COL | יום ט' ניסן ה׳תשפ״ב 10.04.2022

'מאמר' של הרבי שיבש את נאום נשיא ארה"ב נגד ישראל

מכון ההו"ל של תורת הרבי, מגיש מתנה נוספת לקראת יום הבהיר י"א ניסן הבעל"ט, מלאות 120 שנה להולדת הרבי • הכרך ה-26 בסדרת "תורת מנחם – מאמרים", הכולל את כל מ"ה מאמרי הדא"ח שנאמרו בשנת ה'תשל"ה • היתה זו שנה בה החל הרבי להתוועד גם בימות החול, מעבר לשבתות ויומא דפגרא, כך לדוגמא התקיימה לראשונה התוועדות מלאה כולל אמירת דא"ח בכ' מרחשוון – חמשה עשר באב – ראש חודש אלול • וגם: כשהרבי התחיל להגיד את המאמר תוך כדי שהקהל מנגן, והנאום של נשיא ארה"ב העוין לישראל - שובש 
'מאמר' של הרבי שיבש את נאום נשיא ארה

התוועדות 'קבלת הנשיאות' קיבלה את חותמה הרשמי, עם המאמר הראשון שאמר הרבי מאז יו"ד שבט ה'תש"י, דיבור המתחיל 'באתי לגני'. וכן היה כמעט בכל התוועדות מאז ואילך, ולפעמים גם שני מאמרים באותה התוועדות, וכמובן גם מעמדים של אמירת דא"ח בלבד ללא שיחות לפני ואחרי.

אולם ההתוועדויות בכללן התקיימו בשבתות, שבת מברכים של כל חודש ושבתות הסמוכות לתאריכים משמעותיים, יומא דפגרא וכיו"ב. בשנת ה'תשל"ה החלה הנהגה חדשה בנשיאותו של הרבי, כאשר הוא החל לקיים התוועדות ארוכה ומלאה בתאריכים חדשים בימי החול, כולל אמירת דא"ח.

בספר החדש שיצא לאור בימים אלו, הכרך העשרים וששה בסדרת "תורת מנחם – מאמרים" על סדר השנים, הכולל את ארבעים וחמשה המאמרים של שנת ה'תשל"ה, ניתן למצוא מאמרים מהתוועדות כ' מרחשוון, זאת חנוכה, חמשה עשר בשבט, ראש חודש אדר, ראש חודש אייר, ל"ג בעומר, ששה עשר בתמוז, ערב ר"ח מנחם אב, חמשה עשר באב, ראש חודש אלול. בחלק מתאריכים אלו לא התקיימה עד לאותה שנה התוועדות של הרבי, וזו בהחלט התחלתה של מסורת חדשה. כמובן שאין בידינו להסביר ח"ו דעת עליון, אבל בהחלט היתה זו תנופה חדשה בלימוד התורה ובהפצת המעיינות חוצה.

בפתח הספר, ניתן למצוא תצלום כתב יד קודש של הרבי, נדיר באורכו, המהווה הבסיס למאמר דא"ח 'באתי לגני' שנאמר באותה שנה.

*

בליל א' דראש חודש אייר ה'תשל"ה, קיים הרבי התוועדות פתאומית. באותו יום חמישי, טרם נסע הרבי לאהל הק' הודיע לחברי המזכירות כי תתקיים התוועדות לאחר שיחזור מהאהל, אולם שלא יפרסמו זאת. בינתיים, ציווה הרבי, להכין פת ל'המוציא' ואת המשקה. הבחורים, שהיו יושבים בשבת תחכמוני בחצרות קדשנו, הבחינו בעת שהרבי יצא מהמכונית בחזור מהאהל, שהוא לבוש בסירטוק משי, דבר שלא היה רגיל באותם שנים.

רק לאחר תפלת ערבית, בשעה 8:35, הרשה הרבי להודיע שבעוד רבע שעה בדיוק תתחיל התוועדות עם נטילת ידים, דבר שהיה נדיר עוד יותר בהתוועדויות בימות החול.

מחוגי השעון של בית חיינו מורים על השעה 8:50, והרבי נכנס במהירות למקומו בראש שולחן ההתוועדות, נוטל ידיו הקדושות לסעודה, ומורה לנגן 'ממצרים גאלתנו', ו'אנא עבדא'. אחר כך מורה לנגן את ניגון ה'הכנה' למאמר (ניתן לשמוע את 'החוזר' הגה"ח הרב יואל כהן ע"ה מתחיל את הניגון קודם המאמר), ובדיוק כאשר מחוגי השעון הגיעו לשעה 9, הביט הרבי בשעון שהיה מונח על ידו, והחל לומר בקול רם – תוך כדי שהקהל עדיין מנגן! – "ובראשי חדשיכם תקריבו"...

הקהל ההמום מיהר לעמוד על רגליו (ניתן לשמוע את רעש הספסלים והכסאות לאחר תחילת אמירת המאמר).

במרחק גדול משם, בעיר הבירה של ארצות הברית - וושינגטון, נעמד נשיא ארה"ב מר ג'רלד פורד (הנשיא ה-38 שהיה ידוע ביחס עוין לישראל) לשאת נאום דרמטי לאומה, שכלל בין היתר נושאים הנוגעים למדיניות החוץ, ליחסים עם ברית המועצות, המרוץ לחימוש גרעיני, המצב במזרח התיכון, וכמובן ענינים בלתי רצוים בקשר לארץ הקודש.

הנאום שהחל בשעה 9 בדיוק, קיבל תפנית לא נעימה כאשר השידור שובש בצורה קשה, ומכשירי הטלוויזיה בכל המקומות לא שידרו את דברים המלאים. ויהי לפלא...

להאזנה לקטע של הניגונים ולתחילת המאמר – לחצו כאן>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.