צביקה קעניג | יום ג' ניסן ה׳תשפ״ב 04.04.2022

באוצר מקדמים: הקלה במס רכישה והרחקת משקיעים

בין הצעדים: הורדת מס רכישה לדירה ראשונה, הגבלה על החזקת 2 דירות במקביל למשפרי דיור, ומס על הכנסות משכירות למשקיעים זרים  
באוצר מקדמים: הקלה במס רכישה והרחקת משקיעים

ועדת השרים לחקיקה דנה היום בהצעת האוצר לצעדים להגדלת היצע והקלה במחירים בשוק הדיור. בין הצעדים, הקלה במס רכישה לדירה ראשונה, צמצום פטור ממס לתושבים זרים המשקיעים בדירות והקלה במס על בעלי קרקעות פרטיים שיפשירו אותם לבניה.

בין השאר נקבע כי תבוצע העלאת תקרת הסכום בגינה ניתן פטור ממס הרכישה עבור זוגות צעירים לרכישת דירתם הראשונה. העלאה מ-1,930,000 שקל ל־1,805,000 שקל, צעד זה יביא לחסכון של אלפי שקלים לזוגות צעירים ברכישת הדירה. מנגד, באוצר0 יורידו את הרף על דירות משווי של מעל  3.1 מיליון שקל, כך שעלות ההפחתה לדירות זולות תכוסה במלואה ואף יותר.

עד נוסף שישפיע על משפרי דיור הוא קיצור פרק הזמן בו ניתן להחזיק 2 דירות במקביל בפטור ממס רכישה ושבח, משנתיים לשנה בלבד. כיום, במכירת דירה ורכישת דירה חדשה ניתן להחזיק בשתי הדירות במקביל בלי לשלם מס רכישה בדרגה הגבוהה, עד 24 חודשים. באוצר טוענים כי יש רוכשים המנצלים את ההטבה כדי להחזיק בדירות ולהנות מעליית המחיר. מי שיחזיקו בשתי הדירות יותר משנה יחויבו גם במס שבח בשיעור 25 אחוזים על הרווח שבמכירה, גם אם מכירת הדירה נועדה לצורך רכישת דירת מגורים חדשה.

צעד נוסף הוא מתן הטבות מס משמעותיות לבעלי קרקעות פרטיות, המיועדות לדירות מגורים, במידה שיממשו את זכויות הבניה בשטחם בשנים הקרובות. במקביל, בעלי קרקעות שימשיכו להחזיק בקרקע פנויה ולא יממשו את זכויות הבניה לדירות המגורים בשנים הקרובות ידרשו בתשלומי מס משמעותיים יותר. צעד זה צפוי להביא לבניה של אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות.

כדי להביא לצינון ביקושים עודפים בשוק הדיור יוזמים באוצר את התאמת הטבות המס בשוק הדיור כך שיצננו ביקושים בדגש על צינון ביקושים של משקיעים זרים בשוק הדיור בישראל. לשם כך, הפטור ממס שבח על דירת מגורים לא יחול על תושבי חוץ המחזיקים דירה בישראל, שמספרם עומד על 83 אלף, מתוכם 40 אלף בירושלים ובת"א. באוצר מתכוונים להחיל את השינוי מ-2024 במטרה לעודד תושבי חוץ למכור דירות בשנתיים הקרובות

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.