל אנשים כאו נסוכים בתקווה". לדבריו, "עצם החזרה שלי לעיר התקבלה בשמחה והזריקה עידוד בליבות התושבים".


להאזנה לראיון המלא >>


עוד סיפר הרב ערנטרוי: "עדיין לא ברור מה קורה, כי כל יום נתון לשינויים. אתמול היו כמה נפילות של רקטות לא הרחק מבית הכנסת וברוך השם לא היה היזק בנפש, אבל היו ניסים גדולים כי נפל על מרכז קניות וזה היה בבוקר ולכן המקום היה סגור. אינני רוצה לשער מה היה קורה אילו הרקטות היו נופלות מספר מטרים ימינה, שם ניצבים בנייני מגורים".

הרב ערנטרוי, כאמור, חזר לעיר לאחרונה. טיסות ישירות לאוקראינה אין בנמצא. "נסעתי לז'פרוז'ה דרך מולדובה ומשם חציתי את הגבול למערב אוקראינה", סיפר. "זה לא הרבה מדינות אלא בעיקר זמן. קרוב ל-14 שעות מהגבול עד העיר. בעבר היו לנו טיסות ישירות וזה לקח שעתיים בסך הכל".

הרב ערנטרוי סיפר כי גם בתקופה שבה נעדר מהעיר, מכורח הנסיבות, דאג שתמיד יהיו בחורים שיפעילו את בית חב"ד. "אצלנו השתדלתי שאף אחד לא יישאר לבד. הבן שלי היה פה בפורים ובפסח. היה עוצר אז עשו במקום ייעודי. הוא דאג לשעשע בשירים אוקראיניים והקהילה הייתה מאוד מרוממת.

"עם החזרה שלנו בעיר, הקהילה מאוד שמחה לראות אותי כאילו הגעתי מחדש לעיר, בכזו שמחה. זה נותן כוח וביטחון. אנשים אומרים אתה נמצא אנחנו מרגישים שהרבי איתנו".

במהלך הראיון אפיין הרב ערנטרוי את האנשים שנותרו בעיר. "הגברים לא יכולים לצאת מהמדינה. מגיל 18 עד 60. גם זקנים לא נסעו מהעיר. חלק מרכזי מהיהודים בחתך גילים האלה נשאר בעיר. בנוסף גם מאלו שנסעו לאזורים אחרים במדינה, יש שמתחילים לחזור, אבל לא בצורה מוגברת. עדיין מדובר בשיטין שיטין.

"מי שבעיקר עזבו את העיר אלו נשים וילדים. גם גלי ילדים ובתי ספר לא פעילים וזה תורם לאי הנוכחות של אימהות וילדים כאן".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.