מערכת COL צעיר | יום כ"א אדר ב ה׳תשפ״ב 24.03.2022

לא רק מדינת טרור: את זה כנראה שלא ידעתם על איראן

איראן או פרס? ומה גודלו של השטיח הפרסי הגדול שזיכה את איראן בשיא גינס עולמי? • אספנו צרור עובדות מרתקות אודות מדינת הטרור המפורסמת, והרי הם לפניכם • 8 עובדות על איראן
לא רק מדינת טרור: את זה כנראה שלא ידעתם על איראן

 

 

8 עובדות על
איראן

 

1

איראן או פרס? פרס הוא השם הישן של איראן. בשנת תרצ"ה שינה רזא שאה, מלך איראן, את שם המדינה מ"פרס" ל"איראן". איראן פירושה "ארץ האצילים".

 

2

אחד המוצרים המזוהים עם איראן הוא השטיח, שמוכר בכל העולם בכינוי "שטיח פרסי". השטיחים הפרסים לרוב מיוצרים בעבודת יד, ומפורסמים בעולם כולו בשל צורת עיצובם, צבעוניותם והיותם סמל ליוקרה. בהתאם לכך, איראן מחזיקה גם בשיא גינס על השטיח הגדול ביותר שנארג ביד. חברת שטיחי איראן ייצרה את השטיח הארוג בעבודת-יד הגדול ביותר לפני כ-15 שנים. גודלו המקורי של השטיח הוא 5,630 מ"ר!

 

 

3

בעוד רוב המדינות במזרח התיכון מדברות ערבית בניבים שונים, האיראנים, אינם מדברים ערבית. הם מדברים בשפה הפרסית שהיא שפה אחרת לחלוטין.

 

4

61% מתושבי איראן, הם פרסים בעוד ששאר האוכלוסייה במדינה מורכבת מאזרים, כורדים, לורים, ערבים, בלוכים וקבוצות אתניות אחרות.

 

5

לאיראן יש לוח שנה אישי משלה. אחת העובדות המעניינות על איראן היא שהאיראנים משתמשים בלוח השנה שלהם שהוא לוח שנה המבוסס על תנועת השמש. הם אינם משתמשים בלוח שנה המקובל בקרב המוסלמים או בלוח מפורסם אחר, זהו לוח ייחודי לאיראן.

 

6

האיראנים אוהבים לשתות תה. תה איראני הוא תה שחור מבושל ללא חלב. התה מוגש בכל פגישה ואירוע באיראן ורוב האיראנים שותים תה לאחר כל ארוחה.

 

7

כבר מאז חורבן הבית הראשון מתקיימת בארץ גדולה זו קהילה יהודית שבמשך שנים רבות אף שימשה כאחד המרכזים הרוחניים הגדולים של עמנו. בארץ זו פעלו מרדכי ואסתר, ובארץ זו (על פי המסורת) גם נקברו.

 

 

8

רגע לפני המהפכה שהתרחשה באיראן בשנת תשל"ט, חילצו חסידי חב"ד בהוראת הרבי מאות ילדים יהודיים מאיראן למקום מבטחים בשכונת קראון הייטס שבניו יורק. הילדים שחולצו קיבלו את הכינוי 'ילדי איראן' והם השתתפו פעמים רבות בהתוועדויות הרבי, וכן הרבי הגיע לבקרם. קראו עוד על 'ילדי איראן' בכתבות הבאות:

חלק א' - מאיראן הבוערת: מבצע החילוץ החשאי להצלת ילדי איראן

חלק ב' - "מאות הצעירים האיראניים צעקו מול הרבי – 'אינשאללה'!"..

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.