COL | יום כ"ד אייר ה׳תשפ״ב 25.05.2022

יו"ר ועד האגודה כפר חב"ד: "הלוואי והיינו תחת ועד משותף"

לאחר שהשבוע התכנס באסיפה כללית ועד האגודה כפר חב"ד, היו"ר ר' נחמן רייכמן מדבר (כמעט) על הכל • הסדרה מול המינהל, פרוייקט 58 בשכונה הצפונית, הסדרת חובות ותשלומים מול בעלי עסקים, וגם על השקיפות ותביעות משפטיות • ויש לו גם שאיפה, שעליה בוודאי יחתמו רבים מתושבי הכפר: איחוד כפר חב"ד תחת ועד אחד משותף. ולא רק
 יו
יו"ר ועד האגודה ר' נחמן רייכמן. ברקע: אסיפת ועד האגודה השבוע, בכפר חב"ד


השבוע נערך כנס אסיפה כללית של 'ועד האגודה' כפר חב"ד, בהשתתפות חברי ועד האגודה תושבי הכפר, בעלי הנחלות. במהלך האספה התבקשו החברים לאשר את תקציב 2022, וכן את הדו"חות הכספיים של השנים הקודמות.

עוד הוחלט על מתן שקיפות מלאה לתושבי כפר חב"ד, ושהדו"חות יעלו באתר ועד האגודה כפר חב"ד, ויפורסמו עוד השבוע לבתי תושבי כפר חב"ד באמצעות חוברת מיוחדת, המתפרסמת לראשונה כאן ב-COL.

אסיפת ועד האגודה השבוע, בבית הכנסת 'המרכזי', בכפר חב"ד


 

בפתח החוברת, כותב בין היתר ר' נחמן רייכמן, יו"ר ועד האגודה, לתושבי כפר חב"ד: "ברור לי כי יכול להיות וישנם תושבים שרואים עצמם נפגעים בצורה כזאת או אחרת אך אני ממלא את תפקידי מתוך אמונה טהורה בצדקת הדרך ולמען תושבי כפר חב"ד שרק טובת הכפר ומייסדיו וכמובן תושביו עומדים לנגד עייני ולעיני כל חברי הוועד.

בעזרת השם נמשיך ונפתח את הכפר ברוחניות ובגשמיות, מתוך אהבה ואחדות".

בפתח החוברת הצבעונית והמונגשת, ועד האגודה מציג בשקיפות רבה את הישגיו האחרונים: גביית שכירות מעסקים, דו"חות מלאים בשקיפות, היקף הנכסים והרכוש הקבוע, הכנסות והוצאות שונות.

נושא נוסף שמוצג בחוברת, הוא הסדרת חובות של נכסי האגודה שלא הוסדרו עד היום: 18 עסקים הסדירו תשלום, 3 עסקים הסדירו חלקית, ו-13 עסקים לא הסדירו כלל את התשלום.

בהסבר המצורף בחוברת לתושבי כפר חב"ד: "במשך שנים רבות הוזנח נושא הנכסים, אשר בחלקם ניתנו ללא תמורה וחלקם הושכרו במחירי רצפה. ללא שום התייחסות מהוראות רבותינו נשיאנו ושום התייחסות למיקומם הגאוגרפי, לערכם הריאלי, לפוטנציאל וכדו'. בשל כך הועד החל לפעול באופן מיידי בטיפול בנושא.

"יש לציין שמשאב זה – נכסי האגודה – הם עוגן מרכזי ליציבותה הכלכלית של האגודה", מסבירים בוועד האגודה.

בנוסף, בחוברת של ועד האגודה, התייחסות בכל שלל ההתמודדויות המורכבות, כגון התביעות המשפטיות עימן מתמודד ועד האגודה, ניהול תאגיד המים, פרוטוקולים ודו"חות.

 • 

COL שוחח עם י"ור ועד האגדוה כפר חב"ד ר' נחמן רייכמן:

מהם האתגרים המורכבים ביותר עימם מתמודד ועד האגודה?

ר' נחמן רייכמן: "ועד האגודה משקיע מאמצים גדולים לשמר את נכסי האגודה, לשפר ולייעל את איכות חיי התושבים בכפר חב"ד, ולפתח אותו.

