מנדי ברגר | יום י"ג אדר ב ה׳תשפ״ב 16.03.2022

שליח חב"ד בצרנוביץ' חזר לעירו - לחגוג פורים עם הקהילה

כשבועיים לאחר שהבריח את משפחתו לארץ-ישראל בתום מסע מטלטל, ולאחר שהתמונה של בתו מנשקת את המזוזה ונפרדת מהעיר בה גדלה בבית הורים - שלוחי חב"ד בעיר צרנוביץ' באוקראינה התפרסמה בכל העולם - חזר הרב מנחם מענדל גליצנשטיין לעירו, בכדי לחגוג עם חברי הקהילה שנשארו בעיר, את חג הפורים ולהתכונן לחג הפסח
שליח חב

כשבועיים לאחר שהתמונה של בתו מנשקת את המזוזה ונפרדת מהעיר בה גדלה בבית הורים - שלוחי חב"ד בעיר צרנוביץ' באוקראינה, התפרסמה בכל רחבי תבל, כסמל של הבריחה היהודית והכללית מאש המלחמה, ולאחר שבתום מסע מטלטל בדרכים, הצליח רבה של צרנוביץ' להבריח את רעייתו ושבעת ילדיהם אל מעבר לגבול ולעלות לארץ-ישראל, חזר הרב מנחם מענדל גליצנשטיין לעירו, בכדי לחגוג עם חברי הקהילה שנשארו בעיר, את חג הפורים ולהתכונן לחג הפסח. 

במשך 20 שנות שליחותו בעיר, הוא חגג את הפורים עם הקהילה, קרא במגילה ועשה משתה ושמחה, וגם השנה, בצל המלחמה הקשה בין אוקראינה לרוסיה, הוא חזר לעיר, ולא עזב את שליחותו. 

אחיו, הרב שמואל גליצינשטיין, משלוחי חב"ד בבודפסט-הונגריה ציין כי זוהי "דוגמה אמיתית למסירות הנפש היהודית הבלתי נסלחת, אותה אנו קוראים במגילת אסתר, שמחת הפורים אינה יכולה להיות בלי שחברי הקהילה יישארו במקום. זוהי מסירות נפש ממש כמו בסיפורים. הוא לא מסוגל לחשוב על קהילתו אותה בנה קרוב ל-20 שנה ללא שמחת הפורים".

האח מהונגריה כתב: "מנדי, אני מצדיע לך ומאחל לעצמי קמצוץ מהמסירות וההקרבה שלך למען הקהילה. שמור על עצמך!"..

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.