מערכת COL צעיר | יום כ"ה ניסן ה׳תשפ״ב 26.04.2022

בטוחים מהי בירת טורקיה? ומהיכן הקפה הטורקי? תחשבו שוב

מהיכן מגיע הביטוי קפה טורקי? ואיזו עיר  מפורסמת נמצאת גם ביבשת אסיה וגם ביבשת אירופה? • אספנו צרור עובדות מרתקות אודות טורקיה, והרי הם לפניכם • 8 עובדות על טורקיה
בטוחים מהי בירת טורקיה? ומהיכן הקפה הטורקי? תחשבו שוב

 

 

8 עובדות על
טורקיה

 

1

טורקיה היא יעד התיירות השישי הכי מתוייר בעולם. מדי שנה מבקרים בטורקיה כ-50 מיליון תיירים מכל רחבי העולם. טורקיה ייחודית במראה, באופי אנשי ובנופיה הייחודיים, מה שמביא רבים-רבים לבקר בה.

 

2

אם גם אתם ביקרתם בטורקיה, אולי הספקתם לנסוע ברכבת המפורסמת שלה ולעבור במהלך הנסיעה הלא-ארוכה בין יבשות אירופה ואסיה. ממש כך. קו הרכבת הבין יבשתי שעובר באיסטנבול נמשך לאורך 76.6 קילומטרים, וכולל נסיעה תת קרקעית במנהרה העוברת מתחת למיצר הבוספורוס וחוצה את הגבול שבין אירופה לאסיה.

 

 

3

בטורקיה משמשים יותר מ-30 שפות לשיחה בין אזרחים. טורקית היא אמנם השפה הרשמית של טורקיה, אבל היא רק אחת לצידם של אותם שלושים שפות, אם כי היא מחזיקה ברוב נכבד של 70 אחוז מהאזרחים שעושים בה שימוש עיקרי. זו גם הזדמנות לציין שעל אף שישנם כאלו המתבלבלים – השפה הטורקית אינה ערבית אלא שפה בפני עצמה.

 

4

 

איסטנבול היא העיר היחידה בעולם המתחלקת בין שתי יבשות. 95% משטחה של טורקיה נמצאים ביבשת אסיה, ואילו 5% נמצאים ביבשת אירופה. בשל מיקומה, איסטנבול מתחלקת בין שתי היבשות.

 

5

אם גם אתם טעיתם וחשבתם שאיסטנבול היא בירתה של טורקיה אתם לא היחידים. בגלל מיקומה של איסטנבול בין עשרת הערים העולמיות המובילות בעולם, רבים הם הסוברים כי היא עיר הבירה. למרות זאת, התואר המכובד של 'עיר הבירה' שמור רשמית לעיר אנקרה.

 

6

אבל אם טעיתם, זה לא היה לחינם. איסטנבול בהחלט נושאת בתואר בירתה של טורקיה לשעבר, כלומר – בימיה של האימפריה העות'מאנית. אנקרה הפכה לבירה לאחר נפילתה של האימפריה. השינוי הזה אירע בעקבות מלחמת העצמאות הטורקית לפני כמעט מאה שנה.

 

7

מי לא מכיר 'קפה טורקי'? הקפה הטורקי הגיע לטורקיה לפני כמעט 500 שנה, והטורקים נהגו לטחון אותו דק-דק בטרם הכינו ממנו משקה. עד מהרה הוא הפך ללהיט בארמון המלוכה, ולכן הוא גם הפך לחלק מהותי מההיסטוריה והתרבות הטורקית. אגב, מי שהביא לאירופה את הקפה היו הטורקים, לאחר שבמהלך קרב על העיר וינה נסוגו וברחו כשהם מותירים אחריהם שקים של פולי קפה. האוסטרים גילו את הקפה, ועד מהרה הוא הפך ללהיט גם שם.

 

 

8

למרות כל הסיפורים על הקפה הטורקי, מסתבר שהוא לא המשקה הפופולרי ביותר בטורקיה. באופן מפתיע, מסתבר כי הטורקים הם שותי התה הגדולים בעולם.

רוב הטורקים שותים בממוצע 5 עד 10 כוסות תה ביום. במדינה יש את צריכת התה הגבוהה ביותר לנפש בעולם - בערך 7 ק"ג לכל אדם בשנה.

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.