צביקה קעניג | יום ב' ניסן ה׳תשפ״ב 03.04.2022

ועדת השרים תדון: קנס 500 ש"ח לשוהים במירון ללא היתר

יומיים לאחר שאפשרה עליית ערבים להר הבית ללא הגבלה, צפויה ועדת השרים לדון היום ולאשר הצעת חוק המבקשת להגביל את העולים בל"ג בעומר במירון
ועדת השרים תדון: קנס 500 ש
(צילום: שימי קוטנר, COL)

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון היום ולאשר הצעת החוק המבקשת 'להסדיר' את הילולת ל"ג בעומר במירון השנה ובפועל להגביל באופן משמעותי את העליה להר מירון במהלך יום ההילולא. בין סעיפי החוק: אדם שייתפס במקום ללא היתר ייקנס בקנס מינהלי של 500 שקלים.

סעיפי החוק ברובם הגדול נשענים על המלצות הביניים של ועדת החקירה, אך בחוק מפורטים יותר הפרטים המדויקים. כך למשל, מציעה טיוטת החוק שבמהלך ההילולא תתקיים הדלקה אחת בלבד. בהצעת החוק לא מצוינת זהותה של ההדלקה, אך כזכור, הודיע הפרויקטור צבי טסלר כי מדובר בהדלקה המסורתית של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מבויאן.

עוד נאמר בהצעת החוק כי לשר הממונה תינתן אפשרות לאשר אירועים נוספים, אך ללא הדלקה. באירועים אלו תהיה מגבלת קהל של 500 איש מקומות פתוחים ו־300 במקומות סגורים.

הכניסה למירון לכל אורך ההילולא תתאפשר רק לבעלי היתר שהיה. ההיתר יינתן לרוכשי כרטיסי הנסיעה בתחבורה הציבורית, על בסיס 'כל הקודם זוכה.' יחד עם זאת, לשר תהיה אפשרות לתת עד חמישית מהיתרי השהיה לשלוש קבוצות, ולא בהכרח באופן צמוד לכרטיסי נסיעה. כאמור, מי שייתפס במקום ללא היתר ייקנס בקנס מינהלי של 500 שקלים.

הקבוצה הראשונה, כך על פי הגדרת טיוטת החוק שתובא לאישור, היא "קהילות, קבוצות וחסידויות בעלות קשר ייחודי להילולות ל"ג בעומר המתקיימות בהר מירון במשך השנים והכל בכפוף לקריטריונים ובהתאם לדין."

הקבוצה השניה היא על פי ההגדרה, "מי שיש עניין ציבורי בהגעתו להילולה." הקבוצה השלישית, היא קרובי משפחה של הנספים באסון במטרה להשתתף באירוע זכרון מרכזי.

באשר לקבוצה הראשונה, נכתב כי"הנימוק לקביעת העדפה מסוימת לצבור זה הוא הנחיצות שלא לפגוע באופיה ההיסטורי והתרבותי של ההילולה ולאפשר פולחן דתי לקבוצות אלה המגיעות להילולה במשך השנים באופן מאורגן ומרוכז וזאת מבלי לפגוע באופן שאינו מידתי בעקרון השוויון ובצבור הרחב המבקש להגיע להילולה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.