צביקה קעניג | יום א' אייר ה׳תשפ״ב 02.05.2022

מסתמן: רע"מ תחזור לקואליציה; בנט הסכים לחלק מהדרישות

בלשכת רה"מ סירבו למסור פרטים על פגישת בנט ועבאס. גורמים ברע"ם: הקואליציה בסוף דרכה – אבל לא נפרק אותה ראשונים
מסתמן: רע
ח"כ מנסור עבאס. צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט נועד אתמול עם יו"ר מפלגת רע"מ ח"כ מנסור עבאס, לראשונה מאז הכריזה רע"מ על הקפאת חברותה בקואליציה בעקבות המהומות בהר הבית.

פרשן חדשות 12 מוחמד מג'אדלה דיווח כי עבאס נפגש עם בנט במשרד ראש הממשלה והשניים סיכמו על מתווה חזרת רע"מ לקואליציה באופן הדרגתי תמורת מענה על חלק מהדרישות של עבאס.

בלשכת ראש הממשלה אישרו את דבר קיומה של הפגישה אך סירבו להיכנס לתוכנה. גורמים במפלגת רע"מ מעריכים שהממשלה לסוף דרכה, אך השאלה עד כמה בסוף דרכה.

מנקודת המבט הנוכחית, כשהקואליציה "מורדמת ומונשמת," הסיפור יכול להיגמר תוך ימים בודדים, או בנסיבות חוקיות מרחיקות לכת – בתוך  10 חודשים, המועד הסופי לאישור תקציב המדינה.

כזכור, מנהיג חמאס יחיא סינוואר העלו את מפלס הלחץ בקרב חברי רע"ם. מנהיג חמאס פנה למנסור עבאס בנאומו ותקף את עבאס: "השותפות שלך בממשלה – בגידה, לפשע שלך אין כפרה." עבאס מיהר להשיב  במה שהיה נראה כתגובה שעוררה את זעמם של בכירים במפלגתו: "אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות."

"אנחנו כרגע מנהלים מגעים ומנסים למצוא פתרונות", אמר עבאס בראיון לחדשות 12. בינתיים לא הגענו למתווה שמסיים את האירוע שאנחנו נמצאים בו. מצד אחד, אנחנו לא מעוניינים בבחירות שלא יביאו שום דבר. מצד שני, אנחנו לא יכולים לחיות באי ודאות ולכן העדיפות שלנו – לקדם את הנושאים במסגרת הקואליציה הזו, ואני מקווה שעד סוף הפגרה נצליח להגיע להבנות."

ברשת ב' דווח כי יו"ר רע"ם מנסור עבאס דורש מהקואליציה לסכם עם ירדן עם תיקון הסטטוס קוו בהר הבית כתנאי לחזרה לקואליציה. בפגישה שקיים עם השר יאיר לפיד בשבוע שעבר, אמר עבאס כי מפלגתו סומכת על ירדן לגבי ניסוח הדרישות – ואם התיקונים יבוצעו רע"ם תוכל לחזור ולקחת חלק בקואליציה הנוכחית.
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.