| יום י' אדר ב ה׳תשפ״ב 13.03.2022

"הבית חב"ד שלנו פתוח ואני צריך לחזור לשם לעזור לפליטים"

"אני הגעתי עם משפחתי ארצה לפני המלחמה וכרגע אנו בירושלים, אבל אני מתעתד לחזור לעיר אוז'הורוד שבוע הבא ולעזור שם כמה שיותר", אומר הרב מנחם מנדל וולהלם, שליח חב"ד באוקראינה
הרב מנחם מנדל וולהלם הוא רב העיר אוז'הורוד אשר נמצאת במחוז הקרפטים. 
"במחוז זה יש חמש ערים גדולות עם קהילה יהודית ועוד כפרים שמפוזרים מסביבם ובהם חיים יהודים בודדים", הוא מספר. "תמיד הקהילה שלנו היתה קהילה לא גדולה, משום שהיהודים מפוזרים בכל ערי הקראפטים. עם זאת תמיד היה לנו קשר איתם, שהתבטא בנתינת עזרה – גם גשמית וגם רוחנית", הוא מתאר. 
הרב עצמו הגיע ארצה לפני תחילת המלחמה: "אני הגעתי עם משפחתי ארצה לפני המלחמה וכרגע אנו בירושלים, אבל אני מתעתד לחזור לעיר אוז'הורוד שבוע הבא ולעזור שם כמה שיותר כי היא כרגע היא רגועה ולא נורה שם טיל אחד".
 
הרב מסביר שזו עיר שסמוכה לגבול עם מדינת הונגריה ולכן נראה שלבינתיים המצב יישאר כך. "מתנקזים לאזור הרבה פליטים", הוא אומר. "בית החב"ד שלנו פתוח ואנו מאכילים אותם ומשתדלים לעזור להם במקומות לינה, תרופות, כספים וכל מה שאפשר. מי שנמצאים שם הם אנשים שלא יכולים לצאת מאוקראינה, כי השלטונות לא נותנים לצאת לגברים 60 ומטה".
הרב מספר כי רוב הקהילה שלו נשארה במקומה. "הם מרגישים בטוחים. רוב הקהילה לא ברחו והם נשארים. עיקר העבודה שלנו כרגע היא לעזור לפליטים שברחו אלינו ולא יכולים לצאת מאוקראינה מכל מיני סיבות. הרבה יהודים מגיעים אלינו, כי נשמע שהמקום בטוח, אבל זה המצב כרגע ודברים יכולים להשתנות כל יום".
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.