מערכת COL צעיר | יום ב' אייר ה׳תשפ״ב 03.05.2022

צפו: כשנתניהו הגיע לרבי ושמע שיחה על לכתחילה אריבער

בין החסידים שנצפו בביתו של הרבי בליל ב' אייר תשמ"ח נראה גם מי שהיה לימים ראש ממשלת ישראל – בנימין נתניהו • הוא הגיע לבקר בבית הרבי וזכה לשמוע שיחה על מעלת היום המיוחד • צפו
צפו: כשנתניהו הגיע לרבי ושמע שיחה על לכתחילה אריבער
(צילום מסך)

 

ב' אייר תשמ"ח

 

בשנת תשמ"ח התפלל הרבי במהלך חלק גדול מהשנה בביתו הפרטי שברחוב פרזידנט. שם התקיימו התפילות, נאמרו השיחות וגם התקיימו חלוקות דולרים לצדקה.

בב' אייר תשמ"ח נשא הרבי שיחה לאחר תפילת ערבית, בה דיבר על מעלת היום וההוראה שמלמד אותנו בעל יום ההולדת הידוע בפתגמו "לכתחילה אריבער" - מלכתחילה מלמעלה. לאחר השיחה חילק הרבי דולר לצדקה לכל המשתתפים.

מי שנראה בוידאו שתיעד את האירוע, הוא מי שהיה לימים ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. זו לא הייתה הפעם הראשונה וגם לא האחרונה בה ביקר אצל הרבי; נתניהו ביקר אצל הרבי פעמים רבות ושוחח עימו בהזדמנויות שונות. גם באותו הערב הגיע לבקר בבית הרבי, וכך זכה לשמוע את השיחה יחד עם שאר החסידים וגם לקבל דולר ולשוחח עם הרבי. פגישה זו מפורסמת מאוד, ובה אמר הרבי לנתניהו: אתה תצטרך להאבק עם 119 אנשים..

 

וכך כתב ביומנו אחד התמימים ששהה באותם ימים ב-770:

בשעת תפילות מנחה וערבית וכן בעת השיחה, היה בפנים שגריר ישראל באו״ם (לשעבר) בנימין נתניהו. ולאחר השיחה ניגש לקבל דולר. ואז אמר לו כ"ק אד"ש שהוא שמע את הנאום שלו (ביבי נשא נאום מיד בהגיעו ארצה לפני פסח בדבר המדיניות בנוגע להסכם שלום וכו׳) ושזו הדרך שבה צריך ללכת. וביבי הוסיף, שזו הדרך היחידה, וכ״ק אד״ש הסכים, ואמר שאכן זו הדרך היחידה לשלום ולבטחון. לאחר מכן אמר ביבי לכ״ק אד״ש, שהוא שמע את המשא שלו [= השיחה] וכ״ק אד״ש אמר לו, שגם הוא (ביבי) וגם כ״ק אד״ש שניהם בתחילת המסע. (שכן ביבי עכשיו אמור לרוץ לכנסת מטעם סיעת הליכוד) וכ״ק אד״ש הוסיף, שלא יתפעל מכל ה-119 הנוספים (היינו הח״כים).
במשך כל זמן השיחה חייך כ״ק אד״ש במאוד לביבי, ולחץ את ידו.

 

צפו בוידאו מב' אייר תשמ"ח אצל הרבי:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.