"מאמץ מרכזי נעשה לגבות שכירות מותאמת מעסקים שחלקם לא גבו מהם שכירות או שילמו שכירות זעומה, ובשל כך האגודה נכנסה לקשיים כלכליים. במקביל, ועד האגודה מתמודד עם מספר תביעות כספיות ענקיות במקביל: תביעה על אחד הנכסים בסך 32 מליון ₪, תביעה פרטית על סך למעלה מ-3 מיליון ₪, ותביעות נוספות.

מה יכולת האכיפה של האגודה מול בעלי עסקים בכפר?

"לצערי אך ורק בהליך משפטי, יש כמה כאלו ברגע נתון. ועד האגודה מנהל במקביל תהליך הסדרה מול רשות מקרקעי ישראל. צריך להבין: בעבר הכפר לא יכל להתקדם ולשנות תב"ע לצורך בנייה חדשה בגלל כמה עסקים שלא הסדירו את מצבם. כעת אנו במו"מ מתקדם כדי להגיע לפשרה ותשלום של בין 10 ל-20 מיליון שקלים לרמ"י, במקום סכום גבוה הרבה יותר שדרשו קודם, כתנאי להסדרה.

"כך נוכל לצאת לדרך חדשה בע"ה, לתת אופק חדש לזוגות צעירים שיוכלו לקנות דירות בכפר חב"ד". 

מתוכננים פרוייקטים חדשים לזוגות צעירים בכפר חב"ד? ואם כן אז היכן?

"יש אפשרות לשנות תב"ע בחלקות פנימיות בתוך שטח כפר חב"ד, ולהתאים אותם לבנייה חדשה. כל זה כמובן בתנאי שנגיע להסדרה מול רמ"י, דבר שהאגודה פועלת בו בצורה נמרצת ומקווה בע"ה שבקרוב יהיו חדשות טובות בעניין הזה. אבל כאמור, כדי להגיע למצב האידיאלי של הסדרה מול רמ"י, בעלי העסקים צריכים להפנים שהסדרה תועיל קודם כל להם ולתושבי כפר חב"ד בכלל".

מה לגבי 'פרוייקט 58' דירות בנה ביתך בשכונה הצפונית שתקוע מזה 12 שנה? יש חדש עם זה?

"המינהל עצר את המכרז בדיוק בגלל הסיבה הזאת: חריגות בנייה וחוסר הסדרה. כעת כשמתגבש מולם הסכם מסודר, נוכל להפריד בין הדברים ומימוש הפרוייקט בע"ה יוכל לצאת סוף סוף לדרך, עם רצון טוב של כל הצדדים".

אלו עוד הישגים יש לוועד האגודה?

"ועד האגודה משקיע קרוב ל-100 אל"ש בבניית מקווה כלים חדש ליד המקווה גברים, השקעה במקווה הגברים בהחלפת מערכת המים, השקענו בפרוייקט של מוזיקה אחידה בכניסת שבת מכל בתי הכנסת בצורה אחידה ומתואמת, מה שלא היה קודם. חולקו תמיכות של 'קמחא דפסחא' וסבסוד מצות, ועוד ועוד. האגודה פועלת לא רק לטובת עסקים ובעלי נחלות פרטיות, אלא גם לכלל תושבי כפר חב"ד במגוון תחומים".

בחוברת שפרסמתם, מוצגות דו"חות כספיים. עם שלל האתגרים, אתם במגמה חיובית?

"כשנכנסתי לתפקיד, היינו בגירעון של כ-2.5 מיליון שקלים, כעת המגמה התהפכה והיא חיובית. הלוואי ויכולנו לחלק ללא מעצורים, אבל חייבים לשמור על איזון נכון בין הכנסות להוצאות, לטובת תושבי כפר חב"ד.

לסיכום, מסר לתושבי כפר חב"ד: הם יכולים להיות רגועים?

"המסר שלנו היום: הגיע הזמן לאחדות. הלוואי והיינו תחת ועד משותף ואז גם התושבים היו רגועים ובטוחים יותר, והיינו במקום לגמרי אחר. ואני מתכוון לא רק בתחום איחוד הוועדים הגשמי, אלא גם בצד הרוחני".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.