צבי סופר | יום ג' ניסן ה׳תשפ״ב 04.04.2022

בחור חב"די צייר תמונה מדהימה של הרבי ב-120 שעות

התמים שמוליק סופר ממגדל העמק השקיע 120 שעות בציור התצלום הבלתי נשכח של הרבי, שצולם על ידי הצלם לוי יצחק פריידין במהלך כוס של ברכה ב-770 • הסיפור מאחורי התמונה מרתק לא פחות
בחור חב

התמים שמוליק סופר השקיע 120 שעות בציור התצלום הבלתי נשכח של הרבי, שצולם על ידי הצלם לוי יצחק פריידין במהלך כוס של ברכה ב-770. הסיפור מאחורי התמונה מרתק לא פחות.

כמה זמן צריך להשקיע כדי לצייר תמונה בלתי נשכחת של הרבי מחייך בחיוך זוהר במהלך חלוקת כוס של ברכה במוצאי ראש השנה תשל"ו? 120 שעות.

שמוליק מצייר מאז שהיה ילד בת"ת, והתמקד במיוחד בציור הרבי. ציוריו כבר זכו לשבחים רבים.

הוא התחיל לעבוד על הציור הזה לפני כחצי שנה. הוא התחיל בציור הרבי, ולאחר מכן מזכיריו של הרבי, הרב לייבל גרונר ע"ה, יבדלח"א המשב"ק הרב מאיר הארליג, הרב בנימין קליין ע"ה, וכן ראש הישיבה ב-770 הגאון הרב מרדכי מנטליק ע"ה.

בזמן שעבד על הציור, קרא סופר כתבה ב'כפר חב"ד' המספרת את הרקע לתצלום המיוחד, בשחור לבן.

הרב יוסף חיטריק, מנהל סמינר בית חנה בצפת, היה אז בחור ב'קבוצה' ב-770. הוא כתב על סגנון העבודה של הצלם פריידין, שהיה לא שכיח ותיאר איך הגיע לראשונה ל-770 כדי לצלם את הרבי באותה שנה.

"היה לו הרבה אומץ והיה די נועז, לאחר שכבר צילם נשיאים וראשי ממשלה", נזכר חיטריק. "הסגנון שלו לא היה מוכר לנו ואפילו מאוד הרגיז לפעמים. הוא כל הזמן נדחף קדימה והגיע לעמוד פנים אל פנים מול הרבי, עומד שם עם מצלמתו בכל הזדמנות", המשיך לתאר. " בדיעבד", הודה הרב חיטריק, "אנחנו חייבים לו חוב גדול על אלפי התמונות שהשאיר לנו, ועל פתיחת האפשרות לצלמים אחרים שבאו אחריו".

באותו מוצאי ראש השנה, הפריע לרב חיטריק במיוחד כשפריידין עמד בצידו הנגדי של שולחן ההתוועדות, כשהרבי אמר 'ברכה אחרונה'. "לא יכולתי להתאפק וקפצתי מאחוריו וחיבקתי אותו למשוך אותו אחורנית. בדיוק אז, הוא התחיל לצעוק לרבי: "רבי, הם רודפים אותי!" הרבי הביט בו, ובחיוך רחב ביקש מפריידין לצלם את התמונה שכה חפץ לצלם."

צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.