מנדי ברגר | יום ד' אייר ה׳תשפ״ב 05.05.2022

אברכי "תורה שלמה" בירושלים נבחנו אצל גדולי הרבנים

לאחר השקעה מרובה של חודשים ארוכים, השבוע, עם תחילת 'זמן קיץ', נבחנו אברכי הכולל להוראה "תורה שלמה" בירושלים, בראשות הרב מנחם מענדל והבה לאחר שנבחנו ברבנות הראשית על הלכות טהרה, נבחנו האברכים אצל גדולי הרבנים בעיר הקודש ביוזמתו ובארגונו של הרב לוי דיימונד, משלוחי הרבי לרחביה וחבר הכולל, על הלכות טהרה, וזאת לאחר שעברו גם "שימוש חכמים" בעניינים אלו במסגרת בית ההוראה שע"י הכולל
אברכי

לאחר השקעה מרובה של חודשים ארוכים, השבוע, עם תחילת 'זמן קיץ', נבחנו אברכי הכולל להוראה "תורה שלמה" בירושלים, בראשות הרב מנחם מענדל והבה לאחר שנבחנו ברבנות הראשית על הלכות טהרה, נבחנו האברכים אצל גדולי הרבנים בעיר הקודש ביוזמתו ובארגונו של הרב לוי דיימונד, משלוחי הרבי לרחביה וחבר הכולל, על הלכות טהרה, וזאת לאחר שעברו גם "שימוש חכמים" בעניינים אלו במסגרת בית ההוראה שע"י הכולל.

תחילה עמדו בכור המבחן אצל הגאון הרב משה בראנסדורפר שליט"א, גאב"ד היכל הוראה בירושלים, כאשר הרב בוחן אותם סעיף אחרי סעיף והאברכים משיבים דבר דבור על אופניו ונושאים ונותנים אמו במשא ומתן של הלכה כדרכה של תורה במשך למעלה משלש וחצי שעות! הרב האריך בגודל דיוק לשונו הזהב של אדה"ז ושיתף את האברכים בסיפור מיוחד שהיה לו ולאביו אצל האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בשאלה הלכתית סבוכה שנפתרה הודות לדיוקו של אביו בשו"ע אדמו"ר הזקן. הרב יוצא מגדרו בהתפעלות מהיקף ידיעותיהם וכושר העמקתם ועיונם של האברכים, למרות היותם פועלים לצד לימודם בכולל בשליחות הרבי בשכונות העיר והיישובים הסמוכים, מה שהתבטא במכתבי ההערכה שכתב לכל אברך במיוחד.

המבחן הבא נערך במעונו של הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון הרב שלמה משה עמאר שליט"א, שלראשונה מזה עשרות שנים נענה לבקשה לבחון אברכים באופן פרטני, מה שמלמד על גודל הערכתו לכולל חשוב זה ולאברכים הלומדים בו, ואכן במשך שעה ארוכה ישב הרב והתפלפל עם האברכים במלחמתה של תורה בסוגיות הש"ס והפוסקים, ראשונים ואחרונים, תוך שהוא מדריכם נכונה בדרכי הלימוד ופסיקת ההלכה למעשה בנושאים הנלמדים, ומתפעל מהבקיאות הרבה שהפגינו האברכים בכל סוגיא ועל כושר הניתוח שלהם.

זמן ניכר הקדיש הראשל"צ לדבר בשבח המפעל הגדול של "תורה שלמה" שע"י כולל חב"ד מיסודו של הנגיד החסידי השליח הרה"ח יצחק משען, שמזה למעלה מעשור ידועה כממלכה של תורה ושליחות, המכשירה אברכים לשליחות ולרבנות תוך דאגה למילוי כל צרכיהם, כך שלצד שליחותם יוכלו לשמש גם כמנהיגים תורניים בעלי שיעור קומה, ובירכם על פתיחת רשת הכוללים החדשה של "תורה שלמה" ופרוייקט הסיוע לשלוחים להשתלם לקראת קבלת סמיכה ל"יורה יורה" ו"ידין ידין".

הרב חיים אלימלך מנהל הכולל, אמר ל-COL כי "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו. מבחנים אלו מעידים יותר מכל על שקידתם והתמדתם של האברכים ויגיעתם בתורה בהכוונת ראש הכולל וזאת לצד עבודתם הרבה והישגיהם בשליחות וביישובים בהם פועלים, ואין ספק כי מבחנים אלו, בנוסף מספר מבחנים נוספים שעברו בשנים האחרונות ברבנות הראשית, מביאים לכבוד ולקידוש שם ליובאוויטש ולנחת רוח למשלח כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.