חרדים 10 | יום ז' אייר ה׳תשפ״ב 08.05.2022

המפכ”ל: "המחבלים חיות פצועות, עלולים לבצע פיגוע"

המפכ''ל קובי שבתאי: "סביר להניח שהמחבלים יעשו כל מה שיכולים לגמור את זה בפיגוע התאבדות  או שינסו לשרוד ולנצל נקודת תורפה אצלנו. חשוב שנשמור על עירנות וחדות" • "אנחנו בכיוון הנכון, משתפים פעולה עם השב"כ וצה"ל, ויוצאים מנקודת הנחה שהמפגעים נמצאים בשטח"
המפכ”ל:
צילום: מד"א

יותר משתי יממות לאחר הפיגוע הרצחני באלעד: גם היום (ראשון) נמשך המצוד אחר שני המחבלים הנמלטים,  אסעד רפאעי בן 19 וסובחי אבו שקיר בן 20,. מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי אמר הבוקר בתידרוך לשוטרים, כי המשטרה יוצאת מנקודת הנחה שהמחבלים עדיין נמצאים בשטח ישראל.

“האירוע הזה הוא אירוע קשה, והוא המשך של רצף אירועים”, אמר המפכ”ל. “לא ננוח ולא נשקוט עד שנשים את היד על המפגעים האלה. אנחנו בכיוון הנכון, משתפים פעולה עם השב”כ וצה”ל, ויוצאים מנקודת הנחה שהמפגעים נמצאים בשטח”.

הוא הוסיף: “חשוב שנשמור על עירנות וחדות. מדובר פה בחיות פצועות, הם הרבה זמן בלי אוכל ובלי מים, וסביר להניח שהם יעשו כל מה שיכולים לגמור את זה בפיגוע התאבדות  או שינסו לשרוד ולנצל נקודת תורפה אצלנו. הם רואים ושומעים את המסוקים והכוחות ונמצאים במצב של התגוננות”.

המפכ”ל הודה לכוחות המשטרה על מאמציהם בחודש האחרון: “יש פה אנשים שלא עצמו עיניים. בסך הכול אנחנו בכיוון. מפעילים את כל הכלים והיכולות שלנו עם הצבא ושב”כ על מנת לנסות לשים את היד על המחבלים האלה. גבו אחד את השני גם במנוחות הקטנות בשטח”.

מחקירת הפיגוע עולה, כי שני המחבלים, תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג’נין, הסתננו לישראל דרך פרצה בגדר.

הם התקשרו לנהג ההסעות אורן בן יפתח הי”ד, שאותו הכירו מעבודות קודמות בישראל, וביקשו ממנו שיסיע אותם לאלעד. השניים טענו באוזניו שהם עובדים בשיפוץ בית הכנסת ברחוב יהודה הנשיא. אורן, שלא ידע שהשניים חמושים בגרזן וסכין ומבלי לדעת על מזימתם הרצחנית, נענה לבקשתם.

הוא אסף אותם ברכבו ולקח אותם לאלעד. כשהגיעו לעיר וחנו ליד בית הכנסת, הם הפתיעו אותו והחלו לדקור אותו. בשלב זה אורן ניסה בשארית כוחותיו להילחם ואף הצליח לפצוע את אחד מהמחבלים, אך לבסוף הם גברו עליו ויצאו למסע הרצח, במהלכו רצחו את יונתן חבקוק ואת בועז גול הי”ד, תושבי אלעד.

משפחתו של אורן הי”ד מסרה אמש: “אנו מזועזעים מהשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת בניסיון המתועב לקשור את בננו האהוב אורן הי”ד לפיגוע הנפשע שהוא בעצמו קורבן שלו. אורן עבד כנהג הסעות ישר ותמים שעבד לפרנסתו. כמו שנהג מונית לא בודק מי עולה לו למונית, כך לא נדרש ממנו לבדוק אישורי עבודה או שהייה, בניגוד לקבלן שמעסיק פועלים.

“אורן הסיע רב לשיעור תורה ועל כך אין מחלוקת. על פי הנאמר בתקשורת, ייתכן שבסיום הנסיעה הזו התבקש להסיע פועלים לשיפוץ בית כנסת, וכך עשה, בלי לדעת כמובן שזו נסיעת המוות שלו”.

לדברי המשפחה, “לפי הידוע לנו, אורן נאבק כמו גיבור במרצחים המנוולים שתקפו אותו עם הגיעו לבית הכנסת בגרזן וסכין וטבחו בו, כמו בתקופות הכי אפלות בגולה של טבח יהודים. המשפחה כעת מתמקדת באבל הקשה, שהוא מכה נוספת בסדרה של אסונות שפקדו את המשפחה בשנים האחרונות. כל מחשבותינו הם לסייע לאלמנה ולששת הילדים להתמודד עם השבר הנורא. כולנו תקווה שהמחבלים הארורים ייתפסו ויוצאו להורג בדיוק באופן שהם סיימו את חייו של אורן הי”ד”.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.