מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשפ״ב 26.05.2022

על הכוונת של הקצין האיראני: שליח חב”ד בבאקו

שלושה אזרחי אזרבייג'ן תכננו לרצוח, בשליחות הקצין האיראני, את הרב שניאור סגל, שליח חב"ד בבאקו, כנקמה על חיסול מדעני הגרעין האיראנים • גורמי ביטחון בישראל זועמים על ההדלפה האמריקנית כי ישראל עומדת מאחורי חיסול הקצין
על הכוונת של הקצין האיראני: שליח חב”ד בבאקו
'אור אבנר' באקו. בקטן: הרב סגל

קולונל חסן סיאד חודאי, קצין משמרות המהפכה שחוסל השבוע בטהרן, תכנן פעולות התנקשות נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם.

לפי דיווח באתר ynet, בין הפעולות שבהן היה מעורב בכיר יחידה 840, שבטהרן נערכה לו הלוויה המונית, בהשתתפות אלפי איראנים, היה גם ניסיון התנקשות בשליח חב”ד בבאקו, הרב שניאור סגל.

זה התרחש לפני 12 שנה, בינואר 2012, כאשר שלושה אזרחי אזרבייג’ן, שלפי הדיווחים היו בקשר עם המודיעין האיראני, היו אמורים לפגוע במטרות ישראליות יהודיות, ובראשן שגריר ישראל בבירה באקו באותה עת, מיכאל לוטם.

אז נכתב כי לפי ההערכות, הם היו אמורים לקבל 150 אלף דולר תמורת משימת החיסול.

בתקשורת המקומית נכתב אז כי העצורים תכננו גם לרצוח רב ומורה מבית הספר ‘אור אבנר’ של חב”ד בבאקו, כנקמה על חיסול מדעני הגרעין האיראנים. כמה שנים לפני כן. אחד מהם קיבל מהמודיעין האיראני רובה צלפים, אקדחים ומטעני חבלה שיועדו לביצוע הפיגוע.

הקצין חודאי בן ה-50 נורה במזרח טהרן כשישב במכוניתו בסמטה ליד ביתו בשעות הצהריים של יום ראשון האחרון. בדיווחים נטען כי שני חמושים שהיו רכובים על אופנוע ירו בו חמש פעמים לפני שנכנס לחניה בביתו במזרח טהרן.

בניו יורק טיימס דווח אתמול, כי ישראל הודיעה לארה”ב כי היא שעומדת מאחורי חיסול בכיר משמרות המהפכה בטהראן בתחילת השבוע. גורמי ביטחון בישראל דורשים הסברים מארה”ב כיצד דלף מידע כזה מתוך ערוץ חשאי שבאמצעותו ישראל מעדכנת את האמריקנים גם על פעולות מהסוג שאירע בטהראן.

בישראל חוששים שההדלפה תגביר את הרצון של איראן לנקום.

הישראלים אמרו לאמריקנים שחיסול חסן סיאד ח’ודאיארי נועד לאותת לאיראן לעצור את פעולותיה של יחידה 840 בכוח קודס שאמונה על תכנון חטיפות והתנקשויות ביהודים וישראלים ברחבי העולם. ח’ודאיארי, שהיה בדרגת עקיד נחשב לדמות בכירה למדי בכוח קודס של משמרות המהפכה ופעל רבות בסוריה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.