מנדי ברגר | יום כ"ה אייר ה׳תשפ״ב 26.05.2022

במעמד מכובד: סיום הרמב"ם בתומכי תמימים נחלת הר חב"ד

בישיבת 'תומכי תמימים' בנחלת הר חב"ד נערך השבוע סיום הרמב"ם מרומם ע"י התלמידים השלוחים והנהלת הישיבה, בהשתתפות המד"א הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי ורבני הישיבה
במעמד מכובד: סיום הרמב

השבוע נערך בישיבת 'תומכי תמימים' בנחלת הר חב"ד סיום הרמב"ם מרומם ע"י התלמידים השלוחים והנהלת הישיבה.

את הכינוס המפואר פתח המנחה הת' השליח שנ"ז פלדמן בהודאה להשי"ת שזיכנו לסיים את כל התורה כולה ע"י קיום תקנתו הק' של הרבי.

המד"א הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי דיבר במעלת הסיום וההשתתפות בו וסיפר כמה סיפורים שזכה להיות מעורב בהם בקשר עם סיום הרמב"ם. את דבריו חתם בברכה לבבית לתלמידי התמימים שיצליחו בלימודם ויוסיפו חיל בהתקשרותם לרבי.

עם סיום דברי הרב כובו האורות ועל המסכים הוקרן וידאו של הרבי מההדרן על הרמב"ם תשמ"ה. מיד לאחר הווידאו נעמדו הבחורים על רגליהם והרב ליפא קורצווייל קרא ברגש את פרקו של הרבי.

לעריכת הסיום הוזמן הרב צבי וילהלם, שליח הרבי לצפון נתניה ויו"ר מכון הרמב"ם המבואר והוא נשא הדרן של הרבי בעניין סיום ההלכה האחרונה ברמב"ם "ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם - החילוק בין מעשה בראשית למעשה מרכבה". בסיום דבריו סיפר הרב לבחורים סיפורים מאחורי הפרגוד ממפעל 'הרמב"ם המבואר' ועורר את הקהל על חשיבות הלימוד בהבנה והשגה – כפי כח האדם.

לאחר הסיום פצחו הבחורים בשירת "ומלאה הארץ דעה את ה'" 'מתכיפין סיום להתחלה', ולהתחלת מחזור המ"ב הוזמן ראש הישיבה הרב שלום דובער כהן, שדיבר בענין הידיעה הנדרשת בעבודת ה' - עבודת התפילה, "לידע שיש שם מצוי ראשון".

הרב יוסף יצחק גאנזבורג - משפיע הישיבה, דיבר בענין חשיבות הלימוד במסלול ג' פרקים דווקא, שהוא התקנה העיקרית של הרבי, גם למי שקשה לו - דהרי "לא פלוג רבנן" - ורק למי שלא יכול נתקן המסלול דפרק אחד ליום. כשסיים הרב גאנזבורג את דבריו כבו שוב האורות ועל המסך הוקרנה תוכנית מולטימדיה מיוחדת על תקנת הרמב"ם.

לאחר החלק הרשמי של ה'סיום' התיישבו הבחורים להתוועדות סוחפת עם שליח הרבי הרב ישראל ליפסקר מירושלים, שידוע ב'קאך' העצום שיש לו בלימוד הרמב"ם ואף רכש בו בקיאות מפליאה. הרב ליפסקר סיפר לבחורים על הכולל ללימוד רמב"ם שפתח במקום שליחותו, בשכונת רמות בירושלים, בו באים ללמוד מדי יום עשרות (!) אברכים שאינם חסידי חב"ד באופן רשמי ולומדים רמב"ם ג"פ בעיון כפי רצונו של הרבי.

התעוררות רבה בלימוד התקנה הק' ניכרה על הבחורים לאחר הסיום, כשרבים מהם קנו סטים של 'הרמב"ם המבואר' ע"מ ללמוד ולהבין את דברי קודשו לנח"ר הרבי.

התלמידים השלוחים מבקשים להודות לכל העוזרים והמסייעים להצלחת הסיום ברוב פאר והדר, ובראשם משפחת הרה"ח יגאל בן חיים, הרב ליפא קורצווייל ומשפחת קישון שיחי'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.