שניאור דייטש | יום ז' אדר ב ה׳תשפ״ב 10.03.2022

שליח חב"ד במריופול: "היום ה-8 ללא חשמל ומים, אין אוכל"

התמונות מהפצצת בית החולים לילדים במריופול ממשיכות לזעזע את העולם • הרב מנחם מנדל כהן, שליח חב”ד במריופול, שכרגע נמצא בגבול בין מולדובה לרומניה: “אנחנו נמצאים עמוק בתוך משבר הומניטרי, אנשים יוצאים לרחוב כדי לאסוף שלג, להמיס אותו בשביל לצחצח שיניים ולשטוף פנים או לשתות. היום השמיני ללא חשמל ומים, אין מה לאכול"
שליח חב
הרב מנחם מענדל כהן, שליח חב"ד במריופול המופגזת. ברקע: בניין בעיר שספג פגיעה ישירה

 התמונות מהפצצת בית החולים לילדים במריופול ממשיכות לזעזע את העולם, אך נראה כי אין מי שיסייע לתושבים הנצורים של העיר מריופול בשלב זה.

הרב מנחם מנדל כהן, שליח חב”ד במריופול, שכרגע נמצא בגבול בין מולדובה לרומניה, סיפר הבוקר (חמישי) לניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על התחושות הקשות בקרב התושבים.

“העיר תחת מצור זמן רב. אנשים בלי חשמל, בלי מים ודברים בסיסיים ביותר, אך יש נקודה בעיר שאפשר לצאת אליה ובה יש קליטה. אנשים מסכנים את עצמם כדי לצאת שם ולבשר לילדיהם שהם בחיים”, סיפר.

הוא הוסיף: “אנחנו נמצאים עמוק בתוך משבר הומניטרי. זה ברמה כזאת שאנשים יוצאים לרחוב כדי לאסוף שלג, להמיס אותו  בשביל לצחצח שיניים ולשטוף פנים או לשתות משהו. זה היום השמיני ללא חשמל ומים, כבר שבועיים אין אפשרות לצאת מהעיר. אין מה לאכול. החנויות ריקות, בתי המרקחת ריקים”.

על ההפצצה בבית החולים לילדים – אמר: “מזוויע. אנשים נפצעו. אחרי ההפצצות החיילים האוקראינים נכנסו לפנות את מי ששרד את ההתקפה האיומה הזו. מתנהלת כאן לוחמה פסיכולוגית ברמה הכי אכזרית שיש. אומרים שיש מסדרון הומניטרי, ובזמן אמת יורים. . מי שרוצה לצאת, לוקח סיכון. ניסינו להוציא בשבת אנשים תחת אש, חיכינו שייתנו לנו את האור הירוק, וקיבלנו עדכון בזמן אמת שבזמן ש-20 אוטובוסים עמדו בחניה – הם הושמדו. יש מאמץ לשבור את רוח תושבי העיר”.

לסיוע לשלוחים - לחצו כאן>>>

כמה יהודים נמצאים עדיין במריאופול?

“קיבלנו פניות ישירות מיותר מ-300 משפחות שרוצות לצאת. ברשימות שקיבלנו יש 3,000 זכאי עלייה בעיר הזו ובכפרים שמסביב לה”.

בשלב זה הצטרפה לשידור טטיאנה, תושבת אשדוד, שראתה את אימא שלה בטלוויזיה, צועדת ברחוב במריופול וזועקת לעזרה. “אני מכירה אותה כאישה מאוד חזקה, מנהלת צוותים מגיל מאוד צעיר. בסרטון רואים את הבית שלה שנפגע, והיא צועדת ברחוב לבדה, אין אף אחד לידה, והיא מבקשת עזרה ולהציל את חייה. היא מתחננת למים, אוכל ותרופות, ואומרת שלא נשאר לה שום דבר”.

טטיאנה אמרה: “אני רוצה להזכיר לכל העולם. יש לנו באבי יאר אחד, זה הולך להיות באבי יאר כפול”. היא קראה: “בבקשה, מסדרון הומניטרי עבור אנשים. אנחנו לא מבקשים משהו מעבר לכך”.

הרב כהן סיפר, כי הוא “מכיר את האם והמשפחה. ראיתי את התמונות האיומות של הבית שהושמד עד היסוד. אין מילים. מה שאנחנו צריכים עכשיו זה עזרה של המומחים הכי גדולים בישראל לגבי איך מחלצים אנשים תחת אש ולוחצים על הממשלות שיאפשרו לאנשים לצאת החוצה. אני יודע ממקור ראשון שיש מתים ברחובות. איך עוזרים להם לצאת החוצה?”.

לסיוע לשלוחים - לחצו כאן>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.