מנחם קרביצקי | יום י"ג ניסן ה׳תשפ״ב 14.04.2022

מהם המאפיינים של המטבח המודרני

כל אדם יודע כי המטבח בביתו מהווה את לב הבית. בבואו לעצב את המטבח הביתי, הוא למעשה יכול לבחור בין סגנונות עיצוב שונים בכדי שהמטבח ישתלב מצד אחד באופן הרמוני בביתו ומצד שני יהיה פונקציונאלי. המטבח המודרני מהווה את אחד מסגנונות העיצוב הפופולאריים ביותר למטבחים כיום. אם אתם תוהים מהם המאפיינים של המטבח המודרני, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.
מהם המאפיינים של המטבח המודרני
קרדיט תמונה: freepik

מה מייחד את המטבח המודרני?

הנה כמה דברים שמייחדים את המטבח המודרני:

ראשית כל, מדובר על מטבח אשר מעוצב בקו מינימליסטי בניגוד למטבח כפרי מסורתי אשר מעוצב בצורה עמוסה יותר ויש בו לא מעט נוסטלגיה וקישוטים שאינם מתאימים לקווי המתאר הנקיים של המטבח המודרני.

לרוב מטבח מודרני יראה הייטקי או תעשייתי. הוא יהיה סימטרי ומחושב. המראה חייב להיראות מעודכן ומודרני גם בעוד שנים רבות ועל כן, אין צורך לשלב טרנדים או אופנות שכן מדובר על דברים שמשתנים במהלך השנים. חשוב להיצמד לקווים הקלאסיים של המטבח המודרני.

מטבחים מודרניים מצטיינים מאוד בשלוב כל האלמנטים וההטמעה שלהם בצורה חכמה על ידי פתרונות חכמים לאחסון, למשטחי עבודה ולאביזרים שונים במטבח. מטבח אינטגרלי יכול לשלב מכשור בתוך הארונות ובד בד לשמור על קווים אחידים ומשטחים חלקים שבהם הכל מוטמע בקו אחד כגון: הכיריים והכיורים המצויים בקו אחד עם השיש. ניתן לשלב אי למטבח כמשטח עבודה נוסף. התאורה במטבח תהיה מתוכננת בצורה יעילה ולא רק בגוף תאורה מרכזי במטבח אלא גם במקומות נסתרים שונים שבהם היא יכולה לסייע יותר.

החלל במטבח מודרני חייב להיות מתוכנן ומעוצב מראש לרבות צבעים אחידים במטבח ומונוכרומטיים בדרך כלל, ללא צירופים של גוונים מנוגדים אשר הורסים את האיפוק והשקט של המטבח.

חומרי גלם וטכנולוגיה

בדרך כלל חומרי הגלם שמשתמשים בהם במטבח מודרני הם חומרי גלם עכשווים ולא מסורתיים כגון: עץ.  החומרים שמשתמשים בהם במטבח זה יהיו לרוב נירוסטה, זכוכית, אלומיניום, פולימרים ופרזול. זכוכית בדלתות הארונות ובחיפויים ועוד. מטרתם של החומרים היא להעניק את התחושה שהמטבח הוא על זמני והוא יראה מצוין גם בשנים הבאות.

גם הטכנולוגיה מאפיינת כמובן מטבח מודרני ולא רק בשילוב שלה במטבח אלא גם ביצירת המטבח. המרכיבים של המטבח מתוחכמים ומחייבים עבודה בשיטות מתקדמות לצורך חיתוך הלוחות והמשטחים בגלל החומרים וההתאמה שלהם. מעבר לכך, מטבח מודרני כיום מכיל מכשירי חשמל רבים אשר הופכים את החיים לנוחים וקלים יותר ומשרתים את אורח החיים המתקדם של דיירי הבית.

אפשרויות העיצוב של מטבח מודרני מאוד מגוונות. גם אם בוחרים להשתמש בחומרים חמים וטבעיים במטבח זה, יש לשלב אותם עם חומרים פחות טבעיים. כמובן שהקווים צריכים להיות נקיים ועל כן גילופים וחריטות אינם רלוונטיים במטבח זה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.