תוכן שיווקי | יום כ"ט אדר א ה׳תשפ״ב 02.03.2022

כיצד מומלץ לחלק את עוגת תקציב הפרסום שלכם בין מדיה מסורתית למדיה דיגיטלית?

בעידן של היום, כל עסק חייב לשווק את עצמו גם בעולמות המדיה המסורתית (פרינט, טלוויזיה ורדיו) וגם בעולמות הדיגיטליים. בכתבה זו נעמוד על הדרך שבה כדאי לחלק את עוגת התקציב באופן נכון בתאם לסוג העסק וליכולות התקציביות שלו. סקרנים? קראו את הכתבה הבאה.
כיצד מומלץ לחלק את עוגת תקציב הפרסום שלכם בין מדיה מסורתית למדיה דיגיטלית?
תמונה: Canva

מדוע חשוב לחלק את העוגה התקציבית באופן נכון?

לכל עסק יש תקציב פרסום מוגדר אשר כמעט ובלתי ניתן לחרוג ממנו. העניין נקבע בתחילת כל שנה קלנדרית והמטרה שלו היא לצמצם עד למינימום את המצבים שבהם יהיו חריגות מההוצאות הכלליות עקב התשלום למפרסמים. מסיבה זו, אנו רואים מדי שנה כי דווקא בסופה נשארים עודפים תקציביים אצל חלק ממנהלי השיווק והפרסום במותגים השונים. חלוקה נכונה של התקציב, תאפשר לעסק להגיע לקהל הלקוחות שלו הוא רוצה לפרסם ולפגוש אותו בפלטפורמה שבו הוא נמצא.

כיצד עושים זאת עבור עסק גדול ומותגים בינלאומיים?

אם בעבר היינו מדברים על 70% לטובת המדיה המסורתית ותקציב של 30% אחוזים בעבור המדיה הדיגיטלית, כיום המצב הוא בדיוק הפוך. הפער האדיר לטובת הדיגיטל עולה מדי שנה ויכולנו לראות רק עכשיו בתקופת הקורונה כיצד לוחות המודעות שוממים ונשארו עם פרסומות חודשים רבים. כל זאת, בשעה שבדיגיטל הייתה עלייה מטורפת בפרסומות וברכישות. ובכדי להביא טראפיק לאתרי המסחר, ראינו איך החברות הגדולות בעולם משתמשות בתהליך של קידום אתרים אורגני עם מומחים וכמובן יועצי PPC.

איך מבצעים זאת עבור עסקים קטנים ומקומיים?

עבור עסקים קטנים המצב הוא ש- 80% מהעוגה התקציבית הולכת לפרסום במדיה החדשה ורק 20% הנותרים הולכים למדיה המסורתית. כאשר שם מדובר על תחנות רדיו מקומיות, מקומונים, פליירים וכדומה. בנוסף, יש עסקים אשר מתבססים באופן מוחלט על קידום אתרים אורגני, ממומן ורשתות חברתיות משום ששם הם רואים את ההחזר על ההשקעה שלהם באופן ברור וחד משמעי. מכיוון שמדובר בעסקים קטנים, כל שקל מחושב בכדי להגיע למקסימום תוצאות.

מה העתיד צופן לנו בתחום זה?

העתיד צופן לנו פרסום פרוגרמטי. פרסום אשר יהיה ייחודי לכל אדם גם ברמה של המדיה הישנה! כלומר כל טלוויזיה תאפשר למפרסם קטן וגדול לפרסם באמצע תוכנית פרסומת אחרת על פי אזור, טווח גילאים ומאפייני אישיות נוספים וגם באמצע הפודקאסט והמוזיקה תיהיה פרסומת אישית כמעט. גם אתרי החדשות האינטרנטיים יעבירו פרסומות מותאמות אישית והעובדה שקל יותר לייצר היום פרסומות עם תוכנות עריכה חינמיות רק הופכת את החזון למציאות.

לסיכום: ניתן לראות שהמעבר של התקציבים לפרסום הדיגיטלי הוא בגדר עובדה שרק תתחזק בשנים הקרובות. וחלוקת התקציב, שהייתה מוטה לכיוון הפרסום המסורתי, משנה באופן מהיר את פנייה לכיוון עולמות הדיגיטל ובעתיד אף המציאות הרבודה או המטאוורלדס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.