צביקה קעניג | יום ט' ניסן ה׳תשפ״ב 10.04.2022

כ-100 מחבלים הציתו ושברו את קבר יוסף בשכם

מחבלים פרצו למתחם קבר יוסף בשכם, הציתו את החדרים והסבו נזק כבד למקום - וגם ניתצו את המציבה. דובר צה"ל: "הפורעים נתפסו"
כ-100 מחבלים הציתו ושברו את קבר יוסף בשכם
צילום: באדיבות המועצה האזורית שומרון

כ-100 מחבלים נכנסו הלילה (ראשון) אל קבר יוסף בשכם התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר והציתו אותה.

ההתפרעות וההרס התרחשו שבע שנים לאחר שמתחם הקבר הוצת וניזוק קשות בשנת תשע"ה, לאחריו המועצה האזורית שומרון הכניסה צוותים משלה כדי לשפץ ולתקן את המקום הקדוש.

דובר צה”ל תא”ל רן כוכב התייחס לאירוע בגלי צה”ל, וציין כי הפורעים נתפסו על ידי כוחות הביטחון הפלשתינים. “הייתה תהלוכה של מאה פלשתינים משכם לקבר יוסף שהתפרעו והציתו את הקבר, כוחות הביטחון הפלשתינים עצרו אותם”.

*

מועצת יש״ע הגיבה על השחתת קבר יוסף: “ההשחתה הלילה של קבר יוסף היא עוד חציית קו אדום המעידה על רמה שפלה של אלימות ערבית ואיבוד ההרתעה מצידם. אנחנו מזועזעים מהמקרה ודורשים גינוי חריף מכל הגורמים המדיניים. צה״ל חייב לחזור לאתר קבר יוסף ולשמור על המקום הקדוש”.

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר להשחתה החמורה בקבר יוסף – בהודעה שהוציא ב-3 שפות (עברית, ערבית ואנגלית): “אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים. “ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור.

“לצד זאת, העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית – שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים.”

שר החוץ יאיר לפיד: “פגיעה במקומות הקדושים היא פגיעה בלב העמים. פגיעה בקבר יוסף, בעת חג של אחווה וקדושה היא מזעזעת. זו פגיעה חמורה לא רק בקבר עצמו אלא ברגשות העמוקים של העם היהודי. נמצה את הדין עם הפוגעים ונשקם את קבר יוסף. אני קורא לכולם להוביל לרגיעה ושקט”.

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו: ”אני מגנה בתוקף את השחתת קבר יוסף הלילה בידי פלסטינים. זו פגיעה חמורה במקום חשוב וקדוש לעם היהודי, ערב חג הפסח. חייבים מיד לשקם את המקום ולהחזיר את השקט והביטחון”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.