מערכת COL | יום ג' אדר ב ה׳תשפ״ב 06.03.2022

תחנת מעבר לגבול - בית חב"ד צ'רנוביץ' | כך זה מתנהל

תמונת הפעוט שנושק למזוזה בצ'רנוביץ' רגע לפני היציאה ארצה, ריגשה רבים, אך טומנת בחובה סיפור הרבה יותר גדול ודרמטי, גם בקנה מידה היסטורי • מדובר באחת מתחנות המעבר המשמעותיות עבור מאות פליטים, שלוחים, חסידי חב"ד ויהודים רבים, כולל ילדי בית היתומים של הרב שלמה וילהלם מזיטומיר, שעושים בשעה זו את דרכם ארצה לאחר שהות בבית חב"ד בצ'רנוביץ' • שליח הרבי הרב מענדי גליצנשטיין מגולל בראיון ל-COL  את הדרמה הגדולה
תחנת מעבר לגבול - בית חב
שליח הרבי בצ'רנוביץ' הרב מענדי גליצנשטיין מרים את בנו לנשק את מזוזת בית חב"ד, רגע לפני הפרידה (הזמנית)

שלוחים מאיזורי העימות באוקראינה, עברו השבוע את הטלטלה הקשה בחייהם לאחר שעזבו לעת עתה מפעלי חיים אדירים.

בתוך שבוע ימים הכל התהפך: השליח שחלש על מעצמת חינוך אדירה וכמו רבים אחרים אינו יודע מה ילד יום והאם הדברים יחזרו למסלולם. השליח בעיר המופגזת שנותר מאחור עד שטיל פגע בבית הספר היהודי שלו וטנקים היו בפאתי העיר; מנהל בית היתומים ובית האבות שליווה את 'ילדיו' במסדרון הומניטרי;  כל אלו ורבים אחרים, חוו טלטלה נוראית.

הרחק מאור הזרקורים, מתנהלת מערכה אדירה וברובה חשאית, ליצירת 'מסדרונות הומניטריים' עבור השלוחים ובני קהילותיהם.

אחד המקומות שנבחרו כמתאימים, בדרכם של הפליטים ארצה או למדינות אחרות באירופה, היתה העיר צ'רנוביץ'. מיקומה כחצי שעת נסיעה מהגבול, הביאה רבים מאוד להגיע אליה.

הרב שלמה וילהלם וילדי בית היתומים 'עלומים', שעושים דרכם בעת כתיבת שורות אלו ארצה, זכו גם הם לקבלת פנים חמה מהשליח הרב מענדי גליצנשטיין, במשך כשבוע ימים.

הפעילות האדירה נעשתה בעידוד ובתמיכת 'ועד השלוחים' והרב דוד מונדשיין והרב שלמה פלס מ'אור אבנר', שעמלים ללא לאות למען השלוחים ובני קהילותיהם, והקימו חפ"ק מיוחד הפועל מכפר חב"ד. יש לציין כי החפ"ק עבד בעיצומה של השבת(!) על פי היתר רב מפני פיקוח נפש ודאי, להציל עוד ועוד שלוחים ויהודים מגיא התופת באוקראינה.

"פיקוח נפש ודאי": החפ"ק שהוקם בכפר חב"ד על ידי 'ועד השלוחים'


 

בשיחה עם שליח הרבי בעיר הרב מענדי גליצנשטיין, הוא חושף טפח מהפעילות ההומניטרית הגדולה שעברה דרך בית חב"ד בצ'רנוביץ':

מה הביא לכך שהפכתם לתחנת מעבר עבור פליטים?

הרב גליצנשטיין: "בתחילת המלחמה הגיעו פליטים רבים לאזור בשל היותו רחוק מאזור הקרבות, ומיקומו קרוב לגבול ב'סירט' רומניה, כחצי שעה נסיעה.

"הרבה פליטים, העבירו מפה את הנשים והילדים ונשארו באיזור צ'רנוביץ' בהמתנה לראות איך הדברים מתפתחים. בדחיפת ועידוד הרב דוד מונדשיין והרב שלמה פלס מ'אור אבנר' שכרנו מלוניות ומעונות עבור הפליטים. הפעילות כוללת ליווי וסיוע במעבר הגבול, עבודה מסביב לשעון.

קיבלתם גם את ילדי בית היתומים מזיטומיר בראשות השליח הרב שלמה וילהלם. שתף אותנו.

"רצו לחסוך מהם טראומות של המתנה לא נגמרת במחסומים, הם הגיעו אלינו ושהו כאן כשבוע ימים עד שחצו את הגבול ומשם הם טסים ארצה. סייענו להם בארוחות חמות, לינה מסודרת, וגם שעות פעילות והווי. חוויה מטלטלת ללא ספק.

הזעקה קורעת הלב של הרב שלמה וילהלם, בדרך לצ'רנוביץ' וגבול רומניה בשבוע שעבר:

תמונה של בנך מנשק את המזוזה בפתח בית חב"ד רגע לפני היציאה ריגשה רבים. מה התוכניות הלאה?

"בימים האחרונים החלה יותר נוכחות צבאית ברחובות, אזעקות והתראות בגבולות. אני ורעייתי רצינו לחסוך מהילדים את זה, וביום שישי טסנו איתם ארצה. מכאן אנחנו ממשיכים לנהל את כל הפעילות עם אנשי הצוות והקהילה שממשיכים בכל הכוח לקבל מאות פליטים. בקושי ישנתי הלילה, הפעילות לא פוסקת לרגע".

כמי שראה בעיניו את הפחד, חוסר האונים, ושלוחים שנקרעים מקהילותיהם לאחר שנים של עמל ולא יודעים מתי הכל יחזור. מה יש לך לומר על המצב כשליח הרבי?

"שלוחים מסתכלים תמיד בעין חיובית וטובה גם על המצבים הכי קשים. אנחנו שלוחים של הרבי ותפקידנו להכין את העולם למשיח. אם נגזר עלינו לפעול בצורה שונה ממה שהורגלנו עד היום, אז כך נעשה".

לסיוע לשלוחים - לחצו כאן>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